6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
vraagje over koelventilatoren
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 september 2013 05:53 PM
  [ # 76 ]
Barkie schreef:

ik heb net de voorgestelde test van Jan gedaan en heb zowel het luchtcontact als het watercontact tegelijkertijd doorverbonden. Het resultaat is dat beide ventilatoren op volle snelheid draaien. Nadien heb ik ze afzonderlijk doorverbonden. Bij doorverbinding van het luchtcontact gaan, beide ventilatoren op de langzame stand draaien. Toen ik echter alleen het watercontact doorverbond ging alleen de rechter ventilator op volle snelheid draaien. Dus dezelfde situatie als bij het aanslaan bij stationair loop. Volgens mij gingen echter bij een eerdere doorverbinding van het watercontact beide ventilatoren op volle snelheid draaien. Ik begrijp er dus niets meer van. Ik heb de test tot driemaal toe herhaald, maar het resultaat bleef hetzelfde. Ik heb trouwens ook nog even met de monteur contact gehad. Deze vertelde mij dat vroeger bij aflevering aan de klant van deze diesel dubbele ventilatoren werden geleverd indien voor een optionele airco of trekhaak werd gekozen. Ik weet dat mijn auto destijds nieuw is afgeleverd met een trekhaak (staat op de aankoopnota), dus mogelijk is dat de reden dat er dubbele ventilatoren zijn gemonteerd?

Diesels werden in België ALTIJD met twee ventilatoren geleverd !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 05:55 PM
  [ # 77 ]

mogelijk in Frankrijk niet?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2013 06:11 PM
  [ # 78 ]

Barkie, dan ziet het er naar uit dat het een slim ontwerp is en naar behoren werkt! File=alleen watercontact=1 fan (meer is niet nodig. file=lage belasting). Rijden en luchtcontact gesloten=allebei langzaam. Rijden en allebei de contacten gesloten=zware belasting=allebei op volle snelheid.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 09:49 PM
  [ # 79 ]

En ik ben weer heel wat wijzer geworden…...

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2013 09:58 PM
  [ # 80 ]

Ik eigenlijk ook.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 19 september 2013 09:59 PM
  [ # 81 ]

Bij CX’en werd vaak de airco in Nederland ingebouwd. Helaas werd dan niet de noodzakelijke bedradingswijziging, die in de originele airco versie hoort, ingebouwd waardoor later blijkt dat het koelsysteem niet optimaal werkt.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 10:03 PM
  [ # 82 ]

Hartelijk dank allen voor het meedenken.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 10:15 PM
  [ # 83 ]

Maakt het overigens ook wat uit op welke van de twee polen van bijv. het luchtcontact de stekkertjes worden aangesloten?

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 10:37 PM
  [ # 84 ]

Ik bedoel of het wat uitmaakt of de stekkertjes worden verwisseld

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2013 11:03 PM
  [ # 85 ]

Nee, maakt niet uit. Het contact verbindt ze namelijk met elkaar als de vereiste temperatuur bereikt is. Idem met het contact in de radiateur.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 19 september 2013 11:05 PM
  [ # 86 ]

Dank je Jan.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2013 11:08 PM
  [ # 87 ]

very good Je kunt dus gewoon rijden zonder je zorgen te maken!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook