Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Xantia 2.0 HDI heeft twee jaar terug een volledige nieuwe uitlaat gekregen , inclusief katalysator .
Nu raakt hij niet meer boven de drieduizend toeren ,
weinig power en brand het lampje van de katalysator ( of is dit het motormanagment lampje )
Auto is momenteel 200 kilometer van huis
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoogstwaarschijnlijk de luchtmassameter overleden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan gaat het lampje niet branden, kapotte LMM geeft geen storing bij de 2.0HDI in de Xantia.
Mogelijke oorzaken voor vermogensverlies bij deze motor zijn:
- in/uit schakeling 3e plunjer in de brandstofpomp (te lage opbrengst als deze niet inschakelt)
- Elektrische drukregelaar op de pomp (te lage druk)
- Raildruksensor.
In iedergeval is uitlezen met een Lexia aan te raden, bovenstaande onderdelen vervang je niet even snel en testen kan ook alleen met een Lexia.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Hoi,
Ik heb ruim twee jaar geleden ook een probleem gehad met he toerental en het motordiagnose lampje. Ook HDI.
Bij mij was het probleem het contactslot, dat kapot was, waardoor de motor nog heel even doordraaide nadat de auto werd stilgezet. Telkens wanneer dat gebeurde, brandde het lampje bij de volgende rit, en wou hij niet in de toeren.
In afwachting van het vervangen van het contactslot (dat heb ik pas enkele weken later laten doen), merkte ik dat na 3 of 4 keer stilleggen en weer starten, de beperking in toerental verdwenen was, en het lampje ging nog eens 3 of 4 startmomenten later ook weer uit. Tot ik weer eens met het haperend slot te doen had. Bij de herstelling zijn de opgeslagen fouten met Lexia wel gedeleted.
Misschien moet je in die richting zoeken ? Het contactslot is volgens de garage een bekend probleem . . . Ik had het pas door toen ik merkte dat ook de radio even bleef spelen.
groeten,
Bart
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gaan we zeker mee bekijken !
dank voor de tips .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo probleem opgelost ;
foutmelding geen turbodruk .
Bleek een klein slangetje op een van de kleppen gescheurd .
Auto loopt weer als vroeger .
Walter
Meten is weten , gissen is missen