16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Met je DS naar de States, okt 2013
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 15 oktober 2013 10:39 PM
  [ # 226 ]

Balen voor Hans! Zoveel mogelijk volume / dikte aan de olie geven lijkt mij ook verstandig. En/of een wrijving-verminderaar als TSL. Succes gewenst!

Ik moest ook steeds denken aan een verstopte retourleiding of dop bij Jan en Trude. Je zou ook kunnen bekijken of er sludge onderin het LHM vat zit. Hoe schoon is het filter? TSL zit ook in al mijn hydrauliek systemen, vanwege de reinigende en smerende werking. Voorkomt verstoppingen.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 oktober 2013 10:49 PM
  [ # 227 ]

Het wondermiddel tsl… Zorgt als vet voor een rammelend wiellager…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 15 oktober 2013 11:16 PM
  [ # 228 ]
Michelidds schreef:

Balen voor Hans! Zoveel mogelijk volume / dikte aan de olie geven lijkt mij ook verstandig. En/of een wrijving-verminderaar als TSL. Succes gewenst!

Ik moest ook steeds denken aan een verstopte retourleiding of dop bij Jan en Trude. Je zou ook kunnen bekijken of er sludge onderin het LHM vat zit. Hoe schoon is het filter? TSL zit ook in al mijn hydrauliek systemen, vanwege de reinigende en smerende werking. Voorkomt verstoppingen.

TSL in je hydraulic ?? Wist niet dat dat zomaar kon. Is dat ook aan te bevelen in algemene zin? En zijn er al ervaringen over een langere gebruiksperiode?

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 oktober 2013 11:20 PM
  [ # 229 ]
Michelidds schreef:

Ik moest ook steeds denken aan een verstopte retourleiding of dop bij Jan en Trude. Je zou ook kunnen bekijken of er sludge onderin het LHM vat zit. .

De dunne retourleidingen gaan onder het vat wel in, maar lopen door tot boven. Sludge kan in dat geval geen invloed hebben op de werking van dat retoursysteem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 16 oktober 2013 12:31 AM
  [ # 230 ]

Nee, Waterman, ik bedoelde dat je aan de hoeveelheid sludge kunt zien of er veel vuil in het systeem zit.

@ Robbedoes: Ik gebruik al zeker 10 jaar TSL in de LHM, versnellingsbak en soms ook in de motorolie. Alleen maar positieve ervaringen.
TSL is een heel dunne minerale olie, die reinigt en zorgt voor een gladde microscopisch dunne oliefilm op metalen delen. Minuscule krasjes en putjes in metaal worden daardoor opgevuld. In hydraulische componenten levert dat bovendien meer afdichting op.
- Soepelere werking en interne reiniging hydraulica, minder interne lekkage in bijvoorbeeld stuurhuis en hoogteregelaars.
- Soepeler schakelen door reiniging synchromeshringen, minder geluid van de versnellingsbak.
- Soepeler en stiller draaiende motor, omhooglopend stationair toerental.
Ik gebruik ook TSL-vet in lagers en fusée-kogels, want gladder en grotere drukvastheid.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 16 oktober 2013 07:45 AM
  [ # 231 ]
waterman schreef:

Nee, da’s het drukschema Wink. Er staat ook een “lekleidingen” schema ergens in dat boekje, als ik mij niet vergis.

Hi Waterman, gisteravond laat het boekje doorgespit maar geen plaatje van de retouren. Wel een drukleidingenschema met de grote retouren (zoals plaatje Bogaard) van een hydraulique. Maar dus geen overzicht van de lekleidingen en kleine retourleidingen.

Gr, Matthijs

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 oktober 2013 10:32 AM
  [ # 232 ]

Bedankt Matthijs! Ik wist het ook niet helemaal zeker meer….

enne, over TSL… neah… laat ik daar maar niets over zeggen…

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219596/P15/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paulcl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-11-2006

Gepost: 16 oktober 2013 12:08 PM
  [ # 233 ]
bogaard77 schreef:

Het wondermiddel tsl… Zorgt als vet voor een rammelend wiellager…

Voor wat het waard is, een demofilmpje http://youtu.be/2I_ngIKOEEU
en een nederlandse versie http://vimeo.com/15592480

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2013 12:54 PM
  [ # 234 ]

Gents. Dit gaat nu wel erg off topic. Zullen we hier http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/219596/P60/#1702895 verder gaan?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 16 oktober 2013 02:48 PM
  [ # 235 ]

Inderdaad Joris, Back on topic; De DS reis door de VS.

Ik had misschien niet moeten beginnen over TSL, maar het kan in mijn ogen een oplossing bieden voor zowel het probleem van Jan als dan van Hans. Als iemand van de groep het bij zich heeft.
In de genoemde draad zal ik iets zeggen over mijn (goede) ervaringen met TSL.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 oktober 2013 04:15 AM
  [ # 236 ]

STP zit inmiddels in de auto van Hans en het geluid is gelukkig na 2 dagen bog niet erger geworde. We blijven duimen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 oktober 2013 07:04 AM
  [ # 237 ]

Vanavond had Jan bijna de service wagen nodig. In het donker Donwntown naar Flagstaf. Een parkeerplaats in, daar net de stoeprand gepakt en daardoor kwam een putdeksel omhoog. Stond de auto ineens met het li acherwiel 15cm van de grond en stond hij vast. In hoogste stqnd gezet, heel voorzichtig manouvrerend konden we de putdeksel weg halen en de auto vrij krijgen. De bodemschade valt gelukkig erg mee. Daarna nog een gezellige avond in een zeker voor Vs begrippen gezellige avond.
Vandaag nog een kleine hobby garage binnen gegaan. De eigenaar was helemaal weg van de VW. Had er allemaal bijzondere autos van gemaakt, een limosine VW, een versmalde kever, een verlaagde T1 bus. Erg apart allemaal.
Nu geen tijd om ew fotos van te posten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2971
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 oktober 2013 06:23 AM
  [ # 238 ]

Ik heb weer wat fotos op picasa geplaatst.
Begrijp er niets van, maar nu heeft mijn picasa album ineens een andere naam:
https://picasaweb.google.com/107202354396514426407/WB30F

Ze staan ook niet op volgorde. Kom er steeds meer achter dat een tablet wel leuk is, maar eigenlijk erg onhandig voor dingen als fotos uploaden.

Vqndaag in de Grand Canion geweest, was een geweldige belevenis.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2013 08:31 AM
  [ # 239 ]
Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 18 oktober 2013 10:23 AM
  [ # 240 ]

Prachtig om te zien!!

Profiel  
 
 
16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook