13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
slecht veren
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 29 september 2013 05:21 PM
  [ # 181 ]

Rubber gaan er inderdaad moeilijk in. Insmeren met vet en het laatste stukje met een platte (niet-scherpe) schroevendraaier erin duwen, werkte voor mij.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 september 2013 05:43 PM
  [ # 182 ]

Heb toevallig net vanochtend deze klus gedaan bij mijn cabrio; Cupjes achter heb ik eerst losgeslagen; ze waren helemaal vervormd want er zat geeneens een rubber in. Toen de losgebroken cupjes weer platgeslagen, rubber afgesneden rondom, en met goede lijm teruggeperst in de bankschroef.
Toen de cupjes teruggelast op het voetje aan de swingarm, waarop de lijm en rubber combo natuurlijk meteen in de hens ging en het rubber er weer uitfloepte. Toen ook maar de binnenkant van de cups aan het voetje vastgelast en de cups opnieuw vastgelijmd en ingeperst met een houtklem. Die houtklem gaat er zometeen weer vanaf (5 uurtjes later)

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 september 2013 11:29 AM
  [ # 183 ]

Whoaa! Wat een geweldig leesvoer voor Citroennerds!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2979
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 september 2013 06:36 PM
  [ # 184 ]

Even door dat boek heen gescrolled. Is een boek om de komende tijd echt te gaan bestuderen!!
Dank voor de tip.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 30 september 2013 11:05 PM
  [ # 185 ]

Inderdaad, een serieus stukje studeerwerk. Gaat mee op m’n e-reader, voor de komende donkere maanden.
Ook van mij bedankt voor de tip.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 september 2013 11:19 PM
  [ # 186 ]

Mooie theorie, maar ik mis een beetje een hoofdstukje over “troubleshooting”  tongue wink

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2013 06:36 PM
  [ # 187 ]
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 oktober 2013 11:19 PM
  [ # 188 ]

Of het gaat gewoon niet stuk laugh

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 oktober 2013 10:21 AM
  [ # 189 ]

Nog niemand die zijn bollen wil gaan overvullen?

Ik ben ondertussen echt benieuwd wat dat oplevert (ikverwacht nog steeds niet dat het beter wordt)

De voorraadbol geloof ik wel dat die zeker 20 bar meer kan hebben.

En dan moet er natuurlijk een test gedaan worden met lood zijn meetopstelling

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2013 10:26 AM
  [ # 190 ]

Wat bereik je met het overvullen van de voorraadbol?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2013 11:11 AM
  [ # 191 ]

Mijn DS bollen zijn bij chyparse altijd licht overvuld. Die snoek veert heerlijk zacht zonder irritant door te slaan.

Een auto met een overvulde hoofdbol stijgt eerder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 oktober 2013 01:05 PM
  [ # 192 ]

Inderdaad plus dat hij langer hoog blijft, en dat de regelaar minder vaak aan/uit slaat.

Edit : dit kan volgens mij niet waar zijn stupid
Nog even langer over nadenken

Edit 2: hij komt sneller omhoog, maar zakt ook sneller in

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 oktober 2013 09:52 PM
  [ # 193 ]

Met het ouder worden van de bol zal de restdruk wel hoger blijven.
En volgens mij gaan voorraadbollen eerder stuk omdat het membraan bij een lager wordende druk tegen de vulopening wordt gedrukt, membraan knakt ter plaatse een beetje, wordt uiteindelijk materiaalmoe en gaat haarscheurtjes krijgen.
Dus als je met overvullen van de bol het membraan wat langer van de vulkant weg kan houden lijkt het mij alleen maar beter voor de levensduur.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 oktober 2013 10:05 PM
  [ # 194 ]

Maar zoals ik al eer der suggereerde lijkt het mij niet verstandig om te veel te overvullen omdat er dan niet veel buffer meer is om snel aan een hoge vraag (sturen, remmen) te voldoen.
Dat geeft dan denk ik hetzelfde effect als bij een kapotte bol.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 07 oktober 2013 10:22 PM
  [ # 195 ]

De drukregelaar gooit de kraan open bij LHM druk X en weer dicht bij LHM druk Y, dus ongeacht de druk in de bol. Als de bol met een hogere druk gevuld is, zal er tussen X en Y dezelfde druk zitten maar wel met minder LHM volume, met als gevolg dat de pomp weer vaker aanslaat.
Een kapotte bol zal geen buffer hebben maar het circuit wordt wél onder druk gezet.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
13 van de 16
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook