Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Afgelopen zaterdag was de 1e Citroën Markt Noord in Uffelte. Dus dan ben je altijd nieuwsgierig hoe zo’n eerste zal uitpakken. Dat kan maar op één manier; gewoon ernaar toe rijden en kijken. Het was de moeite waard! Een groot aantal exposanten met heel veel onderdelen. Wat mij betreft volgend jaar weer!
Hier wat plaatjes;
062 (Kopie) by azu250, on Flickr
049 (Kopie) by azu250, on Flickr
040 (Kopie) by azu250, on Flickr
037 (Kopie) by azu250, on Flickr
030 (Kopie) by azu250, on Flickr
017 (Kopie) by azu250, on Flickr
014 (Kopie) by azu250, on Flickr
004 (Kopie) by azu250, on Flickr
002 (Kopie) by azu250, on Flickr
de rest van de foto’s;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157635793483216/with/9893090436/
Totaal aantal Berichten: 11769
- Xantia TD SX
Van de voorpagina
Citroën Markt Noord-Nederland
Afgelopen zaterdag werd de eerste Citroën Markt Noord-Nederland gehouden in het pittoreske Drentse Uffelte. Het noorden beleefde zijn eerste Citroën-specifieke evenement voor handelaren en particulieren. Dat zou in een behoefte moeten voorzien, want waar in het land is de kans op een goeie schuurvondst nog zo groot als in het rurale gebied aan de overkant van het IJsselmeer?
Dat zo’n evenement niet zomaar tot stand komt moge duidelijk zijn. De aftrap was dan ook een soort bevrijding: een (eenden?)ei gelegd. Om acht uur waren de eerste verkopers al aanwezig op het parkeerterrein van café-restaurant Frederikshaven in Uffelte. Daar waren een zaal en de parkeerplaats ingericht om handelaren van allerhande pluimage de gelegenheid te bieden hun waar te koop aan te bieden. Binnen korte tijd kwamen flink wat aanbieders een plekje zoeken om hun overbodige Citroën-onderdelen uit te stallen. Behalve onderdelen werden ook diverse auto’s op het terrein te koop aangeboden.
Het evenement moest wel geduchte concurrentie dulden: op dezelfde datum werd de oldtimerdag in Appelscha (vanuit Uffelte niet bepaald een wereldreis) gehouden. Al in het voortraject werd duidelijk dat er desondanks gegarandeerd belangstelling zou zijn voor een evenement zoals de Citroën Markt Noord-Nederland. Zou het iets met het gevoel te maken hebben onder ‘eigen’ volk te zijn? Citrofielen zijn natuurlijk ook onder de autoliefhebbers een slag apart…
Het evenement verliep in een uitstekende, relaxte sfeer. Onder de toegestroomde bezoekers heerste een gemoedelijke stemming. Bij Frederikshaven is de koffie prima voor mekaar en de gehaktballen waren niet aan te slepen! Er werd gezellig gepraat, links en rechts werden onderdelen verhandeld en er werd heel veel informatie uitgewisseld.
De organisatie van het evenement kijkt in alle tevredenheid terug op een geslaagde Citroën Markt Noord-Nederland. Het initiatief werd zeer positief ontvangen. Mede-organisator en medeforummer Vicsevents: “Er blijkt toch wel behoefte te zijn aan een noordelijke onderdelenmarkt voor Citroëns. We gaan ons dan ook inzetten om voor volgend jaar deze beurs weer te organiseren. We rekenen dan weer op jullie!” Kortom: wordt vervolgd…
Tekst: vicsevents en Penny Lane, foto: vicsevents
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 138
- (Grand) C4 Picasso e-HDi 115 Business
Het viel mij op dat er een hoog vrachtwagen gehalte was.
3 stuks in totaal.
Ik vond de markt superleuk. Mooie onderdelen gekocht voor de Eend, maar helaas geen onderdeel voor mijn daar kapotte nieuwere Citroën. Misschien leuk om volgend jaar te proberen om ook DS/ CX/ GS club daar met onderdelen te krijgen en waarom niet ook modernere auto’s. Na de markt heb ik me nog best vermaakt op de oldtimerdag in Appelscha. Een prima combinatie.