goedemiddag,
nu mijn probleem van een service melding opgelost is door tips dankzij dit forum, zit ik met het volgende probleem namelijk:
de airco maakt (ook sinds de vakantie trouwens) een vreemd schurend geluid en heb ook het gevoel dat hij inmiddels leeg is (dat heeft dan wel een 2 maanden geduurd na het vullen)
zodra ik de airco uitzet is het geluid binnen 2 sec weg. het heeft daar dus mee te maken.
Als ik de airco heel koud zet dan lijkt het wel of er waterdruppeltjes meekomen uit de luchtroosters.
ook merk ik dat aan linkerkant van de middenconsole het soms druppelt, nu heb ik alle kappen eens weggehaald om het een en ander te kunnen bekijken en kan ik zien aan hoe het water is opgedroogd dat het van de kachel komt (precies waar de slangen de kachel radiateur ingaan)
zie foto, tevens worden die slangen loeiheet, maar dat is misschien normaal.
voor het airco geluid heb ik geprobeerd een filmpje te maken, zie link hieronder
http://www.youtube.com/watch?v=Psc9m3jhemw
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Dat geluid klinkt als “lege leidingen” geluid zoals ik het zelf noem.
Ik merkte dat een keer op bij het feit dat de Airco waarschijnlijk minder koudemiddel heeft en dus weinig door de leidingen loopt. Geeft een hole en lege leidingen geluid zoals je dat nu ook hoort.
Na het vullen en opnieuw controleren van de Airco is dat geluid bij mij weg.
Dat verklaart denk ik het geluid.
Wat ik niet kan verklaren is de lekkage die je omschrijft, dit zou erop duiden dat er inderdaad een lek in het systeem zit.
Is er bij het vullen van de Airco destijds ook een controle gedaan? Dit kan visueel maar ze kunnen ook verder kijken en via de werkzaamheden (vullen van het systeem en controle lekkage) die ze doen kijken of de leidingen ok zijn.
gr
Kijk ook even naar de afvoer van het condenswater pijpje
Meer tekst en foto’s op:
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.100
atenzaz schreef:Kijk ook even naar de afvoer van het condenswater pijpje
Meer tekst en foto’s op:
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.100
dit klinkt heel herkenbaar, en volgens mijn opgedroogde waterspoor komt het inderdaad daar vandaan. Ik hoor zelf ook wel eens water klotsen als ik een bocht doorga (alsof je een goudviskom op je dashboard hebt staan)
thanks!
atenzaz schreef:Dat geluid klinkt als “lege leidingen” geluid zoals ik het zelf noem.
Ik merkte dat een keer op bij het feit dat de Airco waarschijnlijk minder koudemiddel heeft en dus weinig door de leidingen loopt. Geeft een hole en lege leidingen geluid zoals je dat nu ook hoort.
Na het vullen en opnieuw controleren van de Airco is dat geluid bij mij weg.
Dat verklaart denk ik het geluid.Wat ik niet kan verklaren is de lekkage die je omschrijft, dit zou erop duiden dat er inderdaad een lek in het systeem zit.
Is er bij het vullen van de Airco destijds ook een controle gedaan? Dit kan visueel maar ze kunnen ook verder kijken en via de werkzaamheden (vullen van het systeem en controle lekkage) die ze doen kijken of de leidingen ok zijn.gr
ze hebben een vacuüm test gedaan, en van dat fluorescerende spul toegevoegd, Nu heb ik ooit een airco gehad die lek was, maar die was toen ook echt in twee dagen leeg, niet na ~2 maanden.
Succes ermee! Het is inderdaad een vervelende kwaal…maar goed je kunt nu actie ondernemen voordat het voetenbakje aan de passagierskant veranderd in een “indoor zwembad”