http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=10599
Ik wist dit al wel sinds ik mijn C5 kocht, maar het blijkt opnieuw weer uit de cijfers. Zilver, zwart en grijs heersen nog altijd.
Een kleine greep uit het register op deze site laat in ieder geval meer dan EEn pagina (van de 38 ) met zilver/zilvergrijs zien, een pagina met Gris Aluminium (de officiele huidige Citroen kleur voor zilver) en een pagina met “grijs metallic” daarnaast zijn er nog de donkerdere grijstinten zoals fulminator en orageux, en de blauwgrijstinten (iceland etc.).
Blijkbaar is het register (nog) niet bijster representatief door het lage aandeel aan leaseauto’s en de leeftijdsopbouw, ter verduidelijking de 2006 toevoegingen:
[list]C5 2.0 HDi Break BVA6 Exclusive fulminator grijs
C5 2.0 HDI Break Exclusive Automaat Gris Fulminator
C4 1.6HDi 110 Berline VTR+ Gris Fer
C4 berline 2.0I 16V exclusive Gris Fer
C1 ambiance zilvergrijs
C4 Berline 1.6 HDiF 110pk Gris Aluminium
C5 Break 2.0 Exclusive Gris Icelande
C4 VTR 1.6 16v HDI Zwart
C4 Coupé VTS Noir Obsidien
Xsara Picasso sable bivouac
Berlingo Break 1.6HDi 90pk Image Sable Bivouac
C4 1.6 16V VTR+ Coupe Rouge Lucifer
C6 V6 HDI fap Exclusive Ganache[/list:u]
IK ben benieuwd wat mensen voor hun volgende auto zouden kiezen. Je mag natuurlijk ook stemmen als je absoluut niet van plan bent iets nieuws te kopen, of je een Ami wilt laten overspuiten (oid) Laat je vooral niet weerhouden door het kleuraanbod uit de folders, want mijn favoriet zou toch een C6 in Bleu Grand Pavois (Superman blauw) of Bleu de Regatte (Smurfenblauw) zijn.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
WIT.
Basta, en verder geen kleur.
mvgr wupke die wit ook veiliger vind in het verkeer, los van het sjieke
Doe mij maar Sable Bivouac :photo
Voor mij geen gewone alledaagse kleur, mag iets meer opvallen of uniek zijn.
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Ik was gek van Sable phenicien, zeker op de xantia(toch patrick?)
Voor mijn BX ben ik toch wel blij met mijn fel rode kleur(rouge furio?)
Voor een eventueele volgende auto…laten we gelijk uitpakken, een C6…wordt het zeker een donker rode kleur. Voor een XM vind ik nog steeds de “multimedia” kleur het gaafst..
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Simpele Ziel schreef:Ik was gek van Sable phenicien, zeker op de xantia(toch patrick?)
Voor een eventueele volgende auto…laten we gelijk uitpakken, een C6…wordt het zeker een donker rode kleur. Voor een XM vind ik nog steeds de “multimedia” kleur het gaafst..
Jazeker, de Xantia is in Sable Phenicien erg fraai. En dat gecombineerd met heerlijk bijpassend gekleurd leder.
Excuus voor die Kadett ernaast, maar er staat ook nog een stukje 2CV op de foto…
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Simpele Ziel schreef:Ik was gek van Sable phenicien, zeker op de xantia(toch patrick?)
een xm is erg mooi in bleu mehpihs hoop dat het er goed staat en vert vega
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgende citroen? Niks ervan, ik heb ‘m al… in Noir Onyx…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
niets zo mooi als een auto waar een kleur op zit, wit zwart en grijs zijn niet echt kleuren ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Onze C4 Coupé wordt ‘gris fer’.
Het liefst hadden we de donkerpaarse kleur gehad die o.m. leverbaar is op de C3 en de Peugeot 307, maar helaas is die niet leverbaar op de C4.
- Ami Super
De kleur van deze BX is ook heel fraai. Ik ken de officiële benaming niet.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ben nu aan mijn 3e zilveren auto bezig (2e zilveren citroën)
maar vond de vorige bx qua kleur toch mooier (donkergroen, vert triton geloof ik)
Maar bv op een ZX met alles meegespoten vind ik het schitterend.
Ligt maar helemaal aan de auto wat ik een mooie kleur vind, ik vond het blauw op de xantia die ik had ook enorm mooi.
De auto’s die ik tot nu toe gehad heb:
Suzuki alto 1000cc uit 1990 -> donkerblauw, helaas geen foto van.
Mitsubishi colt 1989
Nissan primera 1996 (ze waren alleen de vering vergeten )
Citroën ZX 1.6
Citroen BX GTI 1992
Citroën Xantia 1996:
Citroën BX GTI 1993
Volgens mij heb ik iets met blauw en zilver
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
hogervp schreef:De kleur van deze BX is ook heel fraai. Ik ken de officiële benaming niet.
Deze fantastische BX TR Turbo is voorzien van het kleurtje Rouge Vallelunga.
Na alle saaie soorten grijs al te hebben gehad (Gris Silex, Gris Renard, Gris Perlé), ben ik blij met mijn eerste groene BX en een beige GS.
Mijn volgende auto (lees: wanneer de Digit klaar is) wordt Vert Cali.
Naar mijn mening de mooiste kleur die Citroën ooit heeft uitgebracht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- Ami Super
XBXG schreef:
Mijn volgende auto (lees: wanneer de Digit klaar is) wordt Vert Cali.
Naar mijn mening de mooiste kleur die Citroën ooit heeft uitgebracht.
Een hele bijzonder kleur groen inderdaad, heel erg mooi.
Patrick