Goede morgen jongens en meiden.
Ik zit even met het volgede.
Ik ben tot de ontdekking gekomen, dat er wel heel veel speling in de stuurstangkogels zit. Vooral links de bestuurderskant. zit je ook het meest. Rechts is er niets aan de hand.
Is het een beetje makkelijk te vervangen, de kogels. en zo ja waar moet ik allemaal op letten.
Hoevast moeten deze kogels. hand vast…. of met momentsleutel
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Is niet moeilijk. Zorg ervoor dat de ZX aan de voorzijde op bokjes staat. Eerst even goed meten hoever de oude stuurkogel in de stuurstang is gedraaid, de nieuwe moet dan ook dezelfde lengte hebben na montage. Wat je nodig hebt is een goede poulietrekker om de kogel los te krijgen. Het beste kan je na vervanging de ZX opnieuw laten uitlijnen. Succes!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Good morning,
Kreeg net hetzelfde te horen bij de APK. Ook de linkerzijde behoorlijk wat speling en rechts helemaal niets te voelen nog.
Ik ga er nu mee aan de gang dus mocht ik nog wat bijzonderheden bij demontage en montage tegenkomen dan laat ik dit wel even weten.
Succes ook !
C’est une voiture du ministre !
Even een update:
Stuurkogel heb ik met behulp van de poulietrekker (zie tiplijst DS fusees) losgekregen. Echter zit de contramoer op de stuurstang behoorlijk vast geroest en krijg ik die derhalve met geen mogelijkheid los.
Moet nu aan het werk maar zal even een foto van de hele handel gaan plaatsen.
C’est une voiture du ministre !
Goddess’71 schreef:Even een update:
(zie tiplijst DS fusees) moet natuurlijk trekker stuurkogel zijn !
C’est une voiture du ministre !
Betreffende contra moer > > >
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=352565319&key=NX3RZB8P
C’est une voiture du ministre !