4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Hoe de gedachtegang wandelde van XM naar DS naar XMDS
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 12:53 AM
  [ # 46 ]

Ik had m’n camera in de auto liggen en het ging sowieso allemaal een beetje te snel, maar ik had die actie graag op de gevoelige plaat gehad. Wat een vent!  Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 januari 2006 01:30 AM
  [ # 47 ]

Zeer interessant draadje om te volgen Exclamation
Ik heb laatst ook de definitieve keus gemaakt om een goedkopere auto als dagelijkse auto te hebben (een BX diesel dus) om daarnaast van het geld dat ik sowieso aan een BX benzine uitgaf, een klassieke Cit erbij te hebben. Dat is bij mij de GS geworden.

Ik begrijp heel goed hoe je je voelde tijdens de rit in de DS. Zo heb ik laatst voor het eerst in een DS 20 Familiale en een DS 21 BVH Pallas gereden. Telkens maar hele korte stukjes, maar ik had waarschijnlijk dezelfde glimlach van oor tot oor als jij hebt gehad.  Very Happy

Qua rijfeest kan geen enkele auto tippen aan een ID/DS, maar voor dagelijks gebruik zou ik toch in jouw geval zeker voor de XM gaan.

Als ik het dus goed begrijp ga je voor die XM D12 met bijna 3 ton op de teller? Lijkt me wel de meest logische keuze, hoe leuk een ID/DS ook is.

Had je niet eerst in je profiel een XM 2.0i staan?  Rolling Eyes
Oftewel, heb je je profiel al geupdate met een D12 terwijl je die nog moet kopen?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 12:56 PM
  [ # 48 ]

Hee Ton! Ik vermoed dat je mij en Paul in de toekomst nog regelmatig zult zien voor de aangeboden raad, daad en onderdelen. Rijtechnisch ging het schakelen -tegen mijn verwachting in- al na een paar 100 meter redelijk intuïtief, alleen het bedienen van de rem was in het eerste stuk aardig tricky. Maar na een minuut op 10 ging ook dat heel prima. Hoewel ik het idee had dat dat niet alleen aan mij lag, maar dat de auto na wat opgewarmd te zijn, iets meer speelruimte bood op het rempedaal en niet zoals in de eerste 10 minuten een aan/uit schakelaar was. Kan ook verbeelding zijn….

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 01:13 PM
  [ # 49 ]
XBXG schreef:

Als ik het dus goed begrijp ga je voor die XM D12 met bijna 3 ton op de teller? Lijkt me wel de meest logische keuze, hoe leuk een ID/DS ook is.

Met een kleine slag om de arm, is die XM met 3ton donderdag idd m’n nieuwe dame. Toen ik haar 2 week geleden bekeek was de motor nog een beetje warm en hoewel ik niet het idee heb dat de eigenaar het erom gedaan heeft gedaan, wil ik toch nog ff horen hoe de motor koud klinkt. Ik heb de eigenaar expliciet gevraagd om de dame de dag van onze afspraak niet voordien te starten/rijden en dat was geen punt. Als de motor idd zo goed blijkt als ik verwacht, dan is ze verkocht.

XBXG schreef:

Had je niet eerst in je profiel een XM 2.0i staan?  Rolling Eyes
Oftewel, heb je je profiel al geupdate met een D12 terwijl je die nog moet kopen?

Ehhh nee Smile  Ik heb zelfs nog nooit in een benzienendedede XM gereden….

In een GS heb ik ook nog niet gereden. Waarmee zou je dat willen vergelijken?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 januari 2006 01:28 PM
  [ # 50 ]

Hee Serge, heb je het virus ook eindelijk te pakken? In Leek was je nog niet erg geinteresseerd in DSen. Ik rij alleen zomers met mijn DS als het droog weer is , maar dan wel woon werk verkeer. Scheelt een slok op een borrel dat gas in de DS, zeker in vergelijking met mijn V6, die lust hem wel. Ik kan niet wachten tot de zomer, ik heb ontwenningsverschijnselen. Ben nu bezig met het dak en dakranden, dus rijden is er nu even niet bij. Zal binnen kort even wat foto’s maken van het project.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 02:04 PM
  [ # 51 ]

Wat zijn de eerste symptomen van het virus? Dan kan ik eens kijken of en -zo ja- hoever het virus mij in haar macht heeft.

Ik ben eigenlijk meer een man van de lijnen van de zakelijkheid en nieuwe zakelijkheid. Ik geloof dat ik in dat draadje “droomauto” een afbeelding heb geplaatst van een prototype van Bertone, een Jaguar Ascot. Behalve de wielen, is er aan dat ontwerp geen ronde vorm te ontdekken. I love it! Net als het ontwerp van de XM. De DS staat daar in zekere zin natuurlijk haaks op, met al haar ronde golven. Maar als beeldend kunstenaar waardeer ik aan de andere kant wel het revolutionaire karakter van de DS en heb sympathie voor het ontwerp binnen het historische perspectief.

Het was echter het rijfeest van gisteren wat mij echt heeft overtuigd van de ID/DS! En dat is gelukkig nauwelijks een rationeel of begrijpbaar proces.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 januari 2006 02:18 PM
  [ # 52 ]
Serge schreef:

Wat zijn de eerste symptomen van het virus? Dan kan ik eens kijken of en -zo ja- hoever het virus mij in haar macht heeft.

Het was echter het rijfeest van gisteren wat mij echt heeft overtuigd van de ID/DS! En dat is gelukkig nauwelijks een rationeel of begrijpbaar proces.

het is net als voor het eerst van je leven in de rollercoaster te zitten….

een VW golf oid rijd als een dooie doos.
het geeft dezelvde sensatie weer die je hebt als je terug denkt aan je tijd ,dat je met een skelter reed ofso.

een citroen is iets geheel nieuws, dat iet te vergelijken is met het bovenstaande.
een klasieke citroen is iets heel byzonders, het stuurkarakter en weggedrag is nergens mee te vergellijken.

dat is wat het merk zo byzonder maakt,en wat je raakt of niet..

raakt het je, dan heb je het virus te pakken.
intereseert het je geen ene bal of moer, dan heb je NIET het virus, echter getuigt het dan ook van enige gevoelloosheid en soms zelfs van je botheid en kortzichtigheid,


kromme is nu ook dat citroenrijders door de bank heen goed met elkaar overweg kunnen, daar ze alle behept zijn met die gevoeligheid.
maar ook hier zijn er gradatie’s…

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 02:28 PM
  [ # 53 ]

“kromme is nu ook dat citroenrijders door de bank heen goed met elkaar overweg kunnen, daar ze alle behept zijn met die gevoeligheid.”


Zeker verbasingwekkend, gezien de eigenwijze types die het door de bank genomen zijn Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 22 januari 2006 02:30 PM
  [ # 54 ]

Ook ik ben een gelukkig mens, mag me namelijk een ervaringsdeskundige noemen met een DS en dan niet zomaar een maar een DS 23 IE Pallas! De auto is van mijn oom en ik heb er een keertje 10 kilometer in gereden maar wat is dat fantastisch zeg. Was alleen zo bang dat ik iets kapot maakte Cool . Een paar jaa geleden ging hij met die DS, een zwarte, op vakantie met een mooie Biod erachter. Prachtig gezicht!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 02:31 PM
  [ # 55 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het is net als voor het eerst van je leven in de rollercoaster te zitten….

Voor mij persoonlijk een iets minder goede vergelijking, want ik ging toen over m’n nek Rolling Eyes

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 januari 2006 02:34 PM
  [ # 56 ]
Serge schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

het is net als voor het eerst van je leven in de rollercoaster te zitten….

Voor mij persoonlijk een iets minder goede vergelijking, want ik ging toen over m’n nek Rolling Eyes

ik bedoel daarmee niet de gevoelssensatie, maar wel het moment supreme dat je iets gaat ervaren wat je nog nooit hebt ervaren….

greets van wupke:die een klant had die met tranen en tuiten zijn CX weg moest doen, omdat de kinders er steevast ziek in werden, zelfs nadat ik diverse veranderingen had gedaan aan het veersysteem..
heden rijden ze (nog steeds) in een Peu… Wink

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 22 januari 2006 02:52 PM
  [ # 57 ]

Mooi gezegd Wupke!

En dat voor iemand met Hemi’s en V8-en in zijn avatar…  Wink

Als men er, net als ik, gevoelig voor is…

Ik heb zaterdag mijn ‘nieuwe’ Dsuper 5 opgehaald uit Amsterdam. (Zie foto in profiel.) Ik wil haar gaan opknappen en daarna dagelijks in gaan rijden. Dat wordt dan ongeveer 20k km per jaar.
Dit is dus voor mij de ideale topic om te volgen.

De vorige eigenaresse heeft de auto ook dagelijks gebruikt en heeft de garagerekeningen keurig bewaard. En dat zijn er best veel.
Ik zou de bedragen eens op kunnen tellen. Maar dan gaan we rationeel bezig…  Laughing

Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat een DS een kilometervreter is.
“De DS is gemaakt om te roesten.” zeggen sommige mensen. Ze werden gebouwd in een consumptiemaatschappij, waarin ‘milieu’ nog gewoon het Franse woord was voor ‘midden’.
Na 7 of 8 jaar of een dikke 100k km’s belandde een DS doorgaans gewoon op de sloop.

Maar wat zijn ze mooi!!!

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 januari 2006 02:54 PM
  [ # 58 ]

Serge, you’re hooked!

Het rijden in een DS is als een heel lang orgasme!

Dat heb ik nou niet met de XM, laat staan met de twee Audi’s die we hier hebben staan!


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 22 januari 2006 03:07 PM
  [ # 59 ]
Ds23man schreef:

Het rijden in een DS is als een heel lang orgasme!

GRG

Nou niet overdrijven hoor…

Als ik in mijn DS rijd, heb ík de mooiste auto onder de kont. Ik geniet van elke meter en ik schakel, stuur en veer zo verschikkelijk soepel. En ik maak me in het verkeer helemaal nergens meer druk om.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 22 januari 2006 03:10 PM
  [ # 60 ]

DS rijden is een feest, dat ik graag voor speciale gelegenheden wil houden. Zo ‘voel’ je nog het verschil met hedendaagse auto’s. En inderdaad, een DS is niet meer geschikt voor dagelijks gebruik: de auto is fragiel, er is véél windgeruis, veelal geen gordels achteraan, geen anti-whiplash hoofdsteunen, geen moderne veiligheidstechnieken (ik mag er niet aan denken wat het is om te botsen met je DS…)

Een DS is een auto voor ‘erbij’ imo, dan apprecieer je telkens weer het unieke van de Godin!

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook