Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010
- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Hallo,
Zondagavond heb ik nog heerlijk op de cruise control rond gezweefd in mijn TCT, maar maandag deed ‘ie het ineens niet meer. Heeft iemand enig idee welke controles ik kan uitvoeren om de oorzaak te achterhalen?
Ik moet erbij vermelden dan de cc heeft altijd al kuren gehad. Soms bleef de cc langzaam versnellen en bij het verlagen van de instel-snelheid gaf de cc vervolgens vol gas. Dan moest ik de cc uitschakelen waarna ik de cc er ook niet meer op kreeg voor enkele minuten. Na enige tijd wachten kon ik dan weer een poging doen. Dus echt perfect heeft de cc nooit gewerkt maar in 90% van de gevallen functioneerde de cc perfect! Maar nu gebeurt er helemaal niks meer als ik de cc inschakel.
Ik heb trouwens geen knop op het dashboard voor de cc, alleen het hendeltje linksonder het stuurwiel (zie foto).
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij hebt een Cruise van Vdo, geen originele van citroen. Dat maakt het iets lastiger om je hier een advies te kunnen geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010
- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Een cc van VDO? Maar het hendeltje is wel origineel van Citroen toch?
Hmmm… dan wordt het inderdaad lastiger. Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, de hendel is geen citroen. Gewoon vdo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010
- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Heeft iemand ervaring met VDO cruise control?
Of kan ik beter naar de VDO dealer rijden?
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik heb ook zo’n VDO ding.
De vorige eigenaar van mijn auto heeft het zelfs meegenomen van zijn vorige auto. Ik weet dat het ding ook al eens voor een “revisie” of gewoon reparatie terug is geweest.
Verder werkt het bij mij ook niet optimaal. Een soort halen en brengen zit er vaak in de snelheid. Aangezien er ook andere misschien betere after market CC’s zijn die waarschijnlijk nieuw minder kosten dan de reparatie van de VDO, zou je dat ook kunnen overwegen.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En ook een optie is je auto van de hand doen en een andere scoren met een originele CC.
Met enig geluk kost dat minder dan het repareren of vervangen van je VDO.
Dat is het aardige van XM’s. De handelswaarde is nu eenmaal minimaal.
Ik heb er eentje na 80.000 km plezierkilometers verkocht aan de vorige eigenaar voor het zelfde bedrag.
Maar toen stond er ook pas 500.000 km op de teller.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Of gewoon een andere goede aftermarket CC inbouwen, zoals een John Gold.