Totaal aantal Berichten: 9355
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
RensKorevaar schreef:Eindelijk is het weer mooi genoeg om op een terras te zitten!
Biertje erbij en nog eentje ,en de boot vergeten
Ik hoop toch echt dat ik volgend jaar ook de route mag rijden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
In jouw Break past voldoende bier…
Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
- CX 25RD Turbo
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Grappig om op een voorpagina te zien dat de CX 2000 bij zijn introductie als zuinig gold…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25RD Turbo
Uitzicht via de webcam vanaf de ‘berg’ Dundret,
de plek waar wij de eerste nacht van onze tocht verblijven.
Het is begonnen met sneeuwen deze week, en dat zal vermoedelijk tot
begin juni zo blijven. Eind augustus is het er weer eh . . zomerweer.
JW
Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Nel heeft vakantie aangevraagd voor de periode 16 augustus tm 3 september 2014. Bij mij moet dat sowieso geen problemen opleveren. Met andere woorden: we gaan er nog steeds vanuit dat we aanhaken en blijven dit draadje volgen.
Jan
- CX 25RD Turbo
JW
Totaal aantal Berichten: 200
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Beste liefhebbers,
Rens had al opgemerkt dat ik een dag had overgeslagen. Dus hierbij een verlate dag 17 van de trip uit 2004.
DAG 17 - DINSDAG 14 SEPTEMBER 2004 - RAID ARCTIQUE etappe 3
Östersund ( S ) - Borlänge ( S ) - 499 km
Ik vervolg de trip die mij steeds zuidelijker voert. Net buiten Östersund is een vliegveld en ik neem een kijkje. Er staat een Antonov 2 geparkeerd waar ik vrij omheen kan lopen. Verder is er een klein museum dat - hoe verrassend - nu gesloten is. Maar er naast staat een shelter met een Saab Draken. En die is altijd mooi om weer te zien. Ik rij verder want er volgt nog een lange dag. Bij Älvros stop ik even om de aparte kerk te fotograferen. Er is een mooie deur die op slot is en dus kan ik niet het interieur bekijken. Op twee derde van de rit van vandaag kom ik bij Orsa. Daar zou een berenpark zijn en volgens het bord tien kilometer voor de ingang is het park vandaag open. Ik rij de weg omhoog naar het berenpark en wat blijkt - het is toch gesloten ! Ik word erg boos en rij met te hoge snelheid naar het nabij gelegen vakantiepark. In de receptie word ik te woord gestaan door een Zweedse Schone en zij biedt een alternatief : ik kan samen met een groep die voor vandaag gereserveerd heeft mee het park in. Dat klinkt al weer beter en omdat het nog een uur gaat duren voordat die groep er is ga ik eerst lunchen. Het wordt elandvlees met aardappels en salade. Erg lekker. Ik zorg dat ik om twee uur bij de ingang van het park ben en daar komen de Zweedse gasten met de Zweedse begeleider van het park. Hij maakt de zij ingang open en we kunnen naar binnen. Er volgt in het Zweeds uitleg over het park en de dieren. Dan wandelen we een paar honderd meter een steile berg op. Op de top bezoeken we de overwinteringsplaats van de beren. Hier is ook een verblijf voor poolvossen. Als we naar beneden lopen komen we langs de verblijven van de veelvraat en de wolf. De wolf laat zich vandaag niet zien. Het grootste verblijf is voor de beren. Die kunnen in een natuurlijke omgeving hun gang gaan. In een apart verblijf is een moederbeer met drie jongen. Die gaan we nog even van dichtbij bekijken. Als laatste bekijken we het Lynx verblijf. Intussen heb ik met diverse Zweedse bezoekers gesproken en zij zijn in mijn reis geïnteresseerd want het is een groep reisleiders ! Zij wensen me een veilige voortzetting van de reis en we gaan elk onze eigen weg. De volgende grote plaats is Attika en hier moet een steengroeve de buurt zijn. Ik rij tien kilometer om en dan ben ik er - ook dit is gesloten. Dan maar weer terug naar de doorgaande weg en het laatste stuk naar Borlänge.
- CX 25RD Turbo
De Raid Arctique 2014 komt steeds al dichterbij. Tijd dus om serieuzer te worden over de reis.
Er is door Rens, Branko en mijzelf alweer het nodige uitgezocht voor de praktische zaken van de Raid Arctique. We zijn van plan rond de Kerstvakantie de plannen concreet te maken.
Tegen die tijd geven we meer informatie en zal er ook echt ingeschreven moeten ( !! )
Dan kunnen hotels en ferry gereserveerd worden. Geeft jullie dus nog even de tijd om na te denken over de reis, de kosten en een eventuele reisgenoot.
De reis duurt 7 dagen, van 26 augustus tot 1 september 2014. We starten in Kiruna/Gällivare.
De kosten lijken in de orde van grootte die we in eerste instantie opgaven te blijven.
Reken op een geschatte reissom van ± eur 1250 pp. (voor kampeerders eur 1100 pp.)
Daarin zit:
Hotels/hutten, diner, entree bezienswaardigheden, Overtocht met overnachting Göteborg Kiel.
Niet inbegrepen is:
Heenreis, benzine, tol, lunch (behalve in Ostersund en Parijs), drank, verzekering.
Gällivare vi kommit.
JW
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Wow! Waar heb je die mooie foto nu weer opgeduikeld?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- CX 25RD Turbo
Het is een scan van een foto van Citroën Communication uit het boek “CX une lignée prestigeuse” van Dominique Pagnaux.
JW
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gave foto!
Zelfs de GS staat erop