Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bij de familie SvM is engelengeduld heel normaal zo te zien! Mooi werk zeg!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zijn we weer met een kleine, toch wel interessante update.
De onderkant van de motorkap.
Die zien er meestal niet uit. Op de instructievideo van Altaya zie je een hele mooie en vooral gave uitvoering. Dus details.
Ben begonnen met de scharnieren, kunnen straks bewegen, ook gezien bij Altaya.
Tot later met wat foto’s van de motor.
Groeten,
Robert Jan
Nogmaals hallo en een goede avond.
Update van de DS 19. Op de foto’s zie je hoe de motor er nu in ligt.
Op internet veel gevonden over de eerste modellen en dat heeft geholpen. er komen nog wat leidingen en kabels, maar daarvoor moet ik eerst wat dingen vast zetten, werkt wat makkelijker.
Dash bord en de kleuren is ook weer zo’n verhaal apart. Net als bij de stoelen ga ik dat eerst bekleden met zwarte folie, tabbladen zijn hiervoor prima en hebben meestal zo’n sinaasappelhuidje.
Door in te snijden en te schuren ziet dat er straks lekker verweerd uit.
Groeten,
Robert Jan
Hij wordt echt geweldig!!
Veeuul mooier dan de kant en klaar uitvoering
Als ik nog een tip mag geven: de spanbanden voor het reservewiel zouden eigenlijk wel kapot kunnen…
Dat is in real life ook altijd zo
Hallo H@ns,
Dat je dat nu net moet zeggen. Heeft een halve dag werk en dan kapot maken?
Bandjes zijn eigenlijk dunne stripjes messing, met een gesp van koperdraad.
Maar bedankt voor de tip, ik neem het in overweging. Ik zit veel meer in mijn maag met de elektriek en andere buis en leiding. Heb je daarvoor tips?
Groet,
Robert Jan
Sorry hoor! Misschien is het bij die oude typen wel van metaal of leer, maar bij de latere typen is het een dik soort spanband met dikke elastieken.
Heb je hier al eens gekeken?
http://www.SPAM.nl/
Hallo allemaal. Scharnieren gemaakt die werken. Materiaal messing en koperdraad.
Allereerst een voorbeeld gemaakt uit styreen om uit te vinden hoe het werkt. Dat bleek veel te grof en ik heb vervolgens messing blikplaat gebruikt. Gaatjes geboord van 0.6mm en vervolgens de koperdraad gesoldeerd. Na vijlen van messing en het knijpen van de koperdraadjes ontstond er een werkend scharnier.
Met vriendelijke groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Penny Lane schreef:Bij de familie SvM is engelengeduld heel normaal zo te zien! Mooi werk zeg!
Derk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zo het blok is klaar. Alles wat haalbaar is zit er denk ik nu wel in.
Linksvoor moeten nog 3 kabeltjes zwart gemaakt worden en dan kan alles in de transparante lak.
Als die lak droog moet er nog een en ander aan kleur bijgewerkt worden. Dat goedje komt morgen met de post en maakt echt het verschil.
Nu maar eens bezig met de wielophanging aan de voorzijde. Kan ze straks op eigen benen staan.
Later meer.
Groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is het LHS-vat nou eigenlijk groen? Want op een 1e neus cq. bij een rood systeem hoort volgens mij een zwarte. Ik weet ‘t: lekker op tijd… Maar ik wil het toch opmerken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hallo Derk,
Je hebt gelijk, het was een groen vat in eerste instantie. Frank maakte die opmerking en daarna heb ik het enig zins aangepast. Er zit al een behoorlijke zwarte was overheen. Moet dus nog donkerder. Een macro is onverbiddelijk.
Bedankt voor de tip.
Groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat je misschien ook nog kunt doen: messingkleurige vlekken en groene en wittige aanslag op de radiateur. De verf van die dingen houdt meestal niet zo geweldig stand, waarna het messing basismateriaal er door komt. Koelwatervlekken (‘kwijlsporen’ van onder de dop etc.) en oxidatie van de messing ondergrond zouden dat wel af maken.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is zeker een goed idee. Morgen krijg ik een goedje waarmee je dergelijke sporen van water en slijtage ophaalt. Maar eens aan de slag met transparante acryl en een beetje krijt.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kabels van de motorkap vergrendeling,moeten er nog in.
En van de ruitensproeier de rubberen slangetjes.
Dan heb je nog de bekabeling van de sensoren,oliedruksensor thermocontact enz.
Dus je moet nog effe
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.