Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De plug van de ecu zit er redelijk vast op,langs 1 kant haakt ze vast en langs de andere kant moet je ze er kunnen af trekken.
Met de ECU ingebouwd gaat het zeker niet gemakkelijk maar het is mij al meermaals gelukt.
Ik zal er eens naar kijken welke kant van de plug dat er eerst af moet, maar het kan enkele dagen duren voordat ik je dit kan laten weten.
Meet eens de weerstand van de impulsgever ik meet 1460 ohm op een gloednieuwe (niet aangesloten, ongemonteerd)
Deze impulsgevers gaan vaak stuk 9 kansen op 10 is dit het probleem bij je CX, wij hebben het al 3x gehad in de 30j dat we onze Prestige hebben.
Er zit ook nog een tranistor bij de bobine(hierop is de impusgever aangesloten) deze kan ook slecht zijn of de aanluitingen kunnen slecht zijn.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
kijk, bruikbare info !
en ik ga meten ! jij meet die weerstand op het einde van de bekabeling (aansluitblokje bij de transistor) ?
dus 1 keer in de 10 jaar gaat ie er uit…....?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mijn gebruikte in de auto heeft een weerstand van 1474 ohm.
Dus die zal het wel doen denk ik.
Kan ik iets meten aan het transistor blok ?
In de Olving vraagbak stonden wat dingen om te controleren.
En dan maar kijken of alle kabels op de ECU plug goed aankomen bij de onderdelen…..
Nu
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
plug ECU er af, ziet er net zo uit als schema als op pagina 14, ziet er netjes uit.
ECU kast in de auto:
Nu had ik een andere Bosch 280000158 - ECU (van een ‘78 GTi), ik denk even kijken / proberen….
(even spiegelen voor de connecties met de plug….
is ie anders…..?!
in Haynes is er een elektrisch schema voor >‘77 GTi, en 1 voor >‘80 GTi (de mijne).
Nu zijn bij beide de aansluitnummers van de aansluitpolen het zelfde in het schema, maar de fysieke kast en fysieke aansluitpolen zijn toch anders….?!
Ik mis bv. nr. 20 in deze ‘78-er (moet naar injectie relais), hoort links boven, 2e van links. Hier
is deze leeg. (op de plug komt deze overeen met rechts boven, 2e van rechts).
Apart hoor die logica
dus mijn bekabeling / signalen maar verder doormeten…
ik ga er eerst een nachtje over
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het Bosch nr op de computer hetzelfde of niet?
Nee, dan zou ik ze niet uitwisselen.
Ja, dan vind ik het toch wel vreemd dat ze niet overeen komen…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ff checken bij de CX Basis; er blijken er 2 (!) voor de 2400 inj., de 158 en de 198…..
De 158 zal voor de eerste jaren 2400 inj. zijn, en de 198 voor de laatste versie 2400 inj. (die losse 158 is van een 78-er gti).
Kan mijne niet aflezen op nummer (zit nog ingebouwd), maar zal de 198 zijn.
.
Jammer, dan kan ik mijne niet plug en play checken. Heeft iemand een losse 198 om te proberen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zou het idd verklaren waarom de pinnen niet overeen komen.
Die stekker is denk ik gewoon een standaard stekker die Bosch toen gebruikte, volgens mij is de stekker van het ABS systeem precies hetzelfde als ik de foto zo bekijk
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
cx25gtit2 schreef:Ff checken bij de CX Basis; er blijken er 2 (!) voor de 2400 inj., de 158 en de 198…..
De 158 zal voor de eerste jaren 2400 inj. zijn, en de 198 voor de laatste versie 2400 inj. (die losse 158 is van een 78-er gti).
Kan mijne niet aflezen op nummer (zit nog ingebouwd), maar zal de 198 zijn.
.
Jammer, dan kan ik mijne niet plug en play checken. Heeft iemand een losse 198 om te proberen ?
Ben je al iets verder gekomen?
Ik weet niet of het nog nodig is maar ik heb en 0 280 000 198 uit een ‘83er Prestige liggen waar ik niets mee ben aangezien mijn Prestige een ‘77er is…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik verlos je graag van die ......198, zullen we ruilen ? Jij hebt een vroege 2400 inj toch ? Dat moet dan een ......158 Bosch kast zijn bij jou, en die ik dus heb liggen. Dit moet wel zo zijn, aangezien er 2 versies zijn op de CX Basis. In Olving staat ook
Waar het verschil in zit weet ik nog niet precies. Heb de schema’s nog niet exact naast elkaar gelegd.
Ben nog niet fysiek verder. Even zitten lezen, als je die plug van de ECU er af hebt, kan je verschillende delen dormeten / checken. Dat wilde ik gaan doen, maar heb ook andere dingen te doen, sons werk en zo…..
Maar als ik kan kijken ze start met een andere ECU ben ik ook blij
Bij mijn T2 had ik ooit ook een haperende ECU, andere geplugt en verder zonder troubles.
PB volgt !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
speciaal spiegel instrument, die naar boven prutsen in de smalle spleet langs de ECU en dashbord onderkant, omdraaien, verlichting er vlak langs richten, en dan de voorzijde camera van mijn smartfoon activeren (ipv de normale camera aan de achterkant, dan zie je net iets groens van de sticker…...
....198 !!
dus probeer ik graag die van TRXKE, handel ik af via de PB !!
Kijken of mijn start probleem daar in zit…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben zeer benieuwd ,maar denk het eigenlijk niet.
Zo’n computer gaat niet zomaar kapot.
Stekker verbinding kan natuurlijk wel bij die computer
Maar als hij lopend is weggezet,heb ik mijn twijfels dat bij stilstand zo’n ding kapot gaat.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd mee eens.
Maar als je een reserve computer kan overnemen, altijd handig. En nu heel handig om het uit te sluiten.
En grappige foto zo met die spiegel!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik ben het er ook (een beetje) mee eens hoor.
Maar als ik die stap kan maken / controleren vind ik dat niet erg
Die andere ECU heb ik nog niet, dus kan ik me ondertussen rustig verdiepen in hoe ik de kabelboom vanaf die multistekker moet doormeten.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een ECU gaat idd niet zo snel stuk maar het kan wel.
Nu we toch allebij een ECU hebben die niet op onze CX past maar wel op elkanders CX is ruilen geen slecht idee.
Je kan dan in iedergeval de andere ECU eens proberen, lost dit het niet op zal je verder moeten kijken.
Kabelbreuk komt nl ook wel voor, heb ik ook gehad bij m’n GTiT.
Deze heeft hiervoor zelfs 2 weken bij een Bosch-center gestaan zonder resultaat, uiteindelijk heb ik hem zelf gemaakt,door alle kabels te gaan uitmeten probleem gevonden.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:Maar als ik die stap kan maken / controleren vind ik dat niet erg
Nou ja dat is ook belangrijk, je zal dingen moeten gaan uitsluiten.
Mocht die niet starten met de andere, dan kan dat van je lijstje en hoef je er niet meer over na te denken.
Ik hoop voor je dat het hem wel is, ipv een draadbreuk dat is een speld in een hooiberg