Wacht maar af. Denk dat ze eind van deze week klaar is.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je effe de buitenlamp aandoen,het wordt al donker
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
[quote author=“RJGSvM” date=“1380553280"de lamp geeft licht in de duisternis.
Robert Jan
Hier deed ie het nog?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
RJGSvM schreef:De DS heeft schijnbaar een vermogen gekost. Elektriciteit is afgesloten, of het zijn vandalen geweest.
Groeten,
Robert Jan
Je denkt ook echt aan alles!
Illegaal even stroom getapt bij de buren.
Lamp wel even iets moeten veranderen. Komen denk ik nog van die armzalige steuntjes aan. Met de Franse slag iets verstevigen.
Kijken hoe lang dat goed gaat.
Verder met het dak van de DS.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Wat is de structuur van het hout en de stenen mooi geworden zeg, je zou er zo intuinen dat het echt is. Hoe ga je de pomp afwerken? Het materiaal klopt met een echte, dus groen uit laten slaan is een optie…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de complimenten.
Dat met die pomp, het kan een gietijzeren pomp worden, maar ook de optie van een koperen pomp staat me wel aan. Wat de kleur betreft is het groen wel een mooi contrast op de wat grauwe muur.
Maar er moet nog een en ander bevestigd worden, zwengel en deksel en ook de bevestigingsbeugels voor de muur moeten er nog voor.
Later vanavond misschien meer.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe is het dak van de DS geworden?
Rest ziet er zoals altijd weer perfect uit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zo maar even een experiment.
In mijn gedachten was dit wel te doen. Maar toen de uitwerking.
Allereerst het chroom langs de dakrand aangebracht met alu tape. Daarna het dak voorzien van een basiskleur. Grof met de kwast opgebracht. In de verf haarlak gespoten, dit fixeert de kleurlaag.
en dan het experiment. Krijtpoeders mengen, wit en een tint geel. Dak nat gemaakt met transparante lak en daar het krijtmengsel op uitgestrooid. Met een grote kwast de poeders ingestampt en de rest weer afgeblazen. Dit ga ik nog eenmaal herhalen. Voorlopig ziet het er zo uit.
Al wel tevreden, maar het moet nog iets egaler.
Later meer.
Robert Jan
Nog wat meer detail. Het moet een polyesterstructuur worden. Dus ik hoop na een aantal lagen lak, afgewisseld met wat polijsten een mooi spikkel dakje te krijgen.
Nu gaat eerst het eerste deel van het interieur achterin bevestigd worden. Ik laat de ramen deels open, anders valt er straks nog niets te zien. Ook de ruit achterin moet nu op zijn plaats.
Robert Jan
Na wat wikken en wegen zit het eerste deel vast achterin de DS. Een heel gehannes en als straks deel 2 en in zit gaan er misschien harde woorden vallen die ik hier niet zal gebruiken.
Ondertussen de pomp van een mooie kleur groen voorzien. Nog even wat highlights aanbrengen en dan kan die vast voor de muur.
Tijd om aan de voorkant de glille annex bumper partij te bevestigen.
De auto krijgt steeds meer vorm en dus ook stevigheid. Het grootste geklier blijft toch wel het interieur. Vanavond geen voetbal wat mijn interesse heeft, dus dat schiet lekker op met de afwerking.
Tot later deze avond.
Robert Jan
Knallen met dat diorama. Ik heb de muren aan elkaar gezet met draad(onzichtbaar) en nu heb je een idee welke ruimte nog gevuld moet worden. Half onder het dak komt de DS.
Misschien dat ik een deur half open zet, heeft het nog meer diepte. Gevolg is dan wel dat er een deel van het interieur gemaakt moet worden. Even over nadenken. Maar de eerste klus die geklaard gaat worden is de afwerking van de DS en dat schiet nu lekker op.
Foto’s van de plek waar de DS komt te staan(nog zonder de Dame, die is nog niet klaar met tutten).
Er komen nog meer foto’s.