29 van de 66
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 02 oktober 2013 06:47 PM
  [ # 421 ]

Veerbollen vervangen kun je natuurlijk doen en hij zal er niet slechter van worden. Maar het probleem heeft niets meer veerbollen te maken. De hoogteregelaar of speling op verbinding met stabilisatorstang zijn logische oorzaken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2013 07:13 PM
  [ # 422 ]

Je kan misschien Hydraurincage overwegen, zeker als de staat van de systeem niet bekend is.
Dus 1500 km gaan rijden om schoon te maken, daarna wisselen voor LHM.

Mr. Smith schreef:
robbertkars schreef:

Voor grijs zou ik gewoon een spuitbus gris rose/AC 140 laten aanmaken ipv ralkleur 7044 die is eigenlijk te licht.
Voordeel is echter wel dat deze ralkleur ook voor poedercoating beschikbaar is en dat is voor de stang, luchtfilter en velgen wel zo fijn ivm beschadigen.

AC140 is niet gris rose, dat is AC136. AC140 lijkt heel hard op RAL7044 = zijde grijs. Overal verkrijgbaar.

Ik zie op internet toch zowel AC136 als AC140 voorbij komen, of het dat met die RAL kleur te maken?

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 oktober 2013 07:53 PM
  [ # 423 ]

Daar heb ik al aan gedacht. Maar ik doe ongeveer een half jaar over 1500km met de DS. En met de aankomende winter, lijkt me dat niet zo’n goed idee. Maar na de winter-/sleutelstalling wil ik dat zeker proberen

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 oktober 2013 08:50 PM
  [ # 424 ]

Is de hoogte regelaar onlangs vervangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 02 oktober 2013 09:34 PM
  [ # 425 ]

Over die kleuren: er is voor (break)dak, velgen, (break)chassis, koplampbakken etc. verschillend grijs: gris 140 en gris rose 136, het verschil is subtiel. Kijk gewoon ff bij nuancierds en dan weet je precies wat voor wat is. Officieel dan.

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 oktober 2013 11:29 PM
  [ # 426 ]
bogaard77 schreef:

Is de hoogte regelaar onlangs vervangen.

Nope, toch niet de laatste 2jaar. En toen hem de laatste x gezien heb, leek hij me al niet meer van de jongste. Moet hem nog eens uitnodigen voor een kop (LHM)koffie.LOL

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 04 oktober 2013 08:35 PM
  [ # 427 ]

Zoals al een paar keer aangehaald wil ik de kriksteun/olievat houder namaken. Voor het plankje ga ik betonplex/Bruynzeel van 8mm gebruiken. Dankzij de donker bruine afwerking hoeft het niet meer gelakt te worden en het is beter bestand tegen water en vocht (alleen de randen worden gelakt)
Nu had ik graag enkele afmetingen van het originele plankje gehad.

Diepte en breedte van de zijdelingse uitsparingen (1 en 2)
Afstand tussen de 2 beugels (3)
Breedte beugels (4)
Afmetingen 5-hoekig plaatje (5)
Breedte houder (6)

Enig nadeel ik kan alleen rechte hoeken laten plooien, 100% hetzelfde gaan het dus niet worden. Om het olievat toch op zijn plaats te houden zonder dat het gaat rammelen denk ik eraan om de binnen zijde van de beugels bekleden met tapijt (heb nog wat van liggen). Of als je me de diepte en breedte van de grote boog en de straal van de 2 kleine bogen kunt geven, kan ik ze misschien namaken door ze te vervangen door schuine vlakken.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 oktober 2013 09:46 PM
  [ # 428 ]

Kleine tip kwa betonplex; smeer de afgezaagde randen in met houtlijm, dan is hij in een keer helemaal waterbestendig, en het is nog makkelijker dan lakken.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 04 oktober 2013 10:12 PM
  [ # 429 ]
SalsaChris schreef:

Zoals al een paar keer aangehaald wil ik de kriksteun/olievat houder namaken. Voor het plankje ga ik betonplex/Bruynzeel van 8mm gebruiken. Dankzij de donker bruine afwerking hoeft het niet meer gelakt te worden en het is beter bestand tegen water en vocht (alleen de randen worden gelakt)
Nu had ik graag enkele afmetingen van het originele plankje gehad.

Diepte en breedte van de zijdelingse uitsparingen (1 en 2)
Afstand tussen de 2 beugels (3)
Breedte beugels (4)
Afmetingen 5-hoekig plaatje (5)
Breedte houder (6)

Enig nadeel ik kan alleen rechte hoeken laten plooien, 100% hetzelfde gaan het dus niet worden. Om het olievat toch op zijn plaats te houden zonder dat het gaat rammelen denk ik eraan om de binnen zijde van de beugels bekleden met tapijt (heb nog wat van liggen). Of als je me de diepte en breedte van de grote boog en de straal van de 2 kleine bogen kunt geven, kan ik ze misschien namaken door ze te vervangen door schuine vlakken.


ik heb over 1 of 2 weken de auto terug, dan kan ik de maten voor je opmeten eerder wordt lastig.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 12 oktober 2013 03:53 PM
  [ # 430 ]

Voorste veerbollen zijn inmiddels vervangen en de auto zweeft weer heerlijk en gelijk zijn de kuren van de hoogteregelaar ook weer verdwenen. Van de kriksteun-houder zijn de beugels klaar. Helaas is tijdens het plooien breedte-beugel iets te smal geworden waardoor het vaatje er niet lekker er door heen schuift. Nu weet ik nog niet goed wat ik ga doen een nieuwe beugel laten plooien of ik snij hem in 2

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 oktober 2013 09:34 PM
  [ # 431 ]

Houder kriksteun/olievat is eindelijk een feit. Na enige twijfel heb ik toch maar een nieuw beugeltje laten maken. Moet wel nog even een klemmetje gaan halen om de krik goed op zijn plaats te houden. Maar ben tevreden met het resultaat

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2013 09:45 PM
  [ # 432 ]
Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 02 november 2013 08:17 PM
  [ # 433 ]

Mijn vooruit heeft doorheen de jaren al heel wat steenslag verzameld en met dit najaarsweer en de laag hangende zon is dat heel vervelend en gevaarlijk. Wanneer ik de zon tegemoet rij zie ik nl bijna niets meer. Nu heb ik ondertussen een andere ruit gevonden. Maar ik twijfel eraan of het wel zo’n goed idee is om deze te vervangen omdat de regengoot van het dak meer de beste is. Ik ben nog niet toe om de goot te vervangen dus had ik graag jullie advies

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2013 09:31 PM
  [ # 434 ]

Vervangen en kit gebruiken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 november 2013 09:36 PM
  [ # 435 ]

En primer voor de goede hechting van de kit…

Zowel op de sponning als ruit een primer aanbrengen.

Profiel  
 
 
29 van de 66
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook