Beste mensen,
Ik heb even 2 vraagjes met foto’s over mijn bx.
Ik heb laatst een koelvloeistof slang ingkort omdat deze was gescheurd. Is het nou verstandig om deze slang even te vervangen of kan hij eigenlijk ook zo wel gewoon blijven zitten?
Volgens mij gaat deze slang achter het blok langs en steekt ie daar in een andere slang die de wagen binnen gaat. Wat kost de slang ongeveer?
Ook nog een vraagje over mijn velgjes; Ik zou graag andere velgen monteren maar omdat ik daar eigenlijk het geld niet voor heb en deze banden nog goed zijn zat ik er aan te denken om mijn velgen misschien iets op te knappen want zoals ze nu zijn ziet er niet uit. Is het te doen om de velgen te schuuren en te spuiten? Zoja, wat voor lak moet ik dan nemen?
Op deze link staan fotows, de slang is daar aangegeven die ik bedoel. En ook staat er een velg op (dit is wel de ergste van de 4)
http://members.chello.nl/~s.gjaltema/plaatjesbx.htm
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Hoi Douwe,
Ik kan niet inschatten of het verstandig is om je koelslang te vervangen, zal vooral afhangen van de algehele conditie van de slang en het risico om op dezelfde plaats weer te scheuren.
Je velgen schuren en spuiten toont wellicht beter dan nu, hoewel ik het vermoeden heb dat de roest zich al in het metaal gevreten zal hebben. Je houdt dus een onegaal oppervlak en risico dat de roest snel weer door komt. Het zal namelijk niet meevallen om alle hoeken en gaten schoon te schuren en stralen kost wellicht teveel voor je.
Gr Citrofielnl
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
velgen
voor je velgen spaar ff wat extra geld en laat ze stralen en poedercoaten dan ze ze weer nieuw.
Om ze zelf op te knappen is nagenoeg niet te doen spreek uit ervaring .
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Re: velgen
Ik heb zelf m’n GTi velgen geschuurd en opnieuw in de lak gezet. Op zich een karwei van nix.
Eerst opschuren tot alle rotte lak weg is. Op blanke stukken wat primer, daarna velgenlak erop (is gewoon onder die naam verkrijgbaar) en daarna een paar lagen blanke lak eroverheen (dat is overigens HEEL erg in een notendop).
Het zal je rond de 40 euro voor 4 velgen kosten. Als je ze laat poedercoaten kost het toch al gauw 50 euro per velg.
Dat polijsten, het schuuren en spuiten gedeelt lijkt me niet veel moeilijks aan ( nouja kwa snappen dan, de theorie weet ik daar wel van ) Maar het polijsten hoe gaat dat eigenlijk?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ow, da’s heel simpel hoor. Als je lak aanbrengt heb je (als amateur zijnde, like me) altijd wat imperfecties. Mijn velgen waren dus gewoon dof na het aanbrengen van hoogglans transparante lak. Oplossing: polijsten. Ik had me bij de lokale automaterialenzaak een pot commandant gehaald (nummer 4), da’s polijstmiddel voor doffe lakken. gewoon aanbrengen, en een polijstbeweging maken (draaibeweging), met een doekie ofzo. Eigenlijk zou je na commandant 4 met een nog fijner polijstmiddel in de weer moeten gaan, want commandant 4 laat wat krassen achter (is een beetje grof).
Naderhand mooi de velgjes in de wax zetten, en klaar.
commandant 4 heb ik toevallig nog staan.. dus dat scheelt enorm
En die velgen lak, waar heb je die gehaald en van welk merk heb je gebruikt?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Motip velgenspray, gehaald bij de lokale automaterialenzaak.
Ik heb ook Motip primer gebruikt, en Motip transparante hoogglans lak op acrylbasis.
alles kost rond de 5 euro per bus. Ik heb zo’n 6 bussen totaal gebruikt (2 van elk dus hè ).
aah mooi, motip, dan denk ik dat ik wel een zaak weet waar ik het kan halen. Die primer is die ook speciaal voor de velgen of heb je daar een gewone primer voor gebruikt?
En zit er nog veel verschil in de kleurtinten van die velgen lak?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop