Hee mede forummers,
Ik ben aan het kijken voor een eerste auto, en een AX leek mij wel wat.
Maar nu heb ik wel een aantal vragen:
-Hoeveel verbruikt een GTI?
-Is een AX ruim genoeg om iemand van 1,85m te vervoeren?
-Waar moet ik op letten bij de aankoop?
-Zou het mogelijk zijn om de 4x4 aandrijving in een GTI te lepelen?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kijk eens hier!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
1.85 is geen probleem.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het 4x4 systeem is niet berekend op meer dan 80 pk, dus een 100 pk gti motor gaat die 4x4 delen zeker slopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Het 4x4 systeem is niet berekend op meer dan 80 pk, dus een 100 pk gti motor gaat die 4x4 delen zeker slopen
Er zijn geen manieren om het systeem te verstevigen?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
1,85 gaat inderdaad prima, ben zelf 1,87 en kon probleemloos zitten in beide AX’jes die ik gehad heb. Hoeveel een GTI verbruikt durf ik niet te zeggen (geen ervaring mee), maar van horen zeggen valt het best wel mee. Als je echt zuinig wilt rijden kun je natuurlijk beter een wat tammere uitvoering kopen, een GTI heb je ook om een beetje gas mee te geven lijkt mij. Houd er wel rekening mee dat GTI’s behoorlijk zeldzaam zijn en dat er soms ook flinke prijzen voor worden gevraagd.
Let verder op de standaard AX-kwaaltjes: rammelende aandrijfassen, lekke koppakking en natuurlijk roest (achter koplampen onder motorkap, kofferbakbodem en -zijkanten, wielkasten, dorpels en onder de 3e zijruitjes). Verdere kwaaltjes zijn loszittende koplampen en een kapot kofferklepslot. Beide punten zijn makkelijk te fixen maar wel APK-afkeur.
Succes! AX’jes zijn hele fijne autootjes die erg veel comfort voor weinig geld bieden. Ideale eerste auto’s ook. Je hoeft overigens echt geen GTI te kopen om een beetje power te hebben, zelfs een 1.1i is al behoorlijk vlot.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bramblokkert schreef:waterman schreef:Het 4x4 systeem is niet berekend op meer dan 80 pk, dus een 100 pk gti motor gaat die 4x4 delen zeker slopen
Er zijn geen manieren om het systeem te verstevigen?
Als jij zelf een tussenbak kunt bouwen en weet hoe je een tussendiff moet maken lukt je dat vast wel!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hmm. Net even iets te veel werk. De tussenbak en diff van de AX zijn zeker niet vergelijkbaar met die van de BX?
Ik geloof dat ik tussen de 1 op 12 en 1 op 14 reed met mijn GTI. Met uitschieters naar boven en naar beneden. Je koopt een GTI in elk geval niet omdat ze zo zuinig zijn.
Heb het idee dat GTI specifieke onderdelen inmiddels welhaast ontvindbaar zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik die van mij al bijna 5 jaar niet meer. Dus ben daar niet meer zo mee bezig.
Nog een zwak punt van de GTI is de kabelboom.