Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik wil graag de remblokken en schijven vervangen van mijn xsara break, de auto is van 1999, 1.8 16v, er is zat te vinden maar weet ik niet welke blokken ik moet bestellen, namelijk Lucas of Bosch, er zit schijnbaar veel verschil in en ik wil het niet terug hoeven sturen als blijkt dat de blokken niet goed zijn, wie kan mij helpen?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
je zal echt het wiel er even af moeten nemen, om te zien welk systeem je hebt, maak even een foto, het verschil komt omdat somige auto’s in twee verschilende landen wordt gemaakt.
- Saxo 538 spot
Ik was er al bang voor, helaas nu nog even geen tijd om die actie te doen, dan maar even wachten tot dat het weekend is, had de stille hoop dat iemand het mij hier kon vertellen, in ieder geval bedankt beremans
je kan veel info vinden over je auto (aan de hand van je chassisnr) op deze website van citroen: http://service.citroen.com
succes/
- Saxo 538 spot
Ben er reeds achter, heb het voorwiel even er af gehaald en gekeken, de kortste klap natuurlijk, maar ben van nature een beetje lui aangelegd, dit resulteerde dus in een Lucas rem systeem, heb ondertussen de boel besteld en ook al binnen gekregen, nieuwe schijven en remblokken voor aan de voorzijde, nu alleen hopen dat de weer goden me nog even mee zitten en dan kan ik de boel vervangen, ook moet de aandrijfas aan de bijrijders kant los, dit omdat de hoes kapot is aan de wielrijders, iemand nog tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?
De keerring en bakolie heb ik ook al dus dat pakken we ook maar meteen mee, advies? Graag!!
- Saxo 538 spot
Vandaag dan maar eens begonnen met de rem revisie, is allemaal gelukt en was volgens mij ook wel nodig!
Er zaten in de schijven allemaal putjes, weet niet wat en hoe, maar het lijkt wel een slechte kwaliteit remschijf te zijn, het was ook wel vreemd want aan de bestuurders kant was een blokje normaal afgesleten en de andere was bijna weg, heb nooit het idee gehad dat de auto minder remde, maar heb er nu toch wel weer een wat beter gevoel bij, nu alleen de aandrijfas hoes nog, als het een beetje meezit doe ik die volgende week, ja had het liefst alles in een keer gedaan, ware het niet dat ik een verkeerde hoes mee had gekregen, en op zondag is het een beetje lastig omruilen.