Ik heb nu 3 jaar in 3 cabrio’s gereden ( MX5 , 306 en Barchetta ) . Telkens de 1 voor de ander kunnen ruilen.
Ik ben nu klaar met de dakloze roadsters ( volle in de zon en de wind ) en wil weer terug naar een oldtimer.
Renault 16 ( lang zelf gehad ) en CX staan bovenaan het lijstje.
Uiteraard geen LPG ( belasting 2014 ) maar een goede benzine uitvoering.
Nu ben ik best gecharmeerd van
en ik wil jullie je mening vragen. Ik heb namelijk het idee dat deze auto binnen dit forum bekend is.
Wat weten jullie mij te vertellen over deze CX en eventueel andere CX en , die te ruilen zijn met een Fiat Barchetta .
Bovenstaande CX is te ruilen voor mijn Barchetta.
Groet, HArrie




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wel leuk dat je telkens hebt kunnen ruilen.
Cx ken ik niet,maar lijkt me wel een geschikte,schuifdak kan problemen geven ( let goed op roest,op/rond/ langs en in het schuifdak)
Roest is het grootste probleem bij een cx,vooral als je dagelijks gaat rijden.
En als je deze cx intensief gaat rijden,zomer en winter kon het wel eens je laatste ruil zijn
Succes vriendelijke groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Bij deze CX zou het dak wat problemen kunnen geven, bij de FIAT zou de hele auto problemen kunnen geven…. Als het je gaat om een ruil, en deze man is genegen dat te doen: toehappen.
Grtn Martijn
Fiat ken ik niet, dus geen idee of ruilen reeel is.
Maar verder lojkt me dit geen gekke auto op het schuifdak na.
Alleen die velgen ???
Maar wat frank zegt kijk uit voor roest en bedenk goed dat een cx best duur kan zijn in relatief simpele reparaties.
Voor de koppeling moet het blok er uit, er zit voor een paar honderd aan motor steunen in, enz.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
De Fiat is helemaal 100 % in orde, dus dat is niet het probleem. De cabrio is onze tweede auto , dat zou een event. CX ook zijn.
De Barchetta staat hier:
http://fiat.ruilen.nl/71492-cabrio-roadster-fiat-barchetta.html
Groet, Harrie





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Volgens RDW:
Vervaldatum APK 19-07-2014
Datum eerste toelating 28-02-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-08-2013
Datum eerste afgifte Nederland 26-10-2009 => Hadden ze toen al 3 letters in het midden? 15-KFL-4



















Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ja hoor TRSarno, sinds mei 2008 uit mijn hoofd.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het is een Zweed, en volgens mij waren die veul beter beschermd tegen roest. Dus misschien valt het dakje mee!
Way out in the water, see it swimming.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
idd even opgezocht, raak in de war van al die 3 cijfer/letter varianten.
vanaf 2005 99-XXX-9



















Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik heb het ook even opgezocht, voor auto’s vanaf mei 2008.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
inderdaad, wat ik zag geldt voor de hele serie
ops: ook voor brommers
Bij de serie 1 wil het schuifdak wel meevallen. Serie 2 altijd drama.
Grappig zweden! Dan zal die wel meer gereden hebben vermoed ik, die zweden rijden best veel!
Heb in zweden ook wel eens cx bekeken alleen serie 2, wat waren die rot zeg! Had nog nooit zoiets gezien.
Noord zweden moet wel goed zijn, geen zout.
Maar nette prijs zo te zien.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980