5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Hoe de gedachtegang wandelde van XM naar DS naar XMDS
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 22 januari 2006 03:14 PM
  [ # 61 ]

ik ben het niet echt met cocico eens, veel moderen auto’s wil je ook geen ongeluk mee krijgen, dus om te stellen dat een ds geen hedendaagse auto is vind ik onterecht.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 03:47 PM
  [ # 62 ]
PHoskam schreef:

ik ben het niet echt met cocico eens, veel moderen auto’s wil je ook geen ongeluk mee krijgen, dus om te stellen dat een ds geen hedendaagse auto is vind ik onterecht.


Het ontwerp is 50 jaar oud en dat lijkt me niet helemaal hedendaags, gezien onze tijd waarin bv een computer die vandaag gekocht wordt gisteren al verouderd is. Ik zou er niet aan moeten denken om met een ID/DS een aanrijding te krijgen met bv een moderne VW, of nog erger een moderne Volvo (wie heeft vrijdag het NOS gezien!?).

Animal triste post coitum

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 22 januari 2006 05:10 PM
  [ # 63 ]

Die man die zonder één schrammetje onder een gekantelde tankwagen weg kroop?

Onvoorstelbaar!

Hij zei dan ook dat ie iedereen Volvo van harte kon aanbevelen.  Cool

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 januari 2006 07:30 PM
  [ # 64 ]
langevelsloo schreef:

Die man die zonder één schrammetje onder een gekantelde tankwagen weg kroop?

Onvoorstelbaar!

Hij zei dan ook dat ie iedereen Volvo van harte kon aanbevelen.  Cool

Wat ik me wel afvroeg; ze zeiden in het journaal, dat ie op weg was naar een garage om z’n auto in te ruilen. Zou dat tegen een andere Volvo geweest zijn…. Als ik Volvo was, dan had ik de man iig een leuke V80 van de zaak gedaan. Goedkopere en betere reclame kun je je niet voorstellen!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 22 januari 2006 08:04 PM
  [ # 65 ]

Nog meer geluk! Zijn volgende auto stond dus al klaar?  Shocked

Ja, ja, ja… Off topic. Ik weet het. Sorry!

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 januari 2006 09:36 PM
  [ # 66 ]

Werd inderdaad bevestigd op XCNL door een medewerker van de betreffende ovloV-dealer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25631
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2006 11:23 AM
  [ # 67 ]

Surprisedfftopic

heren… aub…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15824
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 januari 2006 11:12 PM
  [ # 68 ]
Serge schreef:

In een GS heb ik ook nog niet gereden. Waarmee zou je dat willen vergelijken?

Sja, op meetings moet wel iets te regelen vallen…  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 23 januari 2006 11:32 PM
  [ # 69 ]
XBXG schreef:
Serge schreef:

In een GS heb ik ook nog niet gereden. Waarmee zou je dat willen vergelijken?

Sja, op meetings moet wel iets te regelen vallen…  Wink

haha een GS.

nou even 1 ding.
elke Citroen Hydro nogwattus rijd anders dan zn broer..

dwz dat je 2 Citroëns langs elkaar kan zetten.
zelvde dag achter elkaar van de band gelrolt.
zelvde type model ja zelfs de kleur is hetzelvde ,,, ga je ermee rijden, rijden zn NIET hetzelvde…

ik heb tig GS/a’s gereden, zowel van mezelf als van klanten en niet 1 die op de ander leek…

maar om nu aan te geven hoe hij rijd ..
Tja,, de BX voel je de stijfheid van de carrosserie en de ietwat stugger (lees kortere reactie) van de vering.
de langere slagen worden ook stugger op het einde van de slag opgevangen.

dus een GS is vrij soepel in de veertjes ,en nijgt (mits perfecte staat van bollen en HD systeem) richting dat van een CX te gaan.
echter daar de carrosserie stugger is dan dat van die enorm Flexe CX voeld het geheel wat strakker aan.

Ook het bochtenwerk van de GS tegenover de BX is meer hellend.
de BX heeft stuggere Torsiestangen, en de veerpoten voor geven meer weerstand .

de GS heeft ook dezelvde veercilinders voor als achter,en die zijn net als de CX direct middels veerdrijfstan direct op de draagarm .

dus stel je voor, je rijd in een BX, en je hebt 2x de soeplesse van die vering,en een 500 kg zwaardere auto.

dan heb je een (kleine) indruk van hoe een GS rijd…

maar ja, niks gaat boven een testrit..
wel zou ik aanbevelen om er dan meteen in 3 of 4 te rijden,en dan wisselend een GS en A ..om een echt idee te krijgen..

greets van wupke:die ongeveer 8 jaar GS en A’s heeft gereden.  Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2006 12:00 PM
  [ # 70 ]
XBXG schreef:
Serge schreef:

In een GS heb ik ook nog niet gereden. Waarmee zou je dat willen vergelijken?

Sja, op meetings moet wel iets te regelen vallen…  Wink

Leuk Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2006 12:08 PM
  [ # 71 ]
kreazyV8wuppo schreef:

maar ja, niks gaat boven een testrit..
wel zou ik aanbevelen om er dan meteen in 3 of 4 te rijden,en dan wisselend een GS en A ..om een echt idee te krijgen..


Ik kan me voorstellen dat je er dan idd steekhoudend iets kunt zeggen over het rijgedrag van de GS. Maar met een impressie ben ik ook al blij.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 januari 2006 01:36 PM
  [ # 72 ]
Serge schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

maar ja, niks gaat boven een testrit..
wel zou ik aanbevelen om er dan meteen in 3 of 4 te rijden,en dan wisselend een GS en A ..om een echt idee te krijgen..


Ik kan me voorstellen dat je er dan idd steekhoudend iets kunt zeggen over het rijgedrag van de GS. Maar met een impressie ben ik ook al blij.

Ik weet nog niet of ik tijd heb, maar ik ben ergens in de komende 2 weken nog in Groningen met mijn GS. (RDW-herkeuring)
Maar ik denk dathet rijden in mijn GS een andere ervfaring opleverd dan die van Wouter.
De mijne heeft een 1.2 blok met een C-matic-bak, het resultaat is een comfortabel, rustig, zeer rustig, zeg maar gerust traag rijdgedrag. Vooral geschikt op te cruisen. De X3 is een stuk sneller en hier in ben je een stukje drukker met schakelen. Dus een vergelijk tussen die 2 kan best interessant zijn.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2006 03:59 PM
  [ # 73 ]

Nou, dat lijkt me erg leuk een minimeetingkje! Mocht je nog niet in een XM hebben gereden, dan kun je dat ook eens proeven.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25631
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 januari 2006 04:11 PM
  [ # 74 ]

Heren,
Dit gaat al een tijd niet meer over de DS. Dus.. terug on topic of een slot of moven naar algemeen?  zeg het maar…

Crying or Very sad

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 24 januari 2006 09:13 PM
  [ # 75 ]

Een slot op zo’n leuk draadje!? Zet ‘m maar in Diversen / Algemeen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook