



















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
RVS bumpers-> serie 1
Kunststof bumpers -> serie 2
JW












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En het interieur is totaal verschillend
Daarbij nog vele kleinere details.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik denk dat het interieur er niet zo toe doet. Mijn idee is dat je vaak valt voor of chroombumper of plastic bumper, en of de toestand van de totale wagen…... Want ik persoonlijk ging voor een Athena en liep tegen deze aan .

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ga maar eens in een serie 1 en een serie 2 zitten. Als je een beetje lang bent zit je stukken beter in een serie 2. Sprak de lange serie 1-eigenaar, haha.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
entoch serie 1…....?

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Yep. Serie 1 sprak ons destijds meer aan vanwege de meer authentieke looks en de toen nog niet belastingvrije status van de serie 2. Geen spijt van hoor. Het is ook maar net waarvoor je de auto wil gebruiken vind ik. Als dagelijkse auto zou ik een serie 2 om meerdere redenen (waaronder deze) verkiezen boven een serie 1.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ah, haha, ja natuurlijk zijn er meer verschillen,
maar ik gaf even een snelcursus serie 1 en 2 herkennen,
omdat TS de Zwolse Gti voor een serie 2 aanzag.
De uiterlijke kenmerken zeg maar, een jongen of een meisje.
Voor wie het precies wil weten:
klik
Zelf vind ik in de auto de spacy middenconsole van de serie 2 heel mooi.
Maar van de serie 1 zijn de meters onovertroffen.
Er valt voor beide wat te zeggen, je moet er van houden.
Het mooiste is wat mij betreft een 25GTi uit de eerste serie.
Een laat’84/vroeg’85 dus.
Uitzicht GTi serie 1 (1985):
GTi serie2 (1985):
JW




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bolletjesasbak hoort niet bij modeljaar 1985, maar bij 1979.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Och als die asbak maar groot genoeg is .....
en niet op zo’n onmogelijke plaats zit als in een peugeot 306 automaat, maar dat mag de pret niet drukken!




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ah jullie willen een compleet beeld?
De radio is ook niet uit 1985 maar uit ook 1979.
De Blaupunkt Stuttgart CR.
Maar je hebt gelijk, ik plaatste per ongeluk een dash uit 1979.
Excuus.
JW





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Thomas Beij schreef:Och als die asbak maar groot genoeg is .....
en niet op zo’n onmogelijke plaats zit als in een peugeot 306 automaat
Wat dat betreft is roken bijna zo duur geworden als CX rijden
Hoe lang duurt het voordat een auto vanuit Duitsland is ingevoerd?




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als het moet kan dat zelfs op 1 dag.
‘s Morgens in D de formaliteiten regelen, op exportkenteken naar NL rijden en ‘s middags bij de RDW een NL-kenteken scoren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In D heet dat een kurzzeitkennzeichen, hiermee mag je tot de D/NL grens rijden.
Dan op een NL-eendagskenteken door naar het RDW-station.
Als de auto een nog geldige Tüv-keuring heeft, wordt deze door de RDW overgenomen.
En als de auto ouder is als 25 jaar, ben je ook geen BPM meer verschuldigd.
Een heel uitgebreid verhaal staat hier: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289,page=17
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Wat zijn ongeveer de kosten om een cx gti 1989 in te voeren?