BX cilinderkop op een LFX XU7JB 1.8 8v
liv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 08 oktober 2013 01:34 PM

Gegroet allen!,

Even wat jaartjes weggeweest van het forum, nu weer terug met een brandende vraag.
Welke BX kop past er nu goed op een LFX XU7JB (1.8 8v) motor en wat voor aanpassingen moet ik dan eventueel nog doen.
Ik lees in meerdere draadjes dat dit mogelijk is, echter nergens in detail welke motorcodes het zou gaan en wat er allemaal nog bij komt kijken.
Ik hoop natuurlijk dat er iemand is die hier werkelijk ervaring mee heeft.
Groet, liv

mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 08 oktober 2013 02:00 PM
  [ # 1 ]

waarom zou j dat nou doen???? kun je geen passende cilinderkop vinden?

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
liv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 08 oktober 2013 10:50 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een LPG auto, de BX kop schijnt veel beter met hitte om te kunnen gaan dan de gewone kop.

mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 09 oktober 2013 05:11 PM
  [ # 3 ]

Ik zou overstappen op een 1.8 16v blok want die zijn juist uitermate geschikt voor lpg.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2013 05:52 PM
  [ # 4 ]

De BX kop past op het xantia onderblok. Geen probleem. Maar: het xantia kleppendeksel met daarin het luchtfilter, past niet. Daar zul je dus het nodige aan moeten gaan aanpassen want die bx kop is dus niet 100% gelijk aan de Xantia kop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 oktober 2013 08:14 PM
  [ # 5 ]

De BX cilinderkop van iedere BX met een 1600 of 1900 benzine motor past.
Jaren geleden zelf uitgevoerd op een Xantia. Een verademing, eindelijk niet meer zo vaak kleppen stellen.
Hoe je het luchtfilter aansluit moet je wel uitzoeken en natuurlijk het monopoint-huis van de injectie van de Xantia gebruiken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6167
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 oktober 2013 10:37 PM
  [ # 6 ]
stan schreef:

Ik zou overstappen op een 1.8 16v blok want die zijn juist uitermate geschikt voor lpg.

Alleen een geschikte LPG-installatie vinden is nogal een uitdaging.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 10 oktober 2013 12:04 AM
  [ # 7 ]

Denk dat het er nogal aan ligt wat voor installatie er nu in ligt. Ik denk dat het met een AG DGC bijvoorbeeld best zou moeten lukken. Elk systeem met injectoren lijkt me een uitdaging…

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2013 12:13 AM
  [ # 8 ]

DGC is echt een rampensysteem naar mijn idee…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
liv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 10 oktober 2013 11:07 PM
  [ # 9 ]

Dank voor de reacties!
Ter aanvulling:
Er ligt een multipoint LPG G3 systeem in namelijk een Vogels VGI met Landi verdamper in met als extra een klepsmeersysteem met doseerspreider MPI +SPI (zie foto)
Als ik het goed begrijp gaat het filterhuis niet passen en moet worden verplaatst? en ook een ander spruitstuk of past dat weer wel?
Ik heb een te reviseren xantia 18.8v kop liggen, zou er graag een bx kop naast willen leggen om te zien waar precies het verschillen zijn.
Wie heeft er nog een BX kop liggen die ik kan overnemen!
Groeten.

Afbeelding Bijlagen
photo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

mijn citroen verleden en heden BX cannes 14i ‘92 / BX TGD break ‘93 / ZX break 1.9D ‘96 / Xsara break 1.9TD ‘99
Na paar jaar Volvo en VW T4, nu een Berlingo 1.8 8v uit ‘98

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 oktober 2013 04:41 PM
  [ # 10 ]

Spruitstuk moet gewoon passen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook