... en nog een sloper!
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 21 september 2013 06:53 PM

Het is niet heel origineel, na de vorige twee topics, maar ook mijn XM mag naar de sloop. Ik was al van plan haar te koop te zetten, want eigenlijk heb ik geen behoefte meer aan zo’n volume-auto, maar na wat kleine storingen en gedoetjes (raammechanisme bestuurdersdeur gaf de geest etc. dus ik reed met een vastgetaped raam rond) is nu de schakelstang afgebroken en is ze alleen rijdbaar met een vooraf ingestelde versnelling. Wat overigens een rare gewaarwording is, halverwege een rotonde ineens een volledig loshangend pookje in je hand. Het gaffeltje tussen pook en schakelstang bleek geheel doormidden gebroken te zijn. Dus de boel op de tast in een versnelling gedrukt via de motorruimte en zo thuis gekomen.

Tijd (en zin eerlijk gezegd) ontbreken me om haar aan te pakken, dus: mocht iemand zich over haar willen ontfermen, dan kan ze opgehaald worden tegen inruil van een doosje wijn oid (tulipe?).

Het gaat om een XM 2.0i 16v Break uit augustus 1998, groen, 225.000 km, apk tot december 2013. Schuifdak, velours bekleding, geen airco.

Voor de echte liefhebber-met-tijd-en/of-ruimte heb ik nog een tweede XM staan, ook een 2.0i 16v, maar een berline met automaat. Lederen interieur, grijze buitenkant, deukjes, bijna compleet, start niet meer, geen kenteken meer. Ik had deze bewaard als donor voor de groene break, maar ja…

Groeten,

Sander

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  

JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 21 september 2013 08:50 PM
  [ # 1 ]

Ach, tijd zat hier maar jammer genoeg geen ruimte.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook