7 van de 27
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf CX
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 11 oktober 2013 10:59 PM
  [ # 91 ]

Snap ik, ik bedoelde van de CX. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 11 oktober 2013 11:00 PM
  [ # 92 ]

En toch, zeker in deze tijden gaan mensen daarvoor werken. Niets komt zomaar voorbij. Bovendien vissen ze allemaal in dezelfde vijver, wat een prijsopdrijvend effect kan hebben!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 oktober 2013 02:14 PM
  [ # 93 ]

in ieder geval is de tijd zeer gunstig om nu een CX (en vermoedelijk iedere willekeurige klassieker) te kopen. Als je op gaspedaal.nl ‘CX’ intypt krijg je maar liefst 300 hits big surprise En tegen prijzen waarin recente grote reparatiekosten niet kunnen worden terugverdiend. Het lijkt wel of het hele CX wagenpark van eigenaar aan het wisselen is. Vermoedelijk zitten er relatief veel diesel en gas exemplaren tussen ivm de MRB plannen.
Er moeten dus zat exemplaren zijn te vinden waarin recentelijk ettelijke honderden euro’s is in geinvesteerd maar waarvan de eigenaar toch afscheid moet nemen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2013 02:34 PM
  [ # 94 ]

Gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die hem niet weg doen.

Op een CX Club evenement zijn er toch nog genoeg deelnemers en ik hoor eigenlijk niemand erover dat de CX moet/gaat Smile

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 oktober 2013 02:54 PM
  [ # 95 ]
freek schreef:

in ieder geval is de tijd zeer gunstig om nu een CX (en vermoedelijk iedere willekeurige klassieker) te kopen. Als je op gaspedaal.nl ‘CX’ intypt krijg je maar liefst 300 hits big surprise En tegen prijzen waarin recente grote reparatiekosten niet kunnen worden terugverdiend. Het lijkt wel of het hele CX wagenpark van eigenaar aan het wisselen is. Vermoedelijk zitten er relatief veel diesel en gas exemplaren tussen ivm de MRB plannen.
Er moeten dus zat exemplaren zijn te vinden waarin recentelijk ettelijke honderden euro’s is in geinvesteerd maar waarvan de eigenaar toch afscheid moet nemen.

Precies. Dus voordat er sprake is van prijsopdrijving…
Op zich ook goed om je te realiseren bij aanschaf. Je raakt em ook niet zomaar weer kwijt…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 oktober 2013 04:14 PM
  [ # 96 ]
Arjan Verkade schreef:

Gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die hem niet weg doen.

Op een CX Club evenement zijn er toch nog genoeg deelnemers en ik hoor eigenlijk niemand erover dat de CX moet/gaat Smile

ik geloof ook niet dat de club dat direct zal merken. Het aantal zal vermoedelijk (en hopelijk) niet direct afnemen door sloop, maar dit kan zeker gaan spelen als reparatiekosten de dagwaarde gaat benaderen. Maar het aantal diehards zoals wij is niet zo groot denk ik. Je kan daar leuke statistiekjes van maken: per jaar bijhouden hoelang een eigenaar de cx al in bezit heeft en wat hij ervoor betaald heeft. Dan zal je vermoedelijk zien dat dit beeld de afgelopen 10 jaar veranderd is en dat er nu een generatie eigenaren komt die aanmerkelijk minder betaald heeft dan 10 jaar geleden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2013 05:06 PM
  [ # 97 ]

Juist 10 jaar geleden waren CXen helemaal niets waard, zoals een XM dat nu is.

Een nette CX koste een paar jaar geleden wel weer wat meer. Dat is nu (tijdelijk?) weer even naar beneden gezakt. Behalve de echte goede en vaak luxe exemplaren, die blijven hun waarde wel houden.

Ik denk wel dat er steeds minder CXen tussen zitten waarmee dagelijkse wordt gereden.

Profiel  
 
Thomas Beij
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 16-09-2013

Gepost: 13 oktober 2013 03:14 PM
  [ # 98 ]

Kun je een vrijstelling van mrb opheffen?

Profiel  
 
Thomas Beij
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 16-09-2013

Gepost: 13 oktober 2013 04:22 PM
  [ # 99 ]

Valt een cx van 1985 onder de overgangsregeling of niet?

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 oktober 2013 04:30 PM
  [ # 100 ]

Als de auto NIET op LPG of diesel rijdt, dan valt de ‘85er onder de overgangsregeling.
Je betaald dan max. € 120 per jaar als je in de wintermaanden niet rijdt.

Als je in de wintermaanden wel rijdt, of wanneer je auto op LPG of diesel draait,
dan betaal je het volle tarief.

(Let op, dit is een voorgenomen belastingvoorstel, dus nog niet definitief.
Het kan nog beter of slechter uit pakken)

JW

Profiel  
 
Thomas Beij
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 16-09-2013

Gepost: 13 oktober 2013 05:00 PM
  [ # 101 ]

Ik kan er dus voor kiezen om het volle pond te betalen voor een oldtimer (benzine) en toch in december,januari en februari te rijden?

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 oktober 2013 05:05 PM
  [ # 102 ]

Klopt.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 oktober 2013 05:05 PM
  [ # 103 ]

Ja,maar als je toch door rijdt,kun je ook diesel overwegen.
Die zijn momenteel niet echt duur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thomas Beij
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 16-09-2013

Gepost: 13 oktober 2013 05:12 PM
  [ # 104 ]

Pfffff… Heb ik even mazzel.
Ik zag mijn hele cx-avontuur al in het water vallen!
Maar nu vol goede moed weer verder.

Diesel is te overwegen; is die er ook in automaat?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 oktober 2013 05:26 PM
  [ # 105 ]
Profiel  
 
 
7 van de 27
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook