Gegroet allen!,
Even wat jaartjes weggeweest van het forum, nu weer terug met een brandende vraag.
Welke BX kop past er nu goed op een LFX XU7JB (1.8 8v) motor en wat voor aanpassingen moet ik dan eventueel nog doen.
Ik lees in meerdere draadjes dat dit mogelijk is, echter nergens in detail welke motorcodes het zou gaan en wat er allemaal nog bij komt kijken.
Ik hoop natuurlijk dat er iemand is die hier werkelijk ervaring mee heeft.
Groet, liv
mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98
waarom zou j dat nou doen???? kun je geen passende cilinderkop vinden?
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ik heb een LPG auto, de BX kop schijnt veel beter met hitte om te kunnen gaan dan de gewone kop.
mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98
Ik zou overstappen op een 1.8 16v blok want die zijn juist uitermate geschikt voor lpg.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De BX kop past op het xantia onderblok. Geen probleem. Maar: het xantia kleppendeksel met daarin het luchtfilter, past niet. Daar zul je dus het nodige aan moeten gaan aanpassen want die bx kop is dus niet 100% gelijk aan de Xantia kop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De BX cilinderkop van iedere BX met een 1600 of 1900 benzine motor past.
Jaren geleden zelf uitgevoerd op een Xantia. Een verademing, eindelijk niet meer zo vaak kleppen stellen.
Hoe je het luchtfilter aansluit moet je wel uitzoeken en natuurlijk het monopoint-huis van de injectie van de Xantia gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
stan schreef:Ik zou overstappen op een 1.8 16v blok want die zijn juist uitermate geschikt voor lpg.
Alleen een geschikte LPG-installatie vinden is nogal een uitdaging.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Denk dat het er nogal aan ligt wat voor installatie er nu in ligt. Ik denk dat het met een AG DGC bijvoorbeeld best zou moeten lukken. Elk systeem met injectoren lijkt me een uitdaging…
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DGC is echt een rampensysteem naar mijn idee…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank voor de reacties!
Ter aanvulling:
Er ligt een multipoint LPG G3 systeem in namelijk een Vogels VGI met Landi verdamper in met als extra een klepsmeersysteem met doseerspreider MPI +SPI (zie foto)
Als ik het goed begrijp gaat het filterhuis niet passen en moet worden verplaatst? en ook een ander spruitstuk of past dat weer wel?
Ik heb een te reviseren xantia 18.8v kop liggen, zou er graag een bx kop naast willen leggen om te zien waar precies het verschillen zijn.
Wie heeft er nog een BX kop liggen die ik kan overnemen!
Groeten.
mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98
Spruitstuk moet gewoon passen.