



Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Zo positief is het advies van de Raad van State niet.
In feite wijzen zij de regering erop dat ze voordeliger uit zijn en ook nog ‘s een eenduidiger beleid voeren door geen uitzonderingen en tijdelijke schorsingsregelingen te hanteren.
Kortom, de staatssecretaris slaapt er nog ‘s een nachtje over en in het definitieve akkoord geldt de 40 jaar grens gewoon voor elke auto…
Groet, Rogier




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Dat gevaar zie ik inderdaad ook. Dat zou echter wel weer het suffe akkoord ter discussie stellen.
Daarnaast blijven de argumenten van ‘vrijstelling oldtimer’, namelijk onbehoorlijk bestuur en foute aannames gewoon overeind.
JW
Mulder schreef:Snap ik niet? Een BX ontspingt de dans mogelijk omdat het een oldtimer is, maar een CX niet?
Het is nog niet duidelijk of oldtimers al dan niet gaan mogen binnenrijden..kga dus nu nog niks kopen…
afwachten dus





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Raad van State
“De Raad van State is onafhankelijk adviseur van de regering over wetgeving en bestuur en hoogste algemene bestuursrechter van het land.”, aldus de Raad van State. De RvS heeft het belastingplan 2014 beoordeeld en was zeer kritisch over de oldtimerregeling (het 40 jaar compromis). U leest hier meer over in een artikel van Erik van Putten op de site van Auto Motor Klassiek. Wederom een bevestiging dat de maatregel niet deugt! Uiteraard weer munitie voor ons om dit plan ongedaan te maken.
Belofte maakt schuld!
Vandaag vrijdag 20 september is Minister Schultz van Haegen een uur lang te gast in de BNR Autoshow. Heel goed dat daar gesproken gaat worden over wegen, maar het lijkt wel of men vergeten is dat het vervallen van de vrijstelling voor oldtimers onder haar verantwoordelijkheid valt! Zij was op 19 januari 2013 te gast bij de TROS Autoshow en zei daar letterlijk het volgende: “Wat voor mij van belang is dat de keuze die wij nu maken eigenlijk niet gaat over de hoogte van de uitstoot, maar wat we gezegd hebben als kabinet: eerst stond in het regeerakkoord dat alle auto’s motorrijtuigenbelasting moeten betalen. Nu is gezegd in overleg met de kamer, nee, we halen de specifieke oldtimers eruit. Dat zijn alle auto’s die de hele maand in de schuur staan en dan op zondag opgepoetst naar buiten gereden worden. Die auto’s, daarvan zeggen we: die willen we er nog steeds buiten laten vallen. Wat we niet willen zijn de jaren 80 auto’s die de hele tijd in de steden rijden. In de stad is de luchtkwaliteit het ergste en dat wordt door die diesels veroorzaakt. Die zullen dus gewoon motorrijtuigenbelasting moeten gaan betalen. De echte hobbyauto’s die willen we erbuiten laten vallen, ongeacht de uitstoot.”
OPROEP
Laat die belofte nou NIET waargemaakt zijn! Het lijkt ons daarom een goed idee om haar hier vandaag nog even aan te herinneren en roepen daarom iedereen op om vandaag vanaf 15:00 uur tweets te sturen naar @BNRautoshow en haar te vragen waarom deze belofte nog niet inglost is. En volg live de Autoshow op http://www.bnr.nl/radio/ vanaf vandaag 15:00 uur.
Helpt u mee om dit trending topic te maken?
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Citroen c32 Hilton XLS






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik weet nu al hoe daar in een eventuele discussie geen spaan van heel gelaten wordt. Immers: in de tekst van mw. Schultz van Haegen d.d. 19 januari 2013 gaat het er ook al over dat typische veelrijders-oldtimers moeten worden aangepakt. Ik zie dan ook de gebroken belofte niet: de weinig gebruikte oldtimers blijven buiten schot, de rest (met name diesels) niet. Geheel in overeenstemming met de geplande wetswijziging.
Ik vind het best dat er tegen het deels opdoeken van die vrijstellng ten strijde wordt getrokken, maar dan ook over argumenten én tegenargumenten nadenken. Dus ik stel het hier maar weer even heel vervelend aan de orde
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Je maakt dezelfde inschattingsfout als onze gewaardeerde regering.
Het is niet zo dat LPG en dieselrijders per definitie veelrijders zijn.
JW






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daar gaat het me niet om. Waar het me wel om gaat is dat mevrouw Schultz van Haegen in de TROS Autoshow geen enkele belofte heeft gedaan om die auto’s (ook) te ontzien.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik heb de uitzending van 19 januari nog even terug geluisterd, maar ze zegt het letterlijk zoals hier boven beschreven: “De echte hobbyauto’s die willen we erbuiten laten vallen, ongeacht de uitstoot.”
JW





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Dan een 60 dagenkaart voor mijn dieseltjes
Groeten van Henk uit Steenwijk.






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
JWH schreef:Ik heb de uitzending van 19 januari nog even terug geluisterd, maar ze zegt het letterlijk zoals hier boven beschreven: “De echte hobbyauto’s die willen we erbuiten laten vallen, ongeacht de uitstoot.”
JW
En dus niet ongeacht de brandstofsoort. Dat ze misschien een misrekening maken in het Haagse door te stellen dat er op LPG en diesel per definitie veel gereden wordt is een ander verhaal.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
I rest my case.
JW






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Goed. Maar ik wil dus maar zeggen dat er nergens op 19 januari beloofd is dat er ook een overgangsregeling voor diesel en LPG zou komen. Kortom, dat is nu geen bruikbaar argument.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Rio97 schreef:Zo positief is het advies van de Raad van State niet.
Eens!
De Raad van State kijkt nadrukkelijk naar handhaving. Die hele overgangsregeling voor auto’s tussen de 25 en 40 jaar is natuurlijk eigenlijk een gedrocht wat handhaving betreft: 3 maanden van de weg, een brief de deur uit om mensen de keuze te bieden of ze er gebruik van maken, diesel en gas weer niet vrijgesteld, bezwaarschriften van mensen die hun LPG installatie er wel of niet hebben uitgesloopt….. Gedoe.
Ik sluit niet uit dat bij de behandeling van het belastingplan die hele “overgangsregeling” alsnog van tafel gaat. Levert ook meer op. Dan blijft alleen de leeftijdsgrens van 40 jaar over.
Tel uw knopen.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
http://www.amklassiek.nl/raad-state-kraakt-voorgestelde-oldtimerregeling/2013/09/18/
Citroen c32 Hilton XLS

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic