173 van de 282
« Eerste  < Vorige 171 172 173 174 175 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 01 oktober 2013 07:29 PM
  [ # 2581 ]

Bovag: De importcijfers van 2012 doen daar verder niets aan af. Het is niet meer dan logisch dat die af zijn genomen; allereerst na het aangenomen amendement van PVV-er Van Vliet per 1 januari 2012 en daarna door de discussie over wat er in het regeerakkoord stond.’

Laughing Staat hier nu eigenlijk niet gewoon dat het amendement van Vliet goed werkte?
Het regeerakkoord was trouwens van éind 2012, 29oktober om precies te zijn.

JW

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 oktober 2013 08:34 PM
  [ # 2582 ]

Als je 30 procent minder minder nieuwe autoverkopen hebt dan moet je natuurlijk wel een gekleurd artikel schrijven om de old/young-timers weer in een kwaad daglicht te zetten. Blijft dat alle en de juiste cijfers gebruikt moeten worden om een zo verstrekkende maatregel te rechtvaardigen.
Tevens is de uitvoerbaarheid lastig van wat tot op heden nog op tafel ligt…
Blijft natuurlijk ook dat het verschil tussen volledige vrijstelling en het reguliere tarief nergens zoveel geld inhoudt als in dit land.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 01 oktober 2013 08:35 PM
  [ # 2583 ]
JWH schreef:

Wat een sneu artikel inderdaad in de bovag krant.
De Bovag speelt al jaren een bedenkelijke rol in de oldtimerdiscussie en nu weer.
Ik was dan ook verbaasd dat ze opdoken in de alliantie. Wat is hun rol?
Heb ik het fout dat 90% van de oldtimergarages en -specialisten niet aangesloten zijn bij de Bovag?

JW

daar heb je een punt volgens mij, de oldtimer garages die ik ken hebben idd. geen banden met de BOVAG

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 01 oktober 2013 08:37 PM
  [ # 2584 ]

en oude auto’s gaan er een keer uit, zeker als je er redelijk wat kilometers mee maakt, daar zit toch klandizie zou je zeggen. de rol van de BOVAG is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 oktober 2013 08:47 PM
  [ # 2585 ]

Dat vraag ik me af. Mensen die een oude auto rijden (en dus geen nieuwe of jong gebruikte) zullen daar hun redenen voor hebben. Dus of je die nou zo snel bij een Bovag-bedrijf zult zien…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 02 oktober 2013 12:58 PM
  [ # 2586 ]
bogaard77 schreef:

De Bovag geeft weekers backup.. rara….

http://www.amklassiek.nl/bovag-achtergehouden-informatie-oldtimerdossier-terzake-2/2013/10/01/

BOVAG-woordvoerder Tom Huyskens meldt onder meer dat de actuele importcijfers helemaal niet ter zake doen, maar dat het gaat om absolute aantallen die nu belastingvrij voor dagelijks gebruik worden ingezet.

En dat is natuurlijk ook zo.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 oktober 2013 01:22 PM
  [ # 2587 ]

Nee dat is niet zo. Het aantal blijft ver ver achter bij de andere dagelijkse auto’s. Het gaat juist om dat het er steeds meer worden ( wat niet zo is maar daar is men bang voor)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 oktober 2013 01:53 PM
  [ # 2588 ]
Marten schreef:

maar dat het gaat om absolute aantallen die nu belastingvrij voor dagelijks gebruik worden ingezet.

En dat is natuurlijk ook zo.

De houdbaarheid van de dieselende oldtimer is vrij beperkt als je de staat van onderhoud beoordeelt die gemiddeld aanwezig is in deze groep. Dat is heel anders dan die van de huidige ?zuinige? auto’s die nu verkocht worden met een gustige regeling.
MAW het probleem lost zichzelf wel op, en waarschijnlijk sneller dan iedereen denkt: kijk maar naar de cijfers die stochting autobelangen presenteerde.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 02 oktober 2013 05:12 PM
  [ # 2589 ]
bogaard77 schreef:

Nee dat is niet zo. Het aantal blijft ver ver achter bij de andere dagelijkse auto’s. Het gaat juist om dat het er steeds meer worden ( wat niet zo is maar daar is men bang voor)

Oneens.
Het aantal blijft misschien ver achter bij de andere auto’s, maar het gaat niet om het relatieve aantal maar om het absolute aantal dat al rondrijdt. Het gaat er om dat het er steeds meer werden en dat het er nu teveel zijn. Ook al daalt de invoer tot 0, het aantal reeds ingevoerde auto’s dat al rondrijdt en voor dagelijks gebruik wordt ingezet is deze regering een doorn in het oog.
Ze willen dat dagelijkse gebruik van die auto’s terugdringen, ook al wordt er niet één exemplaar meer ingevoerd. Zou me niks verbazen als men stiekem hoopt dat er auto’s geëxporteerd gaan worden.

De houdbaarheid van oldtimers die voor dagelijks gebruik worden ingezet is natuurlijk beperkt als er geen onderhoud gepleegd wordt.

Begrijp mij goed, ik hoop van harte dat de regeling zo blijft als hij is of verbeterd wordt ten gunste van de oldtimerliefhebbers. Maar reken je niet te snel rijk met de argumenten die de laatste week over tafel gaan.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 oktober 2013 05:26 PM
  [ # 2590 ]
Marten schreef:

De houdbaarheid van oldtimers die voor dagelijks gebruik worden ingezet is natuurlijk beperkt als er geen onderhoud gepleegd wordt.

En dit is nou precies het punt waar de liefhebber zich van de belastingontduiker scheidt. Dat probleem lost zich, in absolute getallen uitgedrukt, binnen deze kabinetsperiode (edit: wat zeg ik nou? Laat ik het zo stellen: binnen de tijd die dit kabinet heeft als ze elkaar de tent niet uit gaan lopen vechten Very Happy) nog grotendeels op als importeren niet meer interessant is. En daar hadden we al een regeling voor die bovendien zijn vruchten al afwerpt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 03 oktober 2013 09:18 AM
  [ # 2591 ]

Ik heb de video met de kamervragen nu ook bekeken.  Pieter Omzigt had een punt: wanneer waren de cijfers van 2012 bekend? Maar echt spannend werd het (nog) niet. Hoewel het ammendent v Vliet nog geëvalueerd moet worden, en 2012 niet meegenomen is in de de eerste cijfers, moet ik wel zeggen dat ik het somber in begin te zien. Weekers voert een hermetische redenering. Als je de uitgangspunten wat betreft het het gebruik aanvecht worden de inkomsten ter verdediging aangevoerd. Als je de belastinginkomsten in twijfel trekt wordt het milieu als reden aangevoerd. “De import was bijna nul vanaf het regeerakkoord, dus het werkt” geeft hij vrolijk aan. Dat de huidige regeling ook werkte wordt gebagatelliseerd.  Vrijstelling Oldtimers krijgt er nog een hele kluif aan dit gedraai aan te vechten. Er is geen politieke wil bij de andere partijen (D66, PvdA en GL). D66 lijkt een belangrijkere rol te gaan spelen in de goedkeuring van de kabinetsplannen. De partijen die wel de regeling aanvechten (PVV, CDA) staan bij de goedkeuring van het belastingplan buiten spel. Ik zie aankomen dat het huidige compromis gewoon door gaat omdat het naar idee van de alliantie het dagelijks rijden en het veelrijden inperkt. De hobbymatige LPG en dieselrijders worden gewoon als collateral damage meegenomen. Gelukkig heeft de aktie groep er als een pitbull zijn tanden in gezet en tonen ze aan dat er op zn minst met cijfers gerommeld wordt. Dus wie weet, wat ze nog los maken

JW

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 07 oktober 2013 10:37 PM
  [ # 2592 ]

vandaag deze mail binnengekregen,


Nieuwsbrief 15: 7 oktober 2013


Beste oldtimerliefhebber,

Petitie
Morgen is het dan zo ver, dan bieden we uw handtekening aan de Commissie Financiën van de Tweede Kamer aan. Helaas kunt u daarbij niet aanwezig zijn, omdat wij met slechts 8 personen de Tweede Kamer in worden gelaten. Maar, wij zullen namens u duidelijk melden wat u allen van deze maatregel vindt.

Het dossier
Van velen kregen wij het verzoek om het dossier in te kunnen zien. Bij deze ontvangt u nogmaals de link naar het dossier waarin u alles kunt terugvinden over het onderzoek dat wij de afgelopen maanden hebben gedaan: Dossier_Vrijstelling_Oldtimer

Oproep
Steeds vaker worden wij benaderd door media die een reportage over de kwestie oldtimers willen maken. Vindt u het leuk om hierover iets te vertellen en kent u ons dossier goed? Klik dan op aanmelding-reportage-media en meld u aan, dan kunnen wij uw gegevens doorgeven aan media wanneer daar om gevraagd wordt. Wij werden zojuist gebeld door Radio Rijnmond die graag morgenochtend een reportage wil maken met een oldtimerbezitter. Wij zijn nu dus concreet op zoek naar oldtimerbezitters in de regio Rijnmond, maar iedereen kan het formulier invullen. Want er zal nog meer aandacht volgen, daar zorgen wij wel voor!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2013 03:02 PM
  [ # 2593 ]

Al bekend wat voor consequenties het gister gesloten begrotingsakkoord heeft voor de kabinetsplannen met de MRB voor klassiekers? Hoorde Pechtold iets zeggen over vergroening van de belastingen, lijkt mij niet positief voor mijn grijze CX diesel. Of moet ik ‘m nu groen laten spuite Al bekend wat voor consequenties het gister gesloten begrotingsakkoord heeft voor de kabinetsplannen met de MRB voor klassiekers? Hoorde Pechtold iets zeggen over vergroening van de belastingen, lijkt mij niet positief voor mijn grijze CX diesel. Of moet ik ‘m nu groen laten spuiten?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 12 oktober 2013 07:08 PM
  [ # 2594 ]

De extra kosten worden op de auto verhaald
Dus autorijden wordt weer duurder

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 12 oktober 2013 08:00 PM
  [ # 2595 ]
Citrobenz schreef:

De extra kosten worden op de auto verhaald
Dus autorijden wordt weer duurder


MRB gaat omhoog

BPM gaat omhoog

Accijns benzine,diesel en lpg gaat omhoog.


Dussss ...

 

De al redelijk noodleidende automotive sector zal het nog lastiger gaan krijgen.

Profiel  
 
 
173 van de 282
« Eerste  < Vorige 171 172 173 174 175 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook