



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mulder schreef:Worden de losse delen trouwens gespoten op de auto of gaan ze er straks voor het spuiten weer af? M.a.w. Waarom nu al alles helemaal afhangen?
Eerst afhangen,past het niet pasmaken.en strak maken,
Dan alles eraf,binnenzijde spuiten ,afhangen en de buitenzijde spuiten
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja zo is het.
@ mulder: die stoel zit er nu even in omdat het mij niet verstandig lijkt met mijn zondagse kleding op de echte stoel te gaan zitten.
En dat zwarte dash vind ik wel erg mooi, maar die stoelen in stof vind ik mooier en beter zitten.
En die grijze stof met een zwart dash, nee.
@ frank: wanneer kom je opruimen?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Fik erin,
Dit mag wel buiten hoor.
Maar serieus maak effe ruimte om de auto dat werkt met afhangen een stuk beter.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik stel aan u voor : de VBT 1.0
eerst werkte hij niet en ik kon niet bedenken waarom.
na een tijdje prutsen kwam ik achter een gaatje, dat was het euvel.
dus even dichtgelast en toen was het perfect.
na drie bollen testen (een achterbol stond nog boven 40 bar na vijf jaar stilstaan????)ging de schroefdraad afdichting lek.
volgende keer dus maar even wat langer laten drogen voor ik ga testen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je was het plaathangen beu?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waarom nu alleen de kant en klare foto’s ?
En niet hoe je het gemaakt hebt?
Vdr ziet het er goed uit.
Geen loctide gebruiken maar gewoon ” tape” vd verwarmings boer is dicht en blijft dicht.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Waar heb je dat tussenstuk nu van gemaakt?
verlengstuk DS of vd rem accu?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb de cilinder uit een potkrikje gehaald , en op de moer van het krikje een verlengstuk ds gelast.
Was nog wel even spannend want die moer is gegoten.
Gietijzer kun je niet lassen, maar gietstaal wel.
De veerbollen vliegen niet in een baan om de aarde nu, dus ik denk dat het gietstaal is
Ik maak wel even fotos als ik hem weer uitelkaar haal voor nieuwe loctite of tape.
O ja en ik moet nog even een manometer halen met een mider groot bereik.
Nu tot 250 bar, en 100 zou mooier zijn
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Nou ik ben weer een stukje verder.
De vbt doet het weer, nu met tape ipv loctite.
Fotos ben ik vergeten, maar het ding is echt heel simpel te maken de investering is minder dan 50 euro.
Als je een simpel potkrikje sloopt zie je vanzelf hoe het moet.
Alleen de remaccu was dusdanig leeg dat vullen geen zin had, en ik denk zelfs dat het membraan al stuk was.
Daar dus een ander voor gepakt, en de rest gevuld.
Gisteren de motor warm gedraaid en de kop nagetrokken.
Remmen ontlucht en de handremmen gesteld, en kleppen even nagesteld.
Alles is nu lekvrij, dus als het droog is ga ik even proefrijden
En ook snap ik nu hoe de achterklep te stellen is, je kunt de kap over de scharnieren schuiven (dat wist ik al) maar ook nog de scharnieren over de koets.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Proefrijden naar de spuiter dus
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Laat ik dat maar niet doen.
Er rijdt hier een motoragent rond die zijn eigen vrouw bekeurde omdat ze zonder gordel haar auto naar de overkant van de straat bracht.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Naar aanleiding van boogaard zijn koplamprelais oplossing ben ik eens gaan kijken in de schemas.
dit is echt niet te geloven:
De koplampen (zowel dim als groot)zijn voor zover ik kan zien ongezekerd bij een cx serie 2.
En om het nog mooier te maken: de voedingen voor dit fraaie stukje techniek zijn met elkaar verbonden met een koperen krammetje.
Wel hebben ze er bij citroen nog zeker 3 slagen plakband omgedraaid, dit om absoluut zeker te stellen dat er nooit kortsluiting komt.
Echt dus.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Weet er nog een, een van beide ventilatoren is ook ongezekerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En, al proefgereden?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
erikkuiper schreef:Laat ik dat maar niet doen.
Er rijdt hier een motoragent rond die zijn eigen vrouw bekeurde omdat ze zonder gordel haar auto naar de overkant van de straat bracht.
Wow! Als je echt geen seks wil….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>