Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Die Vredesteins zijn echt niet slecht, en zeer slijtvast!
Ik heb van 71-er GSen tot 84-er GSA-s gereden en zo’n beetje alles wat er tussenin zat met allerlei merken banden en de 145-15 michelins zijn m.i. veruit de beste banden onder al die auto’s. Firestones sturen een stuk zwaarder ( gaan prima achterop overigens) en ik ben voorstander van de originele maat i.p.v 155.
De allerbeste band onder een gs(a) is michelin 145-15 XVS, deze heb ik voorop mijn ‘71er liggen. Door het a-symetrisch profiel spoort het ding ongekend recht en stuurt echt veel lichter. Helaas maken ze deze banden niet meer. 145-15 XZX is nu het beste wat er nieuw te koop is.
De ongeevenaarde wegligging van een GS(A) is ontwikkeld op michelins, dus vooral zo laten. Ook op mijn snoek en CX liggen michelins, ik wil er niks anders onder.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Uiteraard zijn de Michelins de beste keus.
Maar van alle alternatieven is de Vredestein het minst slecht naar mijn idee.
En laten we wel wezen, zoveel is er in deze maten niet te koop.
Totaal aantal Berichten: 25572
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had die 145 15 XZXen er later op. Helemaal perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die vredestijn banden worden ook in de maat voor de ds gemaakt. De ds club heeft ze derhalve grondig getest. Resultaat: niet aan te bevelen, belachelijk lange remweg ....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Nooit wat van gemerkt.
Maar ik ben natuurlijk geen tester, en rijdt heel…......noem het maar…. behoudend.
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat kost een bandje voor een GS dan eigenlijk?
Tot nu toe komt het er eigenlijk altijd wel op naar dat een Citroën het vaak het beste doet op de Michelins.
Zie ook, DS, SM, CX etc…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Michelin inmiddels al 175.00 euro per stuk, de Vredestein blijft, voor zover ik weet, ruim onder de 100.00 euro.
Firestone kost inmiddels ook goudgeld (meer dan 100.00 euro) en zijn echt slecht, voorbanden met 20.000 km echt kaal, en Nangkang wil je echt niet hebben. Zeer slechte rijeigenschappen, en zijn echt zo weg.
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat valt dus eigenlijk wel mee…
DS, SM en CX (TRX) banden kosten allemaal zo tussen de 250 en 400 Euro.
Zelfs onder mijn simpele Xsara gaan bandjes van 160 eurie, al is dat denk ik wel incl. montage.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Nou…... ik vind het nogal wat.
Als ik dat vergelijk met de banden onder mijn BX, Uniroyal 185-60-14, heb ik vorig zomer 61.00 euro p. st. all in voor betaald.
Maar ja, oldtimerbanden zijn nu eenmaal fors duurder. Maar dat weet je als je dit soort auto’s rijdt.
Ben alleen wel blij dat ik er nog een paar in voorraad heb.
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja voor een BX kosten Michelins ook nog geen 100 Euro, maar ja daar passen dan ook gewoon gangbare moderne (lees massa productie, lees is goedkoper) banden op.
Michelin, Xtaderop!
Die xzxjes kosten ongeveer 135 euro per stuk, ze zitten in het classic pakket van Michelin, vroeger waren ze ook niet zo belachelijk duur.
Toyo is een redelijk alternatief… als je niet je beurs wil trekken. Maar ach er is al zoveel geschreven over banden en Michelin en de combinatie Michelin en Citroën. Wat hebben die twee toch met elkaar?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
GoofBlikscha schreef:Peteryed schreef:In een ander topic kwam ik deze foto tegen.
Ik ken deze GSA persoonlijk, het zijn originele velgen waar een ring tussen gelast is. zodat er gewoon ‘moderne’ banden onder liggen. De wegligging wordt er zeer apart van moet ik zeggen, hij rijdt wat dweilerig. Je kan wel heerlijk asociaal met zwaar gierende banden de bocht door….
Weet je dan ook welke bandenmaat deze GSA heeft? 175/65 wellicht?
Onderste draagarm iets verlengen, en je hebt niet meer dat zoekende weggedrag en kun je nog harder door de bochten knallen, wel nog wat vaker vaker je aandrijfassen vervangen
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
http://www.burton2cvparts.com/band-14515-michelin-gsgsa-ami-super-p-3929.html
Best betaalbaar nog. Ik heb zelf wel gereden met 145/65-15 Michelin Enery’s. Dat beviel me prima, oke, meer toeren en de teller klopt niet meer. Voordelen vond ik dat de acceleratie een stuk beter was, super grip bij droog en nat weer en het verbruik was op de snelweg 1:16 (gemeten met echte kilometers, niet die de teller aangaven). Dus het kan wel. En ze kosten toen maar 65,- per band.
My other car is a broomstick.