Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Veerbollen vervangen kun je natuurlijk doen en hij zal er niet slechter van worden. Maar het probleem heeft niets meer veerbollen te maken. De hoogteregelaar of speling op verbinding met stabilisatorstang zijn logische oorzaken.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je kan misschien Hydraurincage overwegen, zeker als de staat van de systeem niet bekend is.
Dus 1500 km gaan rijden om schoon te maken, daarna wisselen voor LHM.
Mr. Smith schreef:robbertkars schreef:
Voor grijs zou ik gewoon een spuitbus gris rose/AC 140 laten aanmaken ipv ralkleur 7044 die is eigenlijk te licht.
Voordeel is echter wel dat deze ralkleur ook voor poedercoating beschikbaar is en dat is voor de stang, luchtfilter en velgen wel zo fijn ivm beschadigen.AC140 is niet gris rose, dat is AC136. AC140 lijkt heel hard op RAL7044 = zijde grijs. Overal verkrijgbaar.
Ik zie op internet toch zowel AC136 als AC140 voorbij komen, of het dat met die RAL kleur te maken?
Daar heb ik al aan gedacht. Maar ik doe ongeveer een half jaar over 1500km met de DS. En met de aankomende winter, lijkt me dat niet zo’n goed idee. Maar na de winter-/sleutelstalling wil ik dat zeker proberen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is de hoogte regelaar onlangs vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Over die kleuren: er is voor (break)dak, velgen, (break)chassis, koplampbakken etc. verschillend grijs: gris 140 en gris rose 136, het verschil is subtiel. Kijk gewoon ff bij nuancierds en dan weet je precies wat voor wat is. Officieel dan.
[Break 20 Familiale ‘71]
bogaard77 schreef:Is de hoogte regelaar onlangs vervangen.
Nope, toch niet de laatste 2jaar. En toen hem de laatste x gezien heb, leek hij me al niet meer van de jongste. Moet hem nog eens uitnodigen voor een kop (LHM)koffie.LOL
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Zoals al een paar keer aangehaald wil ik de kriksteun/olievat houder namaken. Voor het plankje ga ik betonplex/Bruynzeel van 8mm gebruiken. Dankzij de donker bruine afwerking hoeft het niet meer gelakt te worden en het is beter bestand tegen water en vocht (alleen de randen worden gelakt)
Nu had ik graag enkele afmetingen van het originele plankje gehad.
Diepte en breedte van de zijdelingse uitsparingen (1 en 2)
Afstand tussen de 2 beugels (3)
Breedte beugels (4)
Afmetingen 5-hoekig plaatje (5)
Breedte houder (6)
Enig nadeel ik kan alleen rechte hoeken laten plooien, 100% hetzelfde gaan het dus niet worden. Om het olievat toch op zijn plaats te houden zonder dat het gaat rammelen denk ik eraan om de binnen zijde van de beugels bekleden met tapijt (heb nog wat van liggen). Of als je me de diepte en breedte van de grote boog en de straal van de 2 kleine bogen kunt geven, kan ik ze misschien namaken door ze te vervangen door schuine vlakken.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Kleine tip kwa betonplex; smeer de afgezaagde randen in met houtlijm, dan is hij in een keer helemaal waterbestendig, en het is nog makkelijker dan lakken.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
SalsaChris schreef:Zoals al een paar keer aangehaald wil ik de kriksteun/olievat houder namaken. Voor het plankje ga ik betonplex/Bruynzeel van 8mm gebruiken. Dankzij de donker bruine afwerking hoeft het niet meer gelakt te worden en het is beter bestand tegen water en vocht (alleen de randen worden gelakt)
Nu had ik graag enkele afmetingen van het originele plankje gehad.Diepte en breedte van de zijdelingse uitsparingen (1 en 2)
Afstand tussen de 2 beugels (3)
Breedte beugels (4)
Afmetingen 5-hoekig plaatje (5)
Breedte houder (6)Enig nadeel ik kan alleen rechte hoeken laten plooien, 100% hetzelfde gaan het dus niet worden. Om het olievat toch op zijn plaats te houden zonder dat het gaat rammelen denk ik eraan om de binnen zijde van de beugels bekleden met tapijt (heb nog wat van liggen). Of als je me de diepte en breedte van de grote boog en de straal van de 2 kleine bogen kunt geven, kan ik ze misschien namaken door ze te vervangen door schuine vlakken.
ik heb over 1 of 2 weken de auto terug, dan kan ik de maten voor je opmeten eerder wordt lastig.
Voorste veerbollen zijn inmiddels vervangen en de auto zweeft weer heerlijk en gelijk zijn de kuren van de hoogteregelaar ook weer verdwenen. Van de kriksteun-houder zijn de beugels klaar. Helaas is tijdens het plooien breedte-beugel iets te smal geworden waardoor het vaatje er niet lekker er door heen schuift. Nu weet ik nog niet goed wat ik ga doen een nieuwe beugel laten plooien of ik snij hem in 2
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Houder kriksteun/olievat is eindelijk een feit. Na enige twijfel heb ik toch maar een nieuw beugeltje laten maken. Moet wel nog even een klemmetje gaan halen om de krik goed op zijn plaats te houden. Maar ben tevreden met het resultaat
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ziet er weer netjes uit
Mijn vooruit heeft doorheen de jaren al heel wat steenslag verzameld en met dit najaarsweer en de laag hangende zon is dat heel vervelend en gevaarlijk. Wanneer ik de zon tegemoet rij zie ik nl bijna niets meer. Nu heb ik ondertussen een andere ruit gevonden. Maar ik twijfel eraan of het wel zo’n goed idee is om deze te vervangen omdat de regengoot van het dak meer de beste is. Ik ben nog niet toe om de goot te vervangen dus had ik graag jullie advies
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vervangen en kit gebruiken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En primer voor de goede hechting van de kit…
Zowel op de sponning als ruit een primer aanbrengen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?