Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen vonk = geen injectie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is ook wel grappig om te zien dat de brandstof pomp NIET door het relais geschakelt wordt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ah ! Easy dus. ik wilde die niet er zo maar af trekken, en dan de boel kapot…...
Iemand anders dacht overigens dat ie de eerste 3 sec. wel de benzine pomp laat draaien met alleen contact aan…. ?
Dus toch dubbel relais overleden… ?
Nieuw dubbel relais is sowieso onderweg, dus als die binnen is, kan ik dat in ieder geval makkelijk controleren.
Nu eerst wat andere / niet Citroen dingen doen, later verder. (tips blijven welkom)
edit: @ Boog: niet ... ?
die pomp loopt toch over dat relais ? + = geschakeld over 88Y naar 88d. Via spoel die geactiveerd wordt…. (Diezelfde + activeert ook de extra luchtbediening)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar zit direct doorverbonden van pin 88c naar pin 88d.. (volgens het schema, wat vaag is want de stroom loopt DOOR het extra lucht contact, en dat lijkt me vreemd)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Klopt, de geschakelde + (via relais) activeert de benzine pomp (via uitgang 88d) en naar de extra luchtbediening (via uitgang 88c).
Massa voor de extra luchtbediening komt van de ECU kast.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Aah. Ik zie het. Dat maakt het relais opeen weer heel belangrijk..
Het kan wel zijn dat als er geen puls is uit de verdeler dat er geen relais wordt aangestuurd en dus geen brandstoppomp gaat draaien..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik probeer het schema ook te lezen….
Maar gaat het omgedraaide contactslot niet een + geven naar de startmotor, via “punt 8” ?
Die vertakt ook naar beneden naar aansluit punt 86 op de het dubbel relais. Dat zou de spoel in het relais moeten activeren, en dan een + doorgeven van 88y naar 88d, en dan zou de pomp moeten draaien…. of zie ik dat verkeerd ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee dat zie je goed. Dus nu blijkt Starten is pomp aan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oftewel tijdens het starten zou je 12v op de polen van de pomp moeten kunnen meten.
Als je er bij kan is dat denk ik een eenvoudige test om alles wat ervoor zit uit te sluiten.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Dubbelrelais lijkt het te doen.
Beide helften van het dubbelrelais klikken lekker weg als ik die even op een + en - aansluit.
En hij laat stroom dan door volgens schema (weerstand is dan 0).
Dus stroomopwaarts zoeken…..?
Nog niet getest wat er aan + binnen komt zodra ik contact aanzet, of op de startmotor. Maar eerder gaf ie geen benzine druk bij starten… Dus ik vermoed dat er geen binnenkomende + wordt geactiveerd richting het dubbelrelais.
Ik zal nog na meten:
contact 88y en 86c moeten een + krijgen met het het contact aan
contact 86 een + met startmotor aan
dan nadenken welke punten ik dan moet controleren.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Om zeker te zijn, deze nieuwe nog even geprobeerd, maar daar start ie ook niet mee. Dus het zit hem niet in dit relais.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Nu nameten:
in rust, een + op 88Z, en een - op 85, dus dat klopt
bij contact aan:
een + op 88Y en 86C, dat klopt.
maar slechts 0.07 volt op aansluitstekker 86, bij starten gaat dat naar ong. 9.5 v…. ?! (accu zit dan 12 v.)
wat gaat hier niet goed ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je twee nieuwe relais hebt geprobeerd zit het um daar zeker niet in.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Geen relais probleem dus….
Maar als de startmotor draait zou die een plus moeten geven via een aftakking naar 86… zou ik zeggen. Zie schema op de vorige pagina. En ik heb maar 9.5 volt. Dus niet genoeg om relais te laten schakelen wellicht….. ?
Maar als de motor draait moet de ECU kast via aansluitpunt 5 (op de brede plug) denk ik ook 12 volt geven…...
Zucht, waar zit ´t em in…. ?
Draadbreuk ? Dan weerstand meten tussen relais en ECU (punt 5) Hoe komt die plug op de ECU los….. ? (trxke ?)
anders ECU stuk ? Kan proberen met een vervanger.
Of de ECU mist input…. (heb ook geen vonk) Pulsgever ? Kan ik daar iets aan doormeten als de motor draait ? Die bekabeling gaat naar de bobine denk ik ?
Ik ga nog eens nalezen….
Tips worden gewaardeerd
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou dat niet normaal zijn dat het voltage inkakt naar 9.5 V als er zoveel vermogen wordt gevraagd door de startmotor?
Ik weet niet of het mogelijk en/of verstandig is, maar anders zou je het relais even kunnen doorverbinden?