Ze zijn besteld ! Binnenkort zijn er in eerste instantie 250 antennegeleiders beschikbaar. En als ze weer op zijn, bestellen we weer fijn een nieuwe serie.De mallen hebben we dan al.Prijs nader te bepalen, maar zeer waarschijnlijk goed onder de 100 piek voor leden. We hopen het onderdeel dusdanig bereikbaar te maken dat je het wil hebben als je het spatbord er toch al af hebt liggen voor wat anders.
Op naar het volgende te reproduceren onderdeel !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Voor niet leden ook te bestellen? Want ik heb ook wel interesse…
gr Mark
Voor niet leden ook te bestellen, maar wel voor wat meer. Clubleden hebben namelijk 20% korting. Ik zou je rechter spatbord er nog even af laten. Ik denk dat we binnen een maand of 2 de onderdelen in huis hebben. Zodra dat zover is, meld ik me weer.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leuk initiatief maar aan wie ga je 250 van die dingen slijten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Goed bezig Robin!
Internationaal gezien komen die vast wel bij een liefhebber terecht.
Er wordt niet voor niets zoveel voor die dingen gevraagd. Ze zullen wel schaars zijn.
Antennegeleiders zijn schaars en er zijn relatief weinig SM’s met zo’n ding erop. Er zijn nog ongeveer 3000 SM’s rijdend. In het magazijn kreeg Martin regelmatig de vraag of dat onderdeel beschikbaar is. De markt ziet er wat mij betreft dus rooskleurig uit. Wat betreft het gekozen aantal is aansluiting gezocht bij de ervaringen met de andere sieronderdelen. Die verkopen prima. Met het aantal zorg je er ook voor dat je niet op korte termijn opnieuw een bestelling moet doen. Ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat we relatief snel een nieuwe batch moeten laten aanmaken. Er is al vraag en de vraag kan een handje worden geholpen. Elke eigenaar waarvan ik zie dat zijn rechter spatbord eraf ligt, krijgt gewoon een mailtje van me met de vraag of hij het leuk vindt van de gelegenheid gebruik te maken een antennegeleider erop te (laten) knopen.
Als we er snel doorheen zouden zijn, is het slechts een kwestie van het vormblok van de stelling in het magazijn afhalen, naar de producent sturen, op de machine zetten en de zamackraan opendraaien.
Wordt vervolgd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Zo te zien, wordt dit draadje trouwens best aardig gelezen. Als elke lezer van de afgelopen dag er eentje koopt, dan kunnen we overmorgen al de volgende batch bestellen
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Moeten we ons hiervoor ergens inschrijven of volstaat een PB naar jou adres?
gr Mark
Zodra het zover is, zullen we kijken wat handig is, wellicht een aantal in NL houden. We hebben een bestelformulier voor de leden: http://www.citroensmclub.nl/pages/89007/Onderdelen.html. Wellicht passen we het formulier wat aan zodat je kunt aangeven dat je geen lid bent. Dat is voor de administratieve verwerking en prijsbepaling wel handig. Keep you posted.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
check
gr Mark
Gisteren wat interessants gehoord. Een vriend van me heeft een tijdje terug originele Maserati cilinderbussen gevonden. Daar past niet zonder bewerking een zuiger in voor gebruik. Daardoor is de conclusie getrokken dat bussen origineel eerst in het blok worden gezet en daarna op maat worden gemaakt. Een andere nagemeten bevinding is dat een cilinderbus na in het blok te zijn geperst, altijd een beetje ovaal is. Dat is simpelweg het gevolg van het niet geheel gelijkmatig terugkrimpen van het blok na het aanbrengen van de bussen. Dit opgeteld betekent dat je voor een goed resultaat na het monteren van nieuwe bussen altijd even langs één van de weinige bedrijven moet gaan die de bussen rond maken. De bussen bij de 2 clubmagazijnen kopen, erin zetten en gaan rijden, levert dus niet het beste resultaat. Bij de Sars en Renard gebeurt dit ook zo.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
“Niets nieuws onder de zon” : Originele bussen dienen altijd nageboord te worden op maat, en bij het inzetten kan het best gebeuren dat er enige onrondheid optreedt. Bijvoorbeeld de Franse club heeft daar altijd al op gewezen.
Brodie is de “uitvinder” van de voorgeboorde bussen, ( uit zo’n hypertronics tijd) bespaard werk, en lag volgens hem binnen de toleranties, maar we wisten dacht ik allemaal dat dit niet perfect was, maar bij Brodie is goed genoeg O.K., en dat weten we ook al langer.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De info is niet helemaal compleet. Na het plaatsen van nieuwe bussen in het blok (Cyril Sars laat overigens splinternieuwe bussen maken voor zowel de 2.7 als de 3.0 bij een zeer gerenommeerd bedrijf) moeten de bussen worden ingespannen middels een drukplaat. Deze drukplaat komt in plaats van de cilinderkop. Met de drukplaat op z’n plek worden de bussen vastgespannen als ware er een cilinderkop aanwezig en pas dan kunnen de bussen op maat worden geboord en gehoond omdat ze dan precies zoals het hoort en met de juiste spanning in het blok zitten. Zonder de drukplaat boren en honen kan wel maar juist dan worden de bussen ovaal als er een kop gemonteerd wordt. Het is dus zeer belangrijk om alleen te boren en te honen als er een drukplaat op het blok gemonteerd is anders wordt het nooit helemaal 100%.
de bewuste drukplaat:
Ik heb tijdens de revisie van mijn motor de bussen ook op de juiste maat van de nieuwe zuigers laten boren, natuurlijk met gebruik van de drukplaat die Sars hiervoor heeft laten maken, en het resultaat is dat de bussen gewoon 100% rond zijn en blijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
En zonder die plaat kan je ook voor hebben dat de bussen beginnen draaien tijdens het boren!
Bij een 2.7 nog niet zo erg , bij een drie liter zijn er dan gewoon twee bussen naar de filistijnen !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Wat ik hoor/lees, is dat er niet altijd wordt na-geboord, terwijl dat wel steeds zou moeten. Zijn de bussen van Cyril niet dezelfde als die van de clubs? De tip is dus na het aanbrengen van de bussen in eigen beheer om nog even na de specialist te gaan.
Nog wat leuks, de nokkenassen die Andrew Brodie verkoopt en die we op de clubstand hadden liggen op CitroMobile 2012, zijn hufterproof. De auto van een clubgenoot is ermee uitgerust. De auto heeft sinds montage van de nokkenassen ongeveer 15.000 gereden en is onbedoeld mishandeld geweest in die kilometers. De nokkenassen zijn er even uit gegaan voor een check. Ze zijn nog prima. Best fijn. Ik heb ooit een zoektocht gedaan naar goeie nokkenassen en heb er best wel wat met een digitale schuifmaat opgemeten. De meeste waren afgevlakt en ruim niet meer aan de maat. Je hoeft dus niet meer op zoek naar goeie originele, hetgeen een heuse uitdaging is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl