Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Zo, vorige week dinsdag is de BX gekeurd. Heeft oa ook een tweedehandskeuring moeten ondergaan en geen enkele opmerking of mankement Vrijdag zijn de platen toegekomen en gisteren er voor het eerst mee op stap geweest. Ik had beloofd aan mijn oma dat zij de eerste ging zijn waarmee ik op stap zou gaan dus zogezegd zo gedaan
Hier de plaatjes:
En uiteraard nog eentje van met mijn oma erbij:
De BX rijdt echt wel goed, al was het toch wel even wennen
Ook voor mijn oma is de BX goedgekeurd en mijn velgen hebben al heel erg veel succes gehad. Toen ik bij mijn ouders toekwam stonden de onderburen buiten en het eerste wat ze zeiden is dat hij wel leuke velgen had, ze vonden ze mooier dan die van de 16V en mij oma kan niet zwijgen over dat houten stuur.
Effe een kort lijstje met wat allemaal gedaan geweest is:
Nieuwe dashboardverlichting
Andere bumpers
Andere deur
Andere dakraam
Alle plaatsen die roest waren er uit geslepen en gelast. ( Koffer, a-stijlen, onder de spatborden, onder de achterbumper, wielkasten achteraan,...)
Complete anti-roestbehandeling ( coating aan onderkant + wax in holle ruimte’s)
Nieuwe voorruit
Nieuwe veerbollen
Verse LHM
Nieuwe distributieriem
Nieuwe waterpomp
Nieuwe koppeling incl verse versnellingsbakolie
Nieuwe tankvulopening
Nieuwe oliefliter
Nieuwe luchtfilter
Nieuwe brandstofilter
Nieuwe remklauwen
Nieuwe pinkers
Verse olie
Herspoten
Nieuwe uitlaat
Nieuwe banden
Nieuwe chroomstrips
Brandstofleidingen gecoat
Nieuwe carterpanpakking
...
Ik heb ook heel wat aanpassingen gedaan, oa:
Andere velgen
Image grill
Extra isolatie
Houten stuur
Hout op middenconsole
GPS ingebouwd
Nieuwe audio-installatie met andere boxen en versterker
Leder interieur met ‘custom made’ deurpanelen
Led sfeerverlichting in interieur
Mistlampen
Spoilerlip aan voorbumper
...
Ik ben ongetwijfeld nog heel wat vergeten
In totaal goed voor meer dan 5000 euries en meer dan 550 werkuren, maar het resultaat mag er wat mij betreft dan ook wel zijn.
Of ze nu echt klaar is? Echt niet! Er zijn nog enkele dingen die ik aangepast wil hebben enz.
Zo moet er nog een goede afstandsbediening voor de centrale vergrendeling, middenarmsteun, hoofdsteunen achteraan,...
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Wauw, daar zit flink wat werk in! En het resultaat is er zeker ook naar. Geniet er van!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk