1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Michielio’s Routiere -> weer rijdend!
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 21 augustus 2013 10:51 PM

Na een tijdje zoeken toch een leuke BX gevonden met potentie!
een routiere met nog geen ton op de teller, van eerste eigenaar en altijd dealer onderhouden, elke rekening vanaf 1992 zit er bij!
Het interieur is als nieuw, het exterieur niet…

de aandachtspuntjes:
-lak is slecht op diverse plekken.
-voor stoplichten heeft de vering een eigen willetje, achter gaat dan stuk omhoog. tijdens de rit zweeft ze perfect. hoogteregelaar?
-koude start loopt ze direct, motortje loopt super, warme start wil ze maar net lopen. flibk doordraaien en gas geven en dan starr ze met een plof zwarte rook. daarna weer geen probleem, perfect lopen. kunnen dit nadruppelende injectoren zijn?
ik ben benieuwd naar jullie suggesties!

alvast een foto, ik heb dr vandaag opgehaald.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2013 12:02 AM
  [ # 1 ]

Betreffende de achtervering..
De achterkant wil nog wel eens inzakken bij een stoplicht als je de rem in blijft trappen. De meest simpele remedie: handrem. Naar mijn weten heeft het inderdaad met een vervuilde hoogteregelaar (/hydraulisch systeem) te maken.

Warme start problemen komt bij meerdere BXen voor, maar ik heb eigenlijk nooit een overduidelijke schuldige hiervan gezien.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 22 augustus 2013 12:08 AM
  [ # 2 ]

Dank voor je reactie. De achterkant komt juist omhoog tijdens stilstand (niet altijd), dat is het gekke.
die warme start, zou dat een vuile gasklep kunnen zijn? hij loopt ook wat onregelmatig stationair

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
austria
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 460
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 augustus 2013 12:19 AM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd!

Mooie BX hoor…....

Ik heb mijn Biarritz ook net gekocht, zie dat je ook niet ver weg woont.
Komen elkaar misschien nog wel tegen op de weg!

Bob

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 22 augustus 2013 12:24 AM
  [ # 4 ]

Dank je, ook gefeliciteerd! als je in de buurt bent dan kom je maar is langs Smile

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 22 augustus 2013 12:29 AM
  [ # 5 ]

Nog een Routière met nog geen ton op de teller! Die van mij gaat met 140km over de ton.
Heerlijke BX’en! Is deze ook al zo ongelooflijk vlot?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 24 augustus 2013 08:13 PM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd, weer lekker terug naar een BX!
De 16V staat nu lekker op stal Wink

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 25 augustus 2013 02:56 PM
  [ # 7 ]

Dankje Martijn, fijn om weer een BX te hebben!
@Punaxio: Vlot is ze zeker! Hoewel ik dr nog niet echt op de staart heb durven (willen) trappen.
Tippen aan de 16V kan ze natuurlijk niet Wink

Gisteren tot de ontdekking gekomen dat de originele radio er nog in zit, fantastisch! Ik heb een zwak voor originaliteit, dus ben erg in mn nopjes dat deze auto nog zo ontzettend origineel is!

Ik benieuwd of er nog wat suggesties zijn om de genoemde problemen aan te gaan pakken, ik hoop dan volgend weekend is rustig op onderzoek te gaan.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 06 september 2013 09:15 AM
  [ # 8 ]

Gisteren na bijna 2 weken stilstand wilde ze niet meer starten. accu is goed, starrmotor draait, ik ruik ook benzine, iets met ontsteking dus.
Hebben jullie advies? Beginnen met ontstekingsmodule vervangen?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 september 2013 11:30 AM
  [ # 9 ]

Gehad met een Routiére, tig jaar terug. Het begon met soms slecht starten bij warm, soms ook bij koud en uiteindelijk steeds vaker zomaar afslaan bij warme motor en dan niet meer willen starten. Toen is o.a. de ontstekingsmodule vervangen, de verdeelkap en andere elektronische meuk die ik heb verdrongen..

Uiteindelijk bleek de BDP-sensor de veroorzaker, de sensor die aan de ontsteking vertelt op welke positie het vliegwiel staat.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 september 2013 06:34 PM
  [ # 10 ]

BDP-sensor is wel de eerste verdachte hier. Check even of er een vonk is tijdens het starten.

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 08 september 2013 02:48 PM
  [ # 11 ]

Ok. waar bevindt de sensor zich? Dan heb ik een stappenplan.
Het lijkt me overigens best praktisch om een extra bx te hebben voor onderdelen Smile

Als er iemand is die in omgeving Huizen woont en het ziet zitten om langs te komen en even te helpen, het liefst met bx, dan zouden we sensor en ontstekingsmodule eens uit kunnen wisselen. dat lijkt mij eenvoudig klusje en dan is het probleen snel gevonden hopelijk.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 september 2013 05:23 PM
  [ # 12 ]

Hij zit boven het vliegwiel, zo’n beetje voor het thermostaathuis op het versnellingsbakhuis. Is een lange zwarte kabel met een zwart rechthoekje eraan, daaronder zit de eigenlijke sensor. Maar voordat je die gaat vervangen eerst kijken of je vonk hebt tijdens het starten.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 september 2013 08:02 PM
  [ # 13 ]

Als je nog een ontsteking hebt met verdeelkap, haal die er eens af en spuit er wd40 in. Overtollige eruit laten lopen. Dan de kap er weer op zetten en kijken oftie t weer doet. Zoja ben je aan een nieuwe kap toe. Dit komt wel vaker voor na een langere periode van stiltand namelijk en heeft te maken met vocht. Meestal is dit dan t eerste wat ik doe en in 9 vd 10 gevallen werkt het.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 22 september 2013 03:30 PM
  [ # 14 ]

Verdeelkap is goed. de bdp sensor, kan ik die bereiken zonder onder de auto te moeten liggen?
en heeft iemand nog zon sensor liggen?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 19 oktober 2013 06:28 PM
  [ # 15 ]

Even een update: vandaag toch maar is de bdp sensor gaan vervangen voor een hagelnieuwe van bosch. De oude wilde niet helemaal meewerken, maar met wat geweld toch eruit gekregen en zoals velen al dachten, was het direct starten en lopen, heerlijk! Met wat verse LHM voelt en klink ze weer zoals het zou moeten!

Mooi om te zien ook dat na weken stilstand er ook geen druppeltje LHM of andere vloeistoffen op de parkeerplek gelekt zijn!

Technisch nu helenaal in orde, to do:
-bumpers opknappen of vervangen,
-informeren naar de kosten om de auto te laten spuiten.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook