Totaal aantal Berichten: 10
- 2CV Special S6
- AX 1.1 TGE Injecton
- Saxo 1.1i 5D
- (Grand) C4 Picasso Exclusive
- C5 Exclusive
- (Grand) C4 Picasso EB6V Exclusive
Beste Forumleden,
Ik had enige dagen een storing’s melding dat de motor temperatuur te hoog was en direct motor uit moest zetten. Was echter net 5 minuten onderweg. Dacht eerst dat er weer wat olie bij moest. Doe dit om de ca. 5000 km ca. halve liter (M’n eerste turbo waarbij ik zo vaak olie bij moet vullen!) Ook koelvloeistof nagekeken stond keurig op niveau. Na bijvullen motorolie met koude motor weer gaan rijden en ja hoor na 5 minuten weer die melding van te hete motor. (Bijkomende effecten, bij ochtend start -te veel witte rook uit uitlaat, airco die niet goed meer koelt, toerental bij stilstand 1000, ipv 750)
Maar even langs de garage gegaan. Deze hebben een temperatuur sensor vervangen. Teven is er gelijk een onderdeel uit het motormanagement vervangen, die ook met de temperatuurregeling te maken zou hebben. De monteur vroeg of ik al een brief had gehad voor een terugroep actie. Nog niet, maar hoef nu dus ook niet meer te komen. Problemen zijn opgelost, gelukkig onder garantie. Auto is nog geen 1,5 jaar oud met 50.000 km.
Mocht je soortgelijke problemen ervaren, weet je dus waar je aan toe bent.
mvg
Mark
Nou dacht dus dat ik ervan af was… Niet dus.
Paar dagen later, weer bij koude motor, motor storing, nu een andere foutmelding met een black out van de motor. Kreeg ‘m niet harder als 60 km. Even aan de kant gezet motor uit en weer starten, melding ging niet weg. Even wat langer gewacht en weer gestart, weggereden direct weer richting garage. Weer aan het diagnose apparaat. Algehele reset gegeven. Problemen met de afstelling van de ontsteking. Volgens de garage kon het te maken hebben met het vervangen onderdeel van de terugroep actie. Daar zou dan weer een software update overheen moeten, echter dat kan alleen bij een koude motor. Ik mocht weer gaan rijden en als het euvel weer terug zou komen, kon ik terug komen voor de software update. En waar zat ik dus de volgende ochtend… weer bij de garage. Leenauto meegekregen. Ze zijn nu 2 dagen bezig, software update, nieuwe bougies, nieuwe bobine…. wordt vervolgd….
Vorig jaar gehad bij Garda Meer.
Niet leuk en slechte Citroen dealer in Arco die niet met Xenon verlichting kon omgaan en dus er maar uit had gehaald..
Stadslicht lampje afgebroken lag voorin glasruimte..
Relatieve bijzaken maar probleem was ook sensor want motor was helemaal niet warm..
Geen brieven gezien maar komt ook omdat de auto 1.2.13 ingeleverd is voor een Prius Wagon.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)