Klopt Michel. je kunt de foto’s ook zien op facebook bij wegenwachteend. ik like ze daar n.l. en kunnen alle Citroën vrienden e bekijken.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Tjongejonge, wat een slagveld onder het engelse spul. Sneu voor de eigenaars. Bedankt voor het delen van de foto’s, erg leuk om de reis te volgen!
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker zonde van de uitvallers… Helemaal in de eerste paar dagen.
Leuke foto’s weer
Egbert schreef:
Egbert, leuke foto’s!
wat kost benzine nu daar ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ha! Hoor net op het nieuws dat het national park Grand Canyon weer opengaat. Kunnen jullie er dus toch van gaan genieten!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Vandaag weer eeg veel meegemaakt. We kwamen in de ochtend een oldtimer show in een dorpje tegen. We werden van harte verwelkomd, zeker toen we onze auto’s ook wilden showen. Wat kunne ze hier oude autos verkrachten met dat HotRot gedoe. Ik zet wat fotos op Picasa. Leuke oude digen gezien, zit ook veel vergane glorie bij. De Route66 die wij rijden is door de interstates nog maar weinig gebruikt en de dorpen raken daarom in verval.
Voor zover ik weet zijn er vandaag geen erge dingen met de autos gebeurd.
De Jaguars hadden vandaag een meeting met VS Jaguars. Hebben wij ons een beetje afzeidig gehouden. Een aantal van de Jaguar reiders is toch een wat ander slag.
De fotos die ik op Picas zet van vandaag vertellen hun eigen verhaal.
Benzine kost hier 3.50 dollar per gallon. Is ongeveer 90 Euro cent per liter.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weer goed om te lezen.dat alles goed gaat.
Hoe warm is het daar momenteel ?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
In mijn DS zit er geen temperatuurmeter en in die van de Route 66 trekkers waarschijnlijk ook niet .
Het weer kan je beter via internet http://www.weather.com/weather/today/USOK0400 volgen, °C knop rechts bovenaan.
Mooie verslagen en fotos her en der.
Groejes van een vlaamse Citroen freak.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Egbert schreef:Wat kunne ze hier oude autos verkrachten met dat HotRot gedoe.
zegt de man die eigenhandig het dak van een Berline eraf zaagde
Geintje natuurlijk. Als je met verkrachten bedoelt dat het niet meer origineel is, tja. Ik kan op zich wel waardering hebben voor iemand die veel tijd, geld en moeite in zijn hobby steekt. Dat het niet mijn smaak is, ach. Overigens staan jullie op een foto naast een gechopte en verlaagde fifties auto, knaloranje met gele striping, die vind ik wel gaaf. Net zoals dat je én van klassieke muziek kan genieten én van Nederlandstalige muziek.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Je hebt gelijk, iedereen zijn hobby. Ik vond die oranje amerikaan wel knap werk. De man had er drie jaar aan gewerkt, de mechaniek was van een moderne auto met veel vermogen en airco etc. Maar ik vind het niet mooi.
Benzine is 90 dollar cent, dus 70 eurocent.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Van onze reis door de VS in 1987 en mijn bezoek in 2007 herinner ik me ook een overweldigend gebrek aan smaak en kwaliteit. Meestal is het niet meer dan een dun (vaak ´doorzichtig´) laagje uiterlijke schijn. Met name in het middenwesten. Die verkrachtte klassiekers zijn daar een mooi voorbeeld van, net als de overwegende façade-architectuur.
Het landschap en de natuur (vooral in de woestijngebieden van het zuidwesten) vonden we daarentegen fantastisch en van een overweldigende maat. Op sommige plaatsen was ook de cultuur indrukwekkend (San Francisco, Santa Fé, pueblo’s van New Mexico, New York).
Die verschillende kanten ervaren is een bijzondere belevenis en doet je ook de VS beter begrijpen. Geniet ze!
NB. Hier is de herfst nu echt begonnen (regen, wind, 10 gr.). Brrr!
Update 14:30 uur:
KNMI waarschuwt voor overlast door extreem weer
Op sommige plaatsen in het land valt meer dan 80 millimeter, dat zijn acht volle emmers per vierkante meter. In één etmaal valt dan net zoveel regen als normaal in de hele maand oktober. Het zwaartepunt verplaatst zich in de middag en avond naar het noordwesten en oosten van het land.
De aanhoudende regen leidt tot grote overlast, zoals ondergelopen kelders, maar de situatie is vooralsnog goed beheersbaar. Gemalen van waterschap Delfland draaien op maximale kracht om de grote hoeveelheid water weg te pompen die zondag is gevallen in de regio Den Haag en Rotterdam. Sinds zaterdagavond regent het op veel plaatsen onophoudelijk en op dit moment hebben vooral het midden en het zuidwesten van het land last van de gevolgen. Aan de kust zijn zware windstoten mogelijk van 80 kilometer per uur.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Vandaag veel door vlakke landerijen met koeien en kleine olie winningen gereden. Vanavond in een indukwekkend steakhouse gegeten, waar de nwedstriud was om 2kg steak naar binnen te werken, dan kreeg je die gratiw. Zeg maar een aparte belvenis.
Een mee denk onderwerp (waterman). Bij Jan is nu voor de 2e keer een lek leiding los geschoten en dat heeft hij ook al 2 keer de afgelopen jaren gehad. De eeerste keer de lekleiding van de remkracht regelaar onder het Li binnenscherm en nu de lekleiding van de bediening achteruit. Als die los schiet, verliest hij snel iets van 1,5 liter Lhm. Waar komt die gorte hoeveelheid Lhm vandaan bij een lekleiding? We hebben de retour nnaar het vat doorgeblazen en daarna ook nog met een draadje vrij gemaakt tot in het vat. Leek eerst niet goed doorgankelijk.
Nig tips waar we op moeten letten?
Het belangrijkste nieuws vergeet ik haast:
We stonden vanochtend in de lokale krant.
Foto hiervan met nog meer foto’s op Picasa
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ooeeehhhh Egbert ik kan je niet helpen maar zit nu wel te denken aan mijn remlekretourleiding.
Toen ik mijn gaspedaal terugschoof na het lassen op de voorste longeron voelde ik een slangetje dat ik terug in een gat achter het rempedaal heb gefrutseld, denkende dat het een overloopje was. Dit slangetje zit nu nergens aangesloten maar nu ik dit lees ben ik bang dat het een retour naar tank zou kunnen zijn. Iemand een detailfotoote hiervan?
Ik heb overigens nog geen plas LHM onder de auto liggen, dus heb een beetje hoop dat het allemaal meevalt.
Groeten
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wel bijzonder om nu al in de krant te staan.
Veel plezier vandaag.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:
Een mee denk onderwerp (waterman). Bij Jan is nu voor de 2e keer een lek leiding los geschoten en dat heeft hij ook al 2 keer de afgelopen jaren gehad. De eeerste keer de lekleiding van de remkracht regelaar onder het Li binnenscherm en nu de lekleiding van de bediening achteruit. Als die los schiet, verliest hij snel iets van 1,5 liter Lhm. Waar komt die gorte hoeveelheid Lhm vandaan bij een lekleiding? We hebben de retour nnaar het vat doorgeblazen en daarna ook nog met een draadje vrij gemaakt tot in het vat. Leek eerst niet goed doorgankelijk.
Nig tips waar we op moeten letten?
Ik heb me blind gezocht naar mijn boekje “cursus hydraulisch systeem en organen”... niet gevonden. Dan maar uit het hoofd: 2 dingen zijn belangrijk:
1)zijn de leidingen niet verstopt of worden ze niet ergens afgeklemt en is het ontluchtingsgaatje in de dop van het LHM vat niet verstopt.
2)als er één onderdeel op het retourpakket zit met een grote retourstroom door interne lekkage dan wordt de druk in het systeem te hoog en spat alles steeds uit elkaar.
Dat er 1,5 liter uit loopt kan wel kloppen, dat is zo’n beetje de inhoud van heel het “lek-retour-systeem”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste