Hallo,
Wij hebben sinds vorige week een SAXO VTS waar als wel CV inzit. (maar niet draadloos)
Nu hebben wij een pakketje van SPY gekocht en na wat lezen hier op het forum waar men het met een SAXO uit 1999 had gedaan leek het geen punt dit zelf te monteren.
Maar nu blijkt dat de inbouw van de zekeringen waar dus de CV unit achter moet zitten anders gemonteerd is dan in de saxo van 1999 (volgens foto’s uit een Franse manual welke hier op de side stonden)
Nu zou ik de bekleding van het portier weg kunnen halen maar hoe krijg je dan de bedrading alsnog de wagen in ...(de CV unit is de netste en makkelijkste optie mits je erbij kan)
Heeft iemand een idee ? zie wij iets over het hoofd dat het toch veel simpeler is om er bij te kunnen.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen met informatie hierover.
Ron.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Er zou een howto moeten komen, ik was van plan deze te schrijven zodra ik klaar ben met mijn AB inbouwen in mijn Saxo maar ben nog altijd niet begonnen met inbouwen.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Alvast bedankt voor de info dan,ik hoop dat je een makkelijke manier vind bij de oudere modellen was het niet zo lastig om bij de CV unit te komen als bij model 2002.
Ik had op de voorhand de afstandsbedieningen reeds werkend gemaakt op de SPY unit en dacht even de zekeringunit weg klappen om bij de CV unit te komen maar helaas dat was dus helemaal mis gerekend.
Ron.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
ik kom er ook niet uit, volgend week dinsdag/woensdag komt er iemand die dit vaker gedaan heeft kijken. Ik vermoed dat de CVmodule bij mij niet in zekeringskastje zit maar erachter, je ziet het alleen als je eronderkruipt en omhoog kijkt.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
Dat gevoel had ik ook al dat de CV module er meer achter zit en zonder het hele dashboard te slopen kreeg ik niet het gevoel dat ik erbij kon komen.
Maar als je dat model uit 1999 bekeek was de hele opzet eenvoudiger althans die foto had ik ergens hier op het forum weg kunnen halen.
Ik ben in elk geval benieuwd als je komende week de zaak werkend hebt waar ik de CV module kan vinden en of er nog een simpeler oplossing voor om die 2 draadje ergens te monteren.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Volgens mij moet je de M6 moertjes losmaken zodat je de CVmodule tevoorschijn kan trekken. Je maakt op deze manier wel de motorkapopener-kabel los maar dat kan je naderhand weer vastzetten. Is ff afwachten hoe het volgende week gaat.
Ik heb overigens een klapsleutelsetje (google ff op hopping superset) en geen SPYsetje.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
De M6 moeren heb ik al los gehad ook de kabel verwijderd van de motorkap maar dan zat er geen rek genoeg in om het geheel ergens weg te klappen of de kabelboom zorgt voor teveel stugheid.
De zijwand bekleding heb ik een klein stukje geopend daar zit een aardbout waar je mooi de - kunt weghalen.
Ik heb de hopping superset bekeken en werkt nagenoeg hetzelfde zelfs de kleuren van de draadjes zijn hetzelfde als de SPY. Vermoedelijk is de basis module van alles wel hetzelfde ik had op een aparte voeding de afstandsbedieningen al geprogrammeerd, de module onthoud dan de code’s ook als de spanning eraf is geweest en je sluit hem later weer aan bleek alles er nog in te staan dus zal wel ergens een back-up batterij inzitten.
Ik heb gelezen dat de SAXO negatief gestuurd is voor wat betreft de CV.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gaat goedkomen, vandeweek kijken we even naar, ik heb in de tijd zoveel AB sets ingebouwd bij die Saxo, ik wist de module wel te vinden, maar het blijft wel altijd even lastig om hem te pakken te krijgen..
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Top ben benieuwd en is mooi als we het hier ook werkend krijgen.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Ron.v.L schreef:Top ben benieuwd en is mooi als we het hier ook werkend krijgen.
Vanmorgen de zaak werkend gekregen de buis van de ventilatie moet weg gehaald worden om voldoende ruimte te krijgen daarna kon mijn zoon bij de bruine CV plug komen.
Hierop de wit en wit/zwarte draad aangesloten. (contact 5 en 7 van de bruine plug)
De geel en geel zwarte draad en de zwarte op een aarde van het chassis gemonteerd.
De rode draad op een constante plus gemonteerd in ons geval op de plus van de auto radio.
Het volgende wat nog te doen staat is de knipperlichten werkend maken de bruine draden maar dat hebben we even uitgesteld tot een komend weekend.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan. Ik maak altijd graag gebruik van een tussemstekker. De lichtkabelboom van een ax die achter het dashboard begint heeft een bruine 9-polige stekker en contrastekker die hier goed voor te gebruiken is. Uit de contrastekker haal je dus ook de voedingsdraden (draden 1&2) en kun je de cv module laten schakelen (draden 5&7 of 6&8). Bij een saxo is de cv module gemonteerd op de stuurkolom. Als je de kappen daarvan weghaalt, kun je er al bij.
even een foto ter info
Let op dat je wel diodes plaatst op de kabels richting de knippers, anders ga je het zaakje terug zitten voeden.
JBo schreef:Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan. Ik maak altijd graag gebruik van een tussemstekker. De lichtkabelboom van een ax die achter het dashboard begint heeft een bruine 9-polige stekker en contrastekker die hier goed voor te gebruiken is. Uit de contrastekker haal je dus ook de voedingsdraden (draden 1&2) en kun je de cv module laten schakelen (draden 5&7 of 6&8). Bij een saxo is de cv module gemonteerd op de stuurkolom. Als je de kappen daarvan weghaalt, kun je er al bij.
Let op dat je wel diodes plaatst op de kabels richting de knippers, anders ga je het zaakje terug zitten voeden.
Badankt voor de extra tips ... voor wat betreft de CV module die zat bij ons achter de zekeringen houder om dus de 9 polige plug los te halen moest de lucht buis gedeeltelijk gedemonteerd worden.
DS3 1.2 vti so chic navi hifi sport pack
aha ik snap het
Ik heb ook een saxo 1.4 VTS uit 2001 en wil ook graag z’n setje inbouwen.
Hoe moet ik te weten komen welke contacten van de bruine stekker ik moet gebruiken.
In de reacties hierboven staat: (draden 5&7 of 6&8).
Staat dit op het bestaande CV kastje?
Draadnummers staan op de stekkers. Ik adviseer een tussenstekker, zodat je alles goed kunt in en uitbouwen.
PM even je mail, dan stuur ik je mijn draadschema.