Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
H@ns schreef:RJGSvM schreef:Test
Thanx!
Je hebt de rijhoogte trouwens goed opgelost zo met die blokken eronder!
Zo van: ooit eens begonnen aan een project maar na de koffie nooit meer verder gegaan…
Heeft mijn “assteuntjes” idee misschien toch nog nut gehad ,......
goed bezig broer van Frank
Bedankt allemaal voor de reacties. Ondertussen staat de Dame ook wereldwijd te stralen op Auto Modeler.
Komende week ga ik me even wat concentreren op afwerking en het in beeld brengen van de details.
Groeten,
Robert Jan
Daar zijn we weer met een kleine update.
Eerst ging de hele boel scheuren, vervolgens werd een en ander gelijk aan een hoepel. Geen paniek en rustig blijven. Dus een stevig kader gemaakt waar het hele gebeuren nu in staat.
Er moest nog een hek komen en die heb ik gemaakt. Kopse kant van de muur afgewerkt en ondertussen besloten, als alles klaar is, dat er een interieur achter de deuren komt.
Tot zover. Later meer.
Greetz,
Robert Jan
Hallo allemaal. Ik heb al een tijd geen update gegeven over de toestand van de DS.
Dat komt mede door het feit dat ik het wat statisch vond allemaal. Dus een ingreep gedaan op de linker achterzijde. Wielkast verwijderd en de achterassen ook. Heb ik wel een week naar zitten kijken, doen of niet doen. Maar gisteren eens goed gekeken en vanmorgen de scalpel gepakt en alles liet mooi los.
De assen gaan straks onafhankelijk bewegen. Ze kan dus helemaal in de ruststand. Door het verwijderen van de wielkast kun je nu op de binnenkant kijken en kan ik dus nog meer detail toevoegen.
De veer bol krijgt leidingen en het plaatwerk meer detail. Foto materiaal heb ik uit diverse reportages welke ik vond in de Citroexpert.
Foto’s tonen hoe het er nu uitziet. Aan het geheel moet ik met stryreen nog wel weer het nodige toevoegen en ik moet wat bijwerken zodat het klopt met wat ik op foto’s gezien heb.
Tot zover voor nu, er komt vandaag en morgen nog veel meer.
Robert Jan
Details aangebracht.
Te beginnen met het remsysteem. Leidingen voor de bollen komen nog aan bod.
Ik heb alles van een tekening en het moet allemaal net iets kleiner. Ga ik nog doen vandaag.
Graag even jullie mening.
Groeten,
Robert Jan
Wielkast aan de binnenkant aangepakt.
Alles is nog mooi wit en daardoor valt heel veel te zien. Alles staat nog los. Zit het eenmaal vast en heeft het een laag primer ziet het er beter uit. Ben er bijna, moet nog een kleine richel op de bovenkant van de wielkast.
Tot zover maar weer.
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Leidingen zijn nog veels te dik.
Mag wel de helft minder.
Voor de rest goed bezig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die bodem is ook al gaaf
Die leidingen zijn zelfs in het echt al vrij dun, iets van 4 a 5 mm denk ik?
Bedankt voor de reacties. Nu komt straks de truc van het in de primer zetten. Lijkt alles minstens de helft dunner. Dan de wielkast even flink in de blubber en rotzooi zetten, lijkt het net echt.
Staat het me niet aan, kan het er ook zo weer af.
Groeten,
Robert Jan
Het gaat de goede kant op.
De binnenzijde van de wielkast er in gezet. Wel eerst gespoten. Er zitten nog een paar haken en ogen aan, want er moet nog een ding onder aan de wielkast. Een soort van spatscherm. Is dat van rubber of metaal?
Verder lijkt het héél stoer zo zonder spatscherm voor de achteras.
Maar zo zonder het plaatwerk lijkt het wel een dragracer.
De mensen op Kitmaker.com waarderen de inbreng ook enorm.
Voor het interieur zijn een aantal foto’s reeds beloond met een maximale rating van 10 punten.
Ik ben daar erg mee in mijn sas.
Verder met de DS. Wat de vragen betreft uit mijn eerste bericht van vandaag, graag een reactie.
Ook over de bevestiging van het plaatwerk wat ik verwijderd heb. Hoe zit dat?
Vriendelijke groet,
Robert Jan
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Wordt steeds weer mooier, die 10 punten snap ik wel . Die rare spatlap is van rubber. En het achterscherm hant op twee ‘pennen’ aan de C-stijl. Het zou natuurlijk leuk zijn als die te zien zijn als het scherm er naast ligt. Met één bout zit hij vast op een steun naast het achterlicht. Als je het eenmaal weet, is het op foto’s van DS-sen die uit elkaar liggen goed te zien.