Maar het komt wel in de buurt.
Als ik eenmaal bezig ben zie ik telkens weer een detail wat dan mogelijk is.
Ik heb eindelijk een filmpje gevonden waar het dashbord heel goed te zien is. Ook de kleuren en alle pookjes en toestanden. Er zitten in elk type DS weer andere roosters voor de warme en koude lucht.
Die moet ik ook nog maken, dus…
Maar het schiet wel lekker op.
Robert Jan
Van het een komt het andere. Ik heb eindelijk de maten gevonden voor een oliedrum. Ik vond ze op een foto site van een van mijn grote voorbeelden, Marcel Ackle. Deze man uit Zwitserland en maakt werkelijk alles zelf. Hij werkt in de schaal 1/22.5. Voor wie dus echt van modelbouw wil genieten, moet de naam maar eens Googlen.
Terug naar de DS en de omgeving. Voor de zooi op zo’n plek heb ik een begin gemaakt met allerhande voorwerpen. Een oliedrum dus, emmers en een teiltje. Er komen nog verfblikken, vultrechters en andere zaken die bij zo’n handelaar voor de deur of onder een overkapping liggen.
Alles is gemaakt van aluminium blik, van die party borden en schalen. Ik ga ook maar eens proberen reserveonderdelen hiervan te maken.
Alles moet nu geschilderd worden en dat is wel het leukste, want dan komt het tot leven.
Groeten voor nu,
Robert Jan
Even voor de sfeer.
Fransen maken echt mooie auto’s, maar voor de rest….
Heerlijke zooi.
Maar hoe krijg je zo’n vol vat van de plek?
Ik vond de pomp op het vat helemaal te gek. Het kan ook met zo’n korte mechanisme, iedereen wel bekend, maar ik vond dit wel origineel. Teiltje hangt al op z’n plek. Maar eens wat meer haken gaan maken voor wat bezems en de trapleer. Elektriciteitsleiding voor de lamp moet er ook nog komen en dan kan het dak er op.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is weer goed gelukt zo met die oliedrum
Hallo Arjan,
Ik kan het nooit laten alvast voorproefjes te geven. Het ziet er nu al weer veel beter uit. Laten we zeggen dat het enthousiasme is. Bij iemand anders die ik al als voorbeeld en misschien wel leermeester mag noemen, Chuck Doan(ook even Googlen) heb ik een benzinepomp gezien. Eenvoud in design en goed te bouwen. Gaat er dus ook komen. Heb ondertussen een steekwagen gemaakt voor het verplaatsen van de oliedrums. Heb je eenmaal de maten en de omgang met die dingen, dan is zoiets snel gemaakt.
Misschien hebben volgers van dit topic al wel gelezen dat het diorama richting het uitbeelden van een kleine garage van een handelaar gaat. Er komen dus nog veel details.
In deze schaal bouwen betekent alles zelf maken, los van de DS dan. Helemaal te gek dus.
Foto laat de ruwe opzet zien van de steekwagen(met bandjes van rubber)
Later meer.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Komt er straks ook nog een trein langs
Voor de rest ziet het er geweldig uit.
VgF je broer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Nee Frank, geen trein.
Maar ik heb wel even een voorbeeld nodig van een krik. Kun je ven een van jou krikken even een foto maken en die hier plaatsen.
En dan nog een algemene vraag. Wat zijn de gangbare smeer, olie en andere autotechnische merken welke bij Citroën gangbaar zijn? Tijdperk midden jaren ‘70.
Groeten,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toets gewoon effe krik op Google ,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
RJGSvM schreef:
En dan nog een algemene vraag. Wat zijn de gangbare smeer, olie en andere autotechnische merken welke bij Citroën gangbaar zijn? Tijdperk midden jaren ‘70.
Groeten,Robert Jan
Citroen prefère Total staat achter op mijn ruit…
http://www.ctaservice.nl/p-8774-sticker-citoen-prefere-total.aspx
Misschien nog Champion (bougies), Shell, Michelin
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Shell bij Citroën?
Ik denk dat zowel olie als benzine altijd Total zijn, zeker in die periode.
Misschien kan je nog denken aan Cibie voor de lampen, als dat toen al gangbaar was.
Maar zoals gezegd, vooral Michelin.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Cibié zou mij wel correct toelijken, midden jaren ‘70. SEV Marchal, Ferodo, YACCO, Paris-Rhône, Ducellier… Kan allemaal. Misschien helpt een plaatje van een rallye-DS ter inspiratie? Zo niet, toch een mooi plaatje
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
coole velgen trouwens…
Bedankt allemaal voor de respons. De merken ken ik bijna allemaal. Veel is er in de F-1 bij Ferrari geweest in de jaren ‘70 en daar heb ik mooie voorbeelden van. Ik wil er wat reclameborden mee maken.
Maar dat is voor later.
Zo,n DS rally is eigenlijk spuuglelijk(dekking) maar is daarom wel weer heel bijzonder. Zoiets bouwen lijkt me een echte uitdaging. Denk dat er foto’s genoeg zijn om zoiets van binnen en buiten te realiseren.
Vandaag maar weer verder met de afwerking van allemaal kleine dingen aan de DS en andere zaken.
Fijne zondag allemaal.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
H@ns schreef:coole velgen trouwens…
Misschien overbodig, maar dat zijn natuurlijk speciale SM velgen
Nu is een origineel setje onbetaalbaar…
Lekker geen Arbo, zo’n zelf gelaste steekwagen.
Nog even 2 balken op de zijkant, vallen de tonnen er onder het sjouwen ook niet af.
Handvaten waren altijd ellende op die oude dingen, dus die zaten er al niet meer op toen Jean-Claude het ding kocht.
Groeten,
Robert Jan