Weet je wat het geintje bij míj was??? Niet op gelet dat m’n koelvloeistof óók groen van kleur was…hahahahahahaha domdomdomdommmm. Gewoon een klein scheurtje in het expansievat en de leiding zelf is gortdroog. Het léék net LHM, maar het is dus gewoon koelvloeistof óp de leiding.
heb je nou al gemaakt?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
xm'metje schreef:Weet je wat het geintje bij míj was??? Niet op gelet dat m’n koelvloeistof óók groen van kleur was…hahahahahahaha domdomdomdommmm. Gewoon een klein scheurtje in het expansievat en de leiding zelf is gortdroog. Het léék net LHM, maar het is dus gewoon koelvloeistof óp de leiding.
heb je nou al gemaakt?
Hij gebruikt nou smurfenolie…
pompgeluiden vanachter????
Klinkt mij bekend. Onder de achterbank ligt een brandstofpomp. Deze maakt een jankend geluid. Als er vaak wordt doorgereden met een bijna lege pomp kan het voorkomen dat deze rouwe geluiden maakt.
Het schokken van de 2.0 liter komt veel voor en is vrij normaal. Bijna alle xm 20 ltr die ik ken doen dit.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
ieksEmmu schreef:xm'metje schreef:Weet je wat het geintje bij míj was??? Niet op gelet dat m’n koelvloeistof óók groen van kleur was…hahahahahahaha domdomdomdommmm. Gewoon een klein scheurtje in het expansievat en de leiding zelf is gortdroog. Het léék net LHM, maar het is dus gewoon koelvloeistof óp de leiding.
heb je nou al gemaakt?
Hij gebruikt nou smurfenolie…
Hahahahahaha…Is idd een oplossing hè?! Nee, ‘k heb wel een vaatje, moet het er nog even inschroeven, maar dat komt deze week wel. Wat ik nu even als noodoplossing die is gewoon de dop losse erop, zodat er niet teveel druk opgebouwd kan worden. Volgende week weer alles als vanouds…‘k zeg nooit meer:“Deze XM is helemaal in orde” , want juist dan komt “Murphy” om de hoek
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Sterker nog, je moet zelfs niet denken dat hij nu lekker rijdt. Ik had vorige week zondag ook een heerlijke rit naar huis, lekker even opentrekken die turbo ... ik zat te genieten, als nieuw en helemaal lekker ... thuis bleek er wel erg veel rook onderuit te komen, bleek er een slang van mijn koeling te zijn geklapt (400€ bij de dealer).
.
Nu C5 tijger…
rare auto’s die citroëns
Ik kan stellen dat je wel erg veel pech heb. Ik rij nu bijna één jaar in een 2.0 i uit 1994 met 277.000km en tot nog toe vlekkeloos en bijna 1 op 10. Ik ben gelukkig.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Re: rare auto’s die citroëns
hwhovis schreef:Ik kan stellen dat je wel erg veel pech heb. Ik rij nu bijna één jaar in een 2.0 i uit 1994 met 277.000km en tot nog toe vlekkeloos en bijna 1 op 10. Ik ben gelukkig.
Sjjjjtttt…das nou de fout! Trek morgen die kap maar open na een rit.
Dat zeg ik dus niet meer hahahahaha!!!
See, buy, fly C5 V6
Ik weet voor mezelf dat ik heel lief tegen de auto doe en zal blijven doen. Geen gekke dingen dus en zoveel mogelijk om ´m zo lang mogelijk mee te laten gaan, inclusief al het noodzakelijke onderhoud. Hopelijk laat de auto mij niet in de steek als ik hem ook niet in de steek laat. Met alle electronica aan boord moet toch zeker een XM slim genoeg zijn om dat te snappen.
Geen gebeef, ik zweef…
Machines need love too!
Zie Philip K. Dick’s roman ‘Do androids dream of electric sheep’.
Animal triste post coitum
welke voorkeur voor boeken heb jij???
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Zwarte Limo schreef:Ik weet voor mezelf dat ik heel lief tegen de auto doe en zal blijven doen. Geen gekke dingen dus en zoveel mogelijk om ´m zo lang mogelijk mee te laten gaan, inclusief al het noodzakelijke onderhoud. Hopelijk laat de auto mij niet in de steek als ik hem ook niet in de steek laat. Met alle electronica aan boord moet toch zeker een XM slim genoeg zijn om dat te snappen.
Interessante filosofie.
Toch een tegenreactie:
Ik behandel de 2Loose nu als een keukensloof met het motto: “werken kreng!”. Het enige wat “ze” terug vraagt is (veel) benzine. Meja, je kan er niet op een houtje laten bijten en “werkvolk” eet nu eenmaal veel. Verder doet “ze” gewoon haar werk, niets meer en niets minder.
De Turbo D12 behandel ik als een prinses. Die doet het in de regel voorbeeldig (al is het wel een prinses met een verdacht brommerige stem) maar heeft duidelijk veel meer kapsones en vraagt veel meer aandacht (ook in financiele zin).
mpostma schreef:Zwarte Limo schreef:Ik weet voor mezelf dat ik heel lief tegen de auto doe en zal blijven doen. Geen gekke dingen dus en zoveel mogelijk om ´m zo lang mogelijk mee te laten gaan, inclusief al het noodzakelijke onderhoud. Hopelijk laat de auto mij niet in de steek als ik hem ook niet in de steek laat. Met alle electronica aan boord moet toch zeker een XM slim genoeg zijn om dat te snappen.
Interessante filosofie.
Toch een tegenreactie:
Ik behandel de 2Loose nu als een keukensloof met het motto: “werken kreng!”. Het enige wat “ze” terug vraagt is (veel) benzine. Meja, je kan er niet op een houtje laten bijten en “werkvolk” eet nu eenmaal veel. Verder doet “ze” gewoon haar werk, niets meer en niets minder.
De Turbo D12 behandel ik als een prinses. Die doet het in de regel voorbeeldig (al is het wel een prinses met een verdacht brommerige stem) maar heeft duidelijk veel meer kapsones en vraagt veel meer aandacht (ook in financiele zin).
Wellicht is de 2loose een lieverd die bij je in het gevlei wil komen door hard te werken. Misschien dat zij dan nr. 1 wordt?
But beware! Hell has no fury like a, euhhh, car scorned.
Ik zou maar oppassen bij nauwe tunnels zonder vluchtstrook. Als de 2loose ervoor kiest daar haar laatste ademstocht uit te blazen…
Geen gebeef, ik zweef…
Zwarte Limo schreef:Wellicht is de 2loose een lieverd die bij je in het gevlei wil komen door hard te werken. Misschien dat zij dan nr. 1 wordt?
But beware! Hell has no fury like a, euhhh, car scorned.
Ik zou maar oppassen bij nauwe tunnels zonder vluchtstrook. Als de 2loose ervoor kiest daar haar laatste ademstocht uit te blazen…
Oei, je voorziet plotselinge suicidale neigingen? Ik gaaf haar wel eens stiekum een complimentje hoor Vandaar was ze wel wat zeurderig.. Eerst het benzinelampje, daarna het koelvloeistoflampje dat ff oplichtte bij het starten (neemt toch iets water blijkt) en later in een scherpe bocht (A2/A58 rondweg Eindhoven ri. het Zuiden) een flikkerend LHM lampje..
En volgens Harm stond de rechterdraagarm nu scheef… Ik heb toch weer teveel gezegd hierboven, ben ik bang
Deze week nog niet de tijd gehad de garage te bellen voor nieuwe bougies. Wel had ik net een vreemde ervaring: ik startte de auto koud en voor het eerst liep de motor nu inderdaad goed op 1200 toeren zonder trillingen. Vervolgens liet ik de motor stationair draaien en werd ´ie warmer, waarmee het toerental terugliep naar 900 en de trillingen begonnen.
Vraag 1: weet iemand op hoeveel toeren de 2i tct stationair behoort te draaien?
Vraag 2: kan het zijn dat de auto gewoon te weinig toeren maakt stationair en kan het, behalve voor het brandstofgebruik, kwaad de gaskabel wat strakker af te stellen?
Vraag 3: (let wel, ik ben dus geen techneut), als ik het goed begrijp kan de motor bij deze koude start ook goed gelopen hebben door een rijker mengsel (en niet het hogere toerental op zich). De vraag wordt dan: wat moet er gedaan worden om de motor altijd zo te laten presteren of liever, wat kan er kapot gegaan zijn behalve de mapsensor waardoor hij dat opeens slechter doet?
Geen gebeef, ik zweef…
850 950 rpm.
kabel strakker zetten is niet goed.
het is geen carb,, je injectie moet het toerental vasthouden op ingestelde rpm.
je 3e vraag is aan jezelf om op te lossen.
1/ alle CT turbo’s zijn nerveus en schokkerig.(klacht is al meermalen besproken).
2je kan spelen met de bougie’s om het in meer of mindere mate te voelen.
3/enigste oplossing die ik zie, is een rondje rollenbank,(prijzig).
in Uden zit een Bedrijfje wat electronische storingen met behulp van een rollenbank opzoekt en oplost.
mischien iets om eventueel collectief te doen,met andere CT turbo’s…
kijk eens in deze draad, zelvde motorCT 2ltr ellende..
onderin staat waar je die rollenbank kan vinden..
mvgr wupke