exploded view…
Lekker ruime schuur trouwens!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Goed bezig!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Leuke foto Pim!
De ruimte is inderdaad prima. We hebben expres een beetje de ruimte gehouden. We hebben de sleutelruimte met 4 man en we moeten wel een beetje de ruimte houden om te bewegen. Zeker als je bedenkt dat op het moment 3 vd 4 auto’s op het moment voor een groot deel uit elkaar liggen.
We zijn nu hard opzoek naar opties voor de cilinderbussen. Het ziet er naar uit dat er wat goeie uitwegen zijn. Ik kan niet wachten om er mee verder te gaan.
Vanavond/morgenavond ga ik een bestellijst maken. Ik hoop van de week nog een middagje vrij te kunnen pakken om eens bij CTA/CAS in Zeeland langs te gaan.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zijn die HY-zuigers en bussen nu hetzelfde?
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij wel, maar dan wel 1911 cc.
Alleen draait de HY motor andersom en is dus de desaxatie precies verkeerd. De zuigers achterstevoren monteren zou dit moeten oplossen. Bij een DS kan dat niet, maar bij een TA wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Vraagje, waarom niet boren en honen met overmaatse zuigers?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vind die overmaat zuigers maar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Mooi,
Ik ben jaloers op jullie ruimte. Hier is het wat kleiner, ligt het bomvol en ligt de grond in gravé.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
jantje1948 schreef:Volgens mij wel, maar dan wel 1911 cc.
Alleen draait de HY motor andersom en is dus de desaxatie precies verkeerd. De zuigers achterstevoren monteren zou dit moeten oplossen. Bij een DS kan dat niet, maar bij een TA wel.
Nee Jan, de zuigers van een HY 72 hebben wel dezelfde boring als een 7, zoals hierboven aangegeven door de TS.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waren er HY’s met zo’n klein motortje?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja, de eHY
Of de HY72 cilinderbussen nu bruikbaar zijn weet ik niet. Zuigers in overmaat 0.5 zijn wel gevonden.
Ik heb de traction even op de brug gehad van de week. Gelukkig geen verdere verassingen. Best bijzonder hoe goed de bodem is. Op wat vliegroest na ziet de bodem er perfect uit. Het behandelplan is ook bepaald voor zowel de bodem als het motorruim. Kaalhalen met staalborstel en wonderschijfjes. Daarna RX5 als grondlaag en RX10 als toplaag. RX10 zou al een mooie zwarte kleur achterlaten is mij verteld.
De bodem doe ik eerst tot aan de achteras. De achteras wil ik toch eronderuit hebben deze winter. Dus dat is een mooie gelegenheid om dat stuk even netjes te doen.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Ik zou de achteras mooi laten zitten, mits de silentblocs er nog goed uit zien. Scheelt een hoop werk. Schokdempers vernieuwen lijkt mij geen overbodige luxe.
Volgens mij kun je beter meteen toch ook de silentblocs achter vervangen als je toch bezig bent. Het rubber is immers ook uit 1939…. Dat is 74 jaar oud.
Heb ze onlangs ook vervangen bij mijn Traction uit 1951. Deze leken nog redelijk goed, maar bij de demontage kwam aan het licht dat het rubber echt zijn beste tijd wel gehad had en een 51-er is nog een ’ jonkie ’ bij een 39-er vergeleken….