











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je gewoon groot deel van het onderhoud laat doen:
Elke 10k 5 liter olie + filter, richting 100 Euro?
Elke 2 jaar of 60.000 km LHM ververssen, filter schoonmaken + bollen checken/vullen, 150-200 euro
Vaak bij de APK gezeur met de handrem blokjes, 1 a 2 uur werk.
In geval van automaat, regelmatig automaat olie ververssen. Handbak kan wel vrij lang mee.
Elke 5 jaar 11 liter koelvloeistof ververssen.
Antiroest behandeling, 500 tot 1000 euro?
Dan hebben we het nog niet over zaken die toch regelmatig stuk gaan…
Fuseekogels, adels, uitlaten, etc.
Koppeling op? 2.5 dag werk + onderdelen, dan moet het niet tegen zitten.
Ik denk dat er bij mij nooit een jaar voorbij gaat dat het onderhoud onder de 500 euro blijft. Een veelvoud daarvan komt wel voor
Natuurlijk is dat allemaal normaal onderhoud, maar reken voor een auto zonder achterstallig werk 1500 per jaar gemiddeld.
Als je er recreatief mee rijdt, bij dagelijks gebruik zal het echt meer zijn.
Maar als je trx rijdt tel daar maar 500 per jaar bij op.
Ik snap dat dat in verhouding niet onoverkomelijk is, maar dat het helemaal wegvalt ben ik het niet mee eens.
Zeker voor mensen die wat meer rijden is het toch elke keer 1000 euro, en dat is wel geld waar je ook andere dingen voor kunt doen.
Aan de andere kant het staat wel mooier, en het past bij het karakter van de auto.
Maar goed dit alles is slechts mijn mening natuurlijk, het gaat om thomas die een leuke cx zoekt!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Thomas kan deze natuurlijk ook kopen,en zijn de banden versleten,gewoon overgaan op de normale velgen.
Dat zou ik doen als de rest van de cx oké is.
Thomas succes,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb helaas minder nieuws over de cx met trx-banden!
Deze blijkt zodanig rot te zijn op de plaatsen die niet direct te zien zodat ze in Zwolle is blijven staan.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah, was het de zilvergrijze serie 1 GTI automatic die enkele pagina’s terug al voorbij kwam?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
nee het is een serie2.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik vond het al vreemd want die is zo slecht niet volgens mij. Zoek je ook specifiek een serie 2?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Had je nog wel een serieuze blik geworpen op de serie 1 uit Zwolle?
JW
waar kan ik die serie1 vinden?

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Die ziet er op het eerste gezicht heel goed uit maar is op de niet direct zichtbare plaatsen zo rot als een mispel.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Het wordt verwarrend. Dit is de auto die je hebt laten bekijken?
JW
ja




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Teleurstellend, ik vond haar er zo op het eerste oog goed uit zien.
Waar zat de roest? Bevestiging subframes? Bodem? deuren?
JW
PS het is een serie 1
Subframes, onder wielkasten en bodem.
Ik was in de veronderstelling dat het een 2 is.
Inderdaad zeer teleurstellend, ook voor Wil.