Mijn gasveer is lek van motorkap das lastig ,iemand ervaring hoe je deze losmaakt aan boven en onderzijde zie geen schroeven oid ...bvd
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zitten er niet van die borgklemmetjes op die je er uit moet halen?
Anders wordt het een houten stok om de kap open te houden
Totaal aantal Berichten: 72
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
hallo Vert
In de bolvormige kunststofkop zit een metalen gebogen verend plaatje, deze klauwt om de het stalen kopje die in de motorkap zit.
Achterop deze kunststoffen kop zit vaak een platte kant een fitting schroevendraaier tussen het metalen veertje steken en dit veertje naar buiten drukken, kunststoffenkop van de gasveer komt nu los van het stalen kopje, denk er aan dat je de motorkap niet op je kop krijgt.
Ik heb nl afgelopen donderdag de gasveren van mijn achterklep vervangen, kon ze van de xsara niet vinden van een xantia wel deze zijn alleen 10 mm korter, gaf na montage geen probleem.
De en montage ging eenvoudig alleen een achterklep is loei zwaar zonder gasveren, heb hem dus wel bijna op mijn kop gekregen.
Bedankt voor reactie ,veer heb al dus binnenkort maat motor kap openen bezemsteel er onder dan gaat het wel lukken…
Het is echt een eitje. Ik heb de gasveer ook vervangen van mijn mk2 xsara. Het was een groter probleem om de verkoper er van te overtuigen dat ik echt maar 1 gasveer nodig had Op de verpakking van je nieuwe veer staat precies waar het borgpalletje zit.
Succes
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Was echt een makkie 5 minuten werk,mag van mij op slot…