Maar goed had je het geld op de bank laten staan, had je geen auto gereden..
Dus zo spannend vind ik dat niet…
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Marviin schreef:Alleen vroeg ik me nog af of er verschil zit in de kosten van onderhoud tussen een diesel of een benzine.
Dat is moeilijk te zeggen van te voren natuurlijk, maar feit is wel dat de 1.6 HDI geen wonder in betrouwbaarheid is. Dus ja er zijn mensen die moeiteloos rijden met een 1.6 HDI, maar doe je dat niet en ben je toe aan een nieuwe turbo, verstuivers of interne motorschade dan wordt het een duur geintje en deze problemen komen wel eens voor bij dit type motor.
Wil je wel dieselen zou ik zelfpersoonlijk een 2.0 zoeken aangezien deze betrouwbaarder zijn gebleken. Maar ja dat is zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 10-12-2011
- C3 1.2 PureTech 82 Collection
En vergeet ook niet: de 16 HDI 110pk met EGS valt in een hogere wegenbelastingtabel in NL!
Nu jij dat zegt hebt ik dat eens gecontroleerd. De 90pk versie weegt 10 kg meer dan de 110pk versie en juist die valt in een hogere schaal voor de wegenbelasting. De 90pk weegt 1254 en de 110pk weegt 1244 en de grens ligt op 1250 kg. Dat is wel heel frappant..
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 10-12-2011
- C3 1.2 PureTech 82 Collection
Ik weet niet hoe je aan die gewichten komt. Ik heb het over de laatste types C4.
Volgens Citroen is het rijklaargewicht 1180kg voor zowel 90HDI als 115HDI.
HDI 115 met EGS is 1265 kg en die valt in een hoger tarief boven 1250kg.
http://www.citroen.nl/Resources/Content/NL/Brochures/PrijslijstenVP/C4_prijslijst.pdf
Dan is er hier een klein misverstand, ik ben op zoek naar een tweedehands C4 van het eerste type. Sorry voor de onduidelijkheid!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 10-12-2011
- C3 1.2 PureTech 82 Collection
Ok, excuses aanvaardt.
Nu wordt het duidelijk waar het verschil zit.
Maar ik vind het toch raar dat de 110pk versie van de 1.6HDi lichter is dan de 90pk. Waar zou dat aan kunnen liggen?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Beide met een turbo erop?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat weet ik niet, het is allebei een 1.6 HDi blok wat erin ligt.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Als ik het goed onthouden heb, heeft de 110 pk versie altijd een roetfilter
En ook een andere koppeling met een dual vliegwiel oid..
Als ik op Autoweek.nl kijk dan is daar de 90pk HDi 24kg LICHTER dan de 110pk HDi (bij de C4 coupe) en bij de Sedan is het verschil 23kg (90 lichter dan 110)
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik heb kentekens die ik op marktplaats gezien heb elke keer gecontroleerd. Nu heb ik er eens wat meer bekeken, en toen zag ik dat de ene 90pk weegt 1230kg en de andere weer 1254. Dus dat is wel heel dubieus, zou dat met uitrusting te maken hebben dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Al gedacht aan een 1.6 benzine waar LPG in kan? Dan ben je goedkoper als benzine én diesel…
Ik spreek uit ervaring!
Dat had inderdaad ook nog een mogelijkheid geweest. Maar helaas is de baan waar ik de auto voor nodig had niet doorgegaan. Nu is het wachten op de uitslag van de volgende sollicitatie, en dat bedrijf zit aanzienlijk dichterbij. Dus dan word het een benzine auto.
Toch bedankt voor het meedenken!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk