Na al eventjes bekeken te hebben of een Citroen me zou bevallen en dat doet die heb ik me maar eens aangemeld hier.
Ik ben actief op meerdere forums en had zoiets voordat ik nog een forum erbij pak moet ik eerst zeker weten dat de auto me bevalt…
Ik ben Peter momenteel 31 jaar en wonende in Heerlerheide.’
Na ca 10jaar vw`s en BMW`s gereden te hebben was ik opzoek naar een kleine zuinige auto
Echter zijn de meeste kleine zuinige auto1s behoorlijk saai en idioot langzaam
Aangezien ik een behoorlijke tijd in een 325i e36 BMW gereden heb en als zomerauto nog een golf cabrio met g60 heb wou ik dus niet een al te langzame auto.
Ik had al eens een trage auto geprobeerd maar telkens verkocht omdat het bijvoorbeeld met op de autoweg invoegen e.d. zo erg tegen viel dat ik altijd weer terug viel naar een BMW 325i.
Aangezien ik werkloos geworden ben moest ik dus wel wat anders en na een beetje zoeken kwam ik m`n huidige Saxo 1.6i VTS van 2000 tegen.
De Saxo was me al vaker opgevallen net als de ZX 2.0 16v en ZX volcane.
Echter van de laatste 2 vind je eigenlijk niks fatsoendelijks meer van en ik moest toch wat anders dan een benzine slurpende en wegenbelastingkostende BMW.
In Maastricht stond op een gegeven moment een Saxo met maar liefst 220dkm op de ribben en daar schrok ik wel van.
Even naar diverse Saxo`s gekeken te hebben ben ik nog verder geschrokken hoe slecht ze kunnen zijn en bijna allemaal gepimpt.
Na toch wat contact gehad te hebben met de Maastrichtse eigenaar toch maar gaan kijken naar de Saxo.
Daar aangekomen kom ik een erg nette Saxo tegen en ondanks de kilometers zag die stukken beter uit dan menige Saxo mat 100dkm minder en aangezien de prijs goed was en de auto perfect reed ben ik tot kopen overgegaan.
Nu na bijna 9dkm ben ik mega tevrede over de auto en eigenlijk zo tevrede dat ik misschien na de verkoop van m`n golf cabrio opzoek ga naar een Saxo 16v.
Helemaal orgineel op de einddemper na die trouwens amper geluid maakt (gelukkig)
De laatste sticker op de laatste foto heeft de auto dik verdiend en heeft me wel enigszins verliefd gemaakt op de kleine Saxo
Wat een geweldig autoje is het om in te sturen en wat is het dikke fun om met z`n ding op Porsches te jagen.
Als de 2 probleempjes wat ik heb weer zijn verholpen zal ik denk ik dit jaar nog wel een keer aanwezig zijn voor een rondje of 4 te genieten van de Saxo
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Geniet van de Saxo en van het forum, Peter!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
thx
en genieten van de Saxo doe ik zeker
morgen alleen naar een zwarte kijken met 50dkm minder.
Als dat niks is dan maak ik die van mij maar in orde en hou ik hem want die is goed alleen 230dkm gelopen :O
Die zwarte gaat hem niet worden
heeft wel 50dkm minder gelopen maar moet ook een beurt hebben en distributieriem
najah dan kan ik net zo goed mijne in orde maken
Morgen distributieset incl waterpomp vervangen en de draagarm is bestelt
tevens even de as eruit halen en opmeten en die dan ook bestellen