2 van de 2
 < Vorige 1 2

Mijn Citroën Xsara - 1.6 Ligne Prestige Coupé  #onderhoudsvraag#
Wever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 12 november 2012 09:13 PM
  [ # 16 ]

Zo even een korte update.

Inmiddels heb ik in een jaar tijd ruim 30.000 kilometer op de teller mogen bijzetten. hij staat nu op ongeveer 94.500 daar ik ruim 160 kilometer per dag mag reizen (rotterdam-tilburg).

De auto houdt zich goed
April - Grote beurt 330,- zonder bijzonderheden

Ruim anderhalve maand geleden begon de auto te trillen, toen bleek dat een voorband een knobbel had. 2 nieuwe banden gemonteerd a 192,-

Na ruim 2 weken was de trilling weer aanwezig, onder de auto gekeken en geschrokken.
- Auto lekte olie uit het blok
- Uitlaat was rot en begon herrie te maken
- Stuurde zwaar
- Trilde als een malle!

Wat bleek:
- Achterband had een knobbel—> 2 nieuwe banden
- Uitlaat moest bijna geheel vervangen worden
- Koppakking moest vervangen worden
- Zwaar sturen stond samen met het slechter lopen van de motor door de uitlaat.
Getwijfeld over wat ik ging doen, heb ik het toch gedaan en de auto gerepareerd, ruim 1100,-

Daarnaast heb ik de auto optisch verder onder handen genomen:
- Interieur opgeleukt met “Carbon look” stickers van Citroën zelf voor op het dashboard.
- Lexus look achterlichten
- Radio CD speler met DVD scherm (uitklapbaar)
- 4 nieuwe speakers
- en sinds kort een leder interieur! Waarbij de bestuurdersstoel wat schuin staat, links is hij lager als rechts, iemand enig idee hoe ik dit kan corrigeren ? je ziet het lichtjes, en je merkt het lichtjes, daarbuiten is het geweldig!

Foto’s zullen deze week volgen!

Profiel  

Wever
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 december 2012 01:44 PM
  [ # 17 ]

Zo, weer even een update. foto’s volgen snel… eerst de auto maar eens wassen.

Ondertussen gaat de auto zaterdag naar de bandenboer voor een set remschijven en bijbehorende blokken.
Echter is er nog wat wat ik ben tegengekomen.

Mijn koppelingspedaal gaat wat makkelijker in de laatste tijd en het aangrijppunt ligt wel vrij hoog en kort naar mijn idee, maar anderen zeggen dat het wel meevalt, dus even laten nakijken, zou dit de koppeling kunnen zijn en wat zou dat vervangen ongeveer kosten?

Daarnaast gaat mijn handrem de eerste paar tikjes vrij omhoog zonder spanning te leggen. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en kosten ?

Auto heeft even zijn dure periode hoor…

Hoor het graag!

Profiel  

Wever
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2013 01:56 AM
  [ # 18 ]

Inmiddels weer een update.
Na het vorige onderhoud heb ik kosteloos gereden, gelukkig. Toch begint de leeftijd parten te spelen in prestaties, uiterlijk enz. Ook al heeft de xsara 126.000 op de teller staan en is ze nog erg mooi voor haar leeftijd.

Ik heb de keuze gemaakt haar weg te doen. Ik heb haar ingeruild op… een Mazda 3 sedan. Na een proefrit was ik verkocht.
De xsara is een lekkere auto, waar ik 2 jaar met plezier in heb gereden en aan heb geklust.
Morgen de laatste kilometers.
Tot zover dit topic…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook