4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Bodembehandeling
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932

Gepost: 12 oktober 2013 12:00 AM
  [ # 46 ]

Daar heb je een punt, maar ik zei ook dat je met een langere leiding de drukbeker nodig hebt en eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens.

De Sata is een erg profi stuk gereedschap, maar de nozzle bleek op de draad gebroken en ik kon hem eigenlijk niet vast genoeg in de spuit draaien. Een nieuwe nozzle - en dan heb je het over een klein messing frutseltje- kost bijna 60 euro. Dus heb ik het spul met zilver aan elkaar gesoldeerd, het in de spuit gedraaid, niet te vast en ik heb er een brugje overheen gezet met drie M4 boutjes om het vast te klemmen.

Sata is goed spul, maar wel erg duur en ik denk dat een goedkopere spuit het net zo goed zal doen.

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 oktober 2013 12:07 AM
  [ # 47 ]

Zoals Hans al schreef een drinkbekers spuit neemt de vloeistof mee doormiddel van een zuigende werking.
Tegen dit probleem loop ik telkens aan.
Ik heb ook twee drukbeker spuiten( eigenlijk verkeerde naam want op de beker komt geen druk)
Maar zogauw ik een slang of iets dergelijks over de tuit heen schuif,krijg ik enkel nog maar lucht.
Dus hoe los ik dat probleem op?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 430

Gepost: 12 oktober 2013 12:58 AM
  [ # 48 ]

Daar heb je een punt, maar ik zei ook dat je met een langere leiding de drukbeker nodig hebt en eigenlijk zijn we het gewoon met elkaar eens.  idiot Sorry Han laat ik het maar toegeven…ik ben een nare man die het niet zo snel met een ander eens is Laughing . Tuurlijk heeft een langere leiding meer druk nodig. Maar dan heb je het over 10+ meters en als je een slang van 2 meter hebt dan maakt dat niet zoveel uit.

En f. Als je een slang over de tuit schuift het je dan de “sproeikop” er nog op zitten? Deze is bij sommige pistolen namelijk ook nodig voor de druk opbouw. Ikzelf heb dat opgelost zoals je op de foto kunt zien met door een kit tuit over de sproeikop heen te schuiven. Ik had de mazzel dat dit qua maat overeen kwam.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 oktober 2013 01:15 AM
  [ # 49 ]

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Bij de nevelspuit gaat er een sterke luchtstroom langs een buisje welke in de vloeistof van de beker hangt en door de onderdruk welke op het buisje ontstaat wordt de vloeistof omhoog gezogen en met de luchtstroom meegevoerd om als nevel uit de sproeikop te komen.

Bij de drukbekerspuit wordt de luchtdruk op de beker gezet en dus op de inhoud van de beker, net als bij de gewone versfspuitbus, waar de druk van het drijfgas op staat. De inhoud van de beker gaat door de nozzle in de slang waar de spuitlans aan vast zit.

Zijn we het daar over eens?

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 12 oktober 2013 01:41 AM
  [ # 50 ]
Han S schreef:

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Bij de nevelspuit gaat er een sterke luchtstroom langs een buisje welke in de vloeistof van de beker hangt en door de onderdruk welke op het buisje ontstaat wordt de vloeistof omhoog gezogen en met de luchtstroom meegevoerd om als nevel uit de sproeikop te komen.

Bij de drukbekerspuit wordt de luchtdruk op de beker gezet en dus op de inhoud van de beker, net als bij de gewone versfspuitbus, waar de druk van het drijfgas op staat. De inhoud van de beker gaat door de nozzle in de slang waar de spuitlans aan vast zit.

Zijn we het daar over eens?

Bovenstaande klopt natuurlijk. lees het effe na joh… Wink Dan wordt het helemaal duidelijk. We zijn het er over eens dat we niet tot een nachtelijk regeer akkoord hoeven te komen. En dat er al een vet akkoord op tafel ligt ten behoeve van de conservering van onze Godinnen.

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 13 oktober 2013 10:59 AM
  [ # 51 ]

en eigenlijk is het merendeel van allee goedkope spuiten die je ziet van het nevel pricipe of niet ?

Ik zoek ook een drukbeker spuit, overweeg tzt om die bij rustbuster te bestellen voor net geen 100 euro.

op marktplaats staat nu niets.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten

- CX CX 25 GTI Turbo
Gepost: 13 oktober 2013 11:09 AM
  [ # 52 ]

deze dus

http://www.rustbuster.nl/Quickshop/?33,p00014180-drukbekerspuit

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 13 oktober 2013 02:03 PM
  [ # 53 ]

Ikzelf zou dan kiezen voor een Vaupel. Ik kan niet goed onderbouwen waarom deze i.p.v die van Rustbuster. De rustbuster spuit vindt je ook voor 70 dollar op het net en ik vermoed dat het van een goedkope Chinese makelaardij is. Het merk Vaupel tref je bij prof. sites vaak aan. En dat zal vast een reden hebben.

http://www.ebay.de/itm/VAUPEL-3300-HSDR-SET-Druckbecherpistole-fur-Mike-Sanders-/190881998590?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2c717426fe

http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/vaupel-hsdr-3300-persreservoirpistool-compleet-p-858.html

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 13 oktober 2013 02:27 PM
  [ # 54 ]

...en ik vermoed dat het van een goedkope Chinese makelaardij is

Lijkt mij wel een deal, een heel huis erbij voor weinig…

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 13 oktober 2013 02:40 PM
  [ # 55 ]
Apprentice schreef:

...en ik vermoed dat het van een goedkope Chinese makelaardij is

Lijkt mij wel een deal, een heel huis erbij voor weinig…

Oeps! kom uit de nachtdienst….ben nog niet helemaal bij de pinken.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 13 oktober 2013 02:49 PM
  [ # 56 ]
Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten

- CX CX 25 GTI Turbo
Gepost: 13 oktober 2013 04:17 PM
  [ # 57 ]

Dan ga ik uitkijken naar de vaupel, us ook weinig of niets duurder dan de rustbuster versie.

Hoe heet zon spuit nu eigenlijk officieel ?

Ik heb marktplaats al afgestruind, maar welke zoektermen hebben het meeste succes ?

Profiel  

Thomas G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 67

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 12 december 2013 05:12 PM
  [ # 58 ]

Hey, ik heb 5L FLUID FILM Liquid A besteld. Van zodra de temperaturen het toelaten ga ik de bodem daar enkele malen mee instrijken. De oude tectiellagen zouden weer tot leven moeten komen. Of deze lagen zouden er zelf moeten afkomen volgens lopezdijkstra. Ik hou jullie alvast op de hoogte.

Profiel  

IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2125

Gepost: 27 februari 2015 09:36 AM
  [ # 59 ]
PHoskam schreef:

en eigenlijk is het merendeel van allee goedkope spuiten die je ziet van het nevel pricipe of niet ?

Ik zoek ook een drukbeker spuit, overweeg tzt om die bij rustbuster te bestellen voor net geen 100 euro.

op marktplaats staat nu niets.

Had effe gewacht… Onlangs stond er namelijk 1op. En die heb ik nu 😊.
Ik was er net achter dat vacuumbeker van enkele tientjes icm Mike Sanders niet werkt.
Keek dezelfde dag net voor kerst op MP en….heb die compleet met geweldige nozzle voor 40 euro incl verzendkosten in huis gehaald 😜.
Is een vrijwel nieuwe, prod datum april 2013.
Pas toen ik hem in huis had ben ik gaan kijken wat Sata is. Nou, ik heb zelden zulk fijn gereedschap gehanteerd. Aanrader dus, dat wel.
Deze kwam van handelaar die een boedel van failliet autobedrijf in een veiling had opgekocht.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  

Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 27 februari 2015 08:37 PM
  [ # 60 ]

Ik ben een enorme fan van Waxoyl. Zelf gemakkelijk aan te brengen, niet zo’n smurrie en kleurloos. Voor de bodem moet er daarna nog een dikke zwarte laag overheen. Werkt zelfs in mijn in de folder al roestende engelse auto !
Al meer dan 25 jaar ervaring mee, en werkt nog steeds prima. Destijds overigens ook veel testverslagen in het blad la Bombe vd Ds club. Droogt niet uit en kruipt prima.
Dat is natuurlijk wat anders dan de verf, die je over metaal moet aanbrengen. Hiervoor lijken mij de Rx producten prima.

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook