Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Eens met Waterman (Waterman: ik heb dat gele boekje trouwens zo in de kast staan - als je kopie wilt, laat maar weten).
Als een van de grote retouren een infarct heeft tussen orgaan en voorraadvat, wordt de zwakte plek in dat circuit op dat moment de nieuwe retour-exit. Er komen nogal wat grote en kleine retourleidingen samen in de koppelstukjes onder het voorraadvat.
De beschrijving van de hydraulische componenten verward me een beetje - je hebt het over ‘remkrachtregelaar’ en ‘bediening achteruit’??
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Matthijs, kun je eens het plaatje posten uit dat boekje waar het retourcircuit op staat?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
ja, maar dat wordt pas morgenavond - tot dan niet thuis.
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
plaatje:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s een handbak uitvoering denk ik?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ik denk het ook.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij zit er een beetje verschil in de systeempjes van de handbak en de halfautomaat. Bij de halfautomaat zit die koppelingsvergrendeling aan de zijkant van de bak ook op die dunne retourleidingen en het bloc hydraulique ook. Maar ik kan er dus geen plaatje van vinden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman, bedoel je dit schema,
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, da’s het drukschema . Er staat ook een “lekleidingen” schema ergens in dat boekje, als ik mij niet vergis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman, klopt is het drukschema even niet goed gekeken, compleet retourleiding schema zie ik niet in het cursus boek ?.
In het onderdelenboek kom ik deze nog tegen,
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van een ID met kleine HD pomp en eenvoudig remsysteem?
Dank voor alle suggesties. Een retouren plaatje voor DS hydroliek zou helemaal gweldig zijn.
Losgeschoten was van de remkrachtverdeler en de bedienings cyl achteruit.
Overigens gaat het nu allemaal goed, misschien heeft het doorblqzen gholpen.
Inmidels wel meer andere problemen
Mijn ckaxon is defect
Erger bij Hans ligt er zonder twijfel een motor lager uit, ik denk drijfstang. Hij doet het nog wel en blijft vooralsnog voorzichtig door rijden.
De Jag m koppelings probleem heeft weer een verkeerde diameter cyl binnen gekregen. Maar hij raakt erg bedreven in het pompend koppelen.
Een andere Jag stond vandaag met kokende motor, ater nivo was al te laag en daarom sloeg de sensor van de ven niet aan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jullie hoeven je daar in elk geval niet te vervelen…
Maar goed dat er handige mannen mee zijn!
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert schreef:
Erger bij Hans ligt er zonder twijfel een motor lager uit, ik denk drijfstang. Hij doet het nog wel en blijft vooralsnog voorzichtig door rijden.
Ik had Henk al op de lijn… Balen… Tipje: kijk of jullie ergens dikkere olie kunnen vinden, liefst een 20w60 of zo. Daarnaast kun je uitkijken naar een goedje dat heet STP en je bij de olie kunt gooien. Dat heeft mij al eens 5000 km maar huis geholpen ...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Balen voor Hans! Zoveel mogelijk volume / dikte aan de olie geven lijkt mij ook verstandig. En/of een wrijving-verminderaar als TSL. Succes gewenst!
Ik moest ook steeds denken aan een verstopte retourleiding of dop bij Jan en Trude. Je zou ook kunnen bekijken of er sludge onderin het LHM vat zit. Hoe schoon is het filter? TSL zit ook in al mijn hydrauliek systemen, vanwege de reinigende en smerende werking. Voorkomt verstoppingen.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.