Ik weet het ze staan hier wel ergens op het forum maar als ik ze allemaal moet zoeken op het forum ben ik een hele dag bezig. Daarom ben voor mezelf een lijstje aan het maken mbt kleurcodes, olie, etc…
Dit is wat ik tot nu toe gebruikt en gevonden heb:
Motorolie: Valvoline VR1 20W50
Versnellingsbak olie: GL4 SAE 10W80
Koelvloeistof: Valvoline
Kleurcodes
Koetswerk: AC640 (Bleu Delta)
Groen: RAL 6002
Grijs: RAL 7035?
Bruin: RAL 8017?
Zwart: RAL 9005
Mochten jullie andere kleuren, producten gebruiken. Please comment
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Grijs is voor je velgen?
Anders moet je die nog toevoegen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grijs voor de velgen is AC140 en men zegt dat RAL 7044 erg in de buurt komt van AC140
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@SalsaChris
Welke grijs doel jij op? Of is dat de AC code omgezet naar RAL?
Inderdaad het grijs voor velgen, verbindingstangen tussen koplampen en in sommige gevallen luchtfilter. GL4 SAE 10W80 heb ik niet gevonden ik wil deze vervangen door “Durablend GL4 SAE 75W90 van Valvoline”. Klopt de RAL kleur van het bruin trouwens?
De voorste veerbollen beginnen echt na te laten. Vandaag had ik bijna geen vering onder het rijden en toen ik terug thuis kwam en haar in de garage wilde zetten zakte ze plots bij het op rijden. Voorzichtig terug de garage uitgereden. Op de oprit kwam ze wel weer omhoog en was er wel weer vering maar bij belasting zakte ze terug opnieuw. Om daarna terug op te komen. Denk eraan om de gelaste bollen te vervangen door deelbare. Doen?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Weet je zeker dat het alleen je bollen zijn? Als de bollen lek zijn is mijn ervaring dat je snoeiharde/geen vering hebt maar niet dat de auto zakt. Op die van jou horen overigens gewoon gelaste bollen.
Deelbare zijn iets zachter zeker als je ze zo laat afstellen door andere dempertjes te plaatsen. Heb nu aangepaste naar rood systeem neigende deelbare bollen op de DS21 zitten, erg lekker maar wel een beetje wiebelig door de bochten.
Voor grijs zou ik gewoon een spuitbus gris rose/AC 140 laten aanmaken ipv ralkleur 7044 die is eigenlijk te licht.
Voordeel is echter wel dat deze ralkleur ook voor poedercoating beschikbaar is en dat is voor de stang, luchtfilter en velgen wel zo fijn ivm beschadigen. Ral kleur bruin klopt trouwens.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
robbertkars schreef:Op die van jou horen overigens gewoon gelaste bollen.
Ik dacht dat alle D modellen tot 74 deelbare bollen hadden, dus alleen de laatste hadden gelaste bollen.
Dat ineens inzakken zou ook wel eens een vervuilde hoogteregelaar kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Ik dacht dat alle D modellen tot 74 deelbare bollen hadden, dus alleen de laatste hadden gelaste bollen..
klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Arjan Verkade schreef:robbertkars schreef:Op die van jou horen overigens gewoon gelaste bollen.
Ik dacht dat alle D modellen tot 74 deelbare bollen hadden, dus alleen de laatste hadden gelaste bollen.
Dat ineens inzakken zou ook wel eens een vervuilde hoogteregelaar kunnen zijn.
Dan worden het deelbare bollen.
Nu dat je over een vervuilde hoogteregelaar spreekt. Ik hoor de laatste tijd bij het steigen en zakken een sissend geluid. Ik vond het al vreemd maar tot nu toe heb ik nog niet kunnen bepalen van waar het juist komt. Ik hoor het het hardst ter hoogte van hel linker voorwiel.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is normaal. Vervuilde HRs zorgen niet voor versneld zakken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan dit niet door een vervuilde hoogteregelaar komen?
SalsaChris schreef:Vandaag had ik bijna geen vering onder het rijden en toen ik terug thuis kwam en haar in de garage wilde zetten zakte ze plots bij het op rijden. Voorzichtig terug de garage uitgereden. Op de oprit kwam ze wel weer omhoog en was er wel weer vering maar bij belasting zakte ze terug opnieuw.
Het inzakken na het afzetten van de motor zal idd niet komen door een vervuilde hoogteregelaar.
Met draaiende motor zakt ze plots bij belasting op het linker of rechter voorwiel.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
robbertkars schreef:
Voor grijs zou ik gewoon een spuitbus gris rose/AC 140 laten aanmaken ipv ralkleur 7044 die is eigenlijk te licht.
Voordeel is echter wel dat deze ralkleur ook voor poedercoating beschikbaar is en dat is voor de stang, luchtfilter en velgen wel zo fijn ivm beschadigen.
AC140 is niet gris rose, dat is AC136. AC140 lijkt heel hard op RAL7044 = zijde grijs. Overal verkrijgbaar.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
SalsaChris schreef:Met draaiende motor zakt ze plots bij belasting op het linker of rechter voorwiel.
huh? Dus als je bij draaiende motor op het spatbord gaan hangen valt ze tot de aanslag?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Klopt, bij regelmatige belasting (veelvuldig induwen van veercilinder) zakt ze. Weliswaar niet helemaal tot de aanslag maar toch dieper dan de normale hoogte en diep genoeg om de balken te laten raken. Bij constante belasting (constante druk op veercilinder) gaat ze terug tot rijhoogte. Neem je dan de last weg komt de auto hoger om dan te zakken tot rijhoogte (tot daar normaal) maar bij mij zakt ze dan opnieuw te diep.
Eerst maar eens voorbollen vervangen en dan zien we verder.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand