Hoi, ik ben Frank .
Dit is de eerste keer dat ik op ‘n forum zit en heb ‘n probleempje met mijn citroen saxo 1.0 1998.
Als ik het contact aanzet gaat er regelmatig het oranje lampje met het sleuteltje van de beveiliging knipperen. Als ik de sleutel er uithaal en deze opnieuw erin doe werkt hij weer .
‘t startte gaat 100 procent. De motor slaat meteen aan als het lampje uitvalt. Maar soms moet ik hem er wel vier vijf keer in en uitdoen om het lampje uit te laten vallen.
Ik heb gehoord dat het mogelijk is om de stekker van de immobilisator module los te maken zodat die beveiliging weg valt en ik normaal kan starten. En zo ja waar kan ik deze vinden…
Vast bedankt voor jullie hulp…
Frank.
In je sleutel zit als het goed is een transponder.Dit is een klein chipje in de voorkant van de sleutel.
Je zou deze eruit kunnen halen en tegen het contact slot kunnen plakken. Dan weet je zeker dat ie em altijd pakt.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
op de sleutel; zit geen afstandsbediening…gewoon dichtgegoten plastic.
Als m’n sleutel werkt en ik laat deze gewoon in het kontaktslot zitten doet hij het elke keer goed.
Maar het is voor diefstal niet zo geweldig om die sleutel altijd erin te laten zitten.
Groetjes,
Frank.
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
elektrisch deel van t contact slot defect misschien ?
Nu doet hij het weer enkele dagen goed…
Hij heeft het gekregen toen ik een van de sleutels met ‘n beetje staalwol glad schuurde, omdat deze ‘n beetje moeite had met het deurslot.
Sindsdien knippert het sleutel-lampje af en toe ,als ik de sleutel in het contactslot steek.
Misschien moet hij opnieuw ingeleerd worden omdat hij hem soms niet herkend.
Maar toch bedankt voor het meedenken…
groetjes. Frank.
Ik heb het bij de Xantia wel eens als ik de sleutel er insteek en te snel omdraai.
misschien eens proberen, sleutel erin 1 sec wachten en dan draaien.
Wie weet.
Groeten Theo
Ik ga het morgenvroeg proberen, je weet maar nooit…bedankt voor de tip.
Groetjes,
Frank.
Je kan de ECU unlocken door met draaiende motor de immobiliser box te verwijderen.
Deze stuurt ook je lampje (sleuteltje) aan door deze aan massa te leggen dus die zal je dan ook niet meer zien.
Echter is je startblokkering daarmee ook opgeheven.
dank je wel ik ga het van de week uitproberen.
groeten…Frank.